האם לקונה כדאי לתת בלעדיות למתווך?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם לקונה כדאי לתת בלעדיות למתווך? 

מאת    [ 16/05/2015 ]
מילים במאמר: 343   [ נצפה 1203 פעמים ]

 
 

האם לקונה  כדאי  לתת בלעדיות למתווך?

זו לא טעות, אכן התכוונתי לקונה , לגבי מוכרים התשובה תינתן במאמר הבא שאציג.

בניגוד לארה"ב  ובמדינות נאורות בעולם , בארץ לא נהוג לתת בלעדיות לקונים וחבל. מה המשמעות בלעדיות לקונים? המשמעות היא שהקונה פונה למתווך ומבקש ממנו למצוא את בית חלומותיו, כאשר הוא מתחייב לרכוש אך ורק באמצעות שרותיו של  אותו מתווך. המציאות היום בארץ היא שכאשר רוצים לקנות בית  או נכס כלשהו  פונים לאתרים המתמחים במציאת בתים כמו יד 2 הומלס או שפונים למספר מתווכים. כאשר פונים לאתרים אין הקונה יודע ואינו יכול לדעת, האם המחיר המבוקש הוא המחיר הנכון עבור הנכס, כיצד לנהל משא ומתן עם המוכר או עם המתווך שמייצג את המוכר, מהם הליקויים בנכס שמוסתרים ואינם ידועים. בדרך כלל קונים פונים למספר מתווכים בבקשה למצוא להם את בית חלומותיהם, וכך יוצא שאותם מתווכים מראים לקונים בתים שלא בהכרח תואמים את רצון הקונה, מבזבזים את זמנו ואת כספו.אותם מתווכים מפעילים את כשרונם בשכנוע שזה הבית המתאים ביותר עבור אותו קונה.לאותם מתווכים אין זיקה לקונה וגם לא יתאמצו וירוצו בשבילו. כאשר הקונה נותן בלעדיות למתווך הוא  הופך להיות הלקוח של המתווך. מתווך שיודע לתת שרות ומכיר היטב את האזור המבוקש  ירוץ בשבילו עד שימצא את הבית המתאים . הוא יבדוק את מחיר השוק, את הליקויים, אישורי בניה, זכויות בניה וכל דבר הקשור לנכס, הוא יכול לעשות שיתופי פעולה עם מוכרים ומתווכים אחרים. יתרה מזאת, המתווך  מסנן את הדירות עבור הקונה ובכך חוסך לו זמן יקר במקום להתרוצץ באין ספור דירות, המתווך יחפש את טובת הקונה וישיג לו את העסקה המושלמת והטובה ביותר.

כיום,  רוב האנשים עובדים עד שעות מאוחרות אין להם את הזמן לבדוק את השוק, לאתר את הנכסים המתאימים, לבדוק את המחירים, את מצב הנכס ולעשות השוואות, כל זה גוזל זמן רב שהמתווך יכול לחסוך.time is money , עמלת התווך תהיה הרבה יותר נמוכה  מעלות הזמן והמחיר הגבוה של הנכס ללא התערבות המתווך. המתווך יכול ללכת לאותה שכונה מבוקשת ולאתר את הנכסים המתאימים לקונה. ישנם מקרים שהמתווך היגיע למוכר עוד לפני שהוא החליט למכור וכך כל הצדדים יצאו נשכרים.

מטרת המאמר לעורר מחשבה ולשנות את החשיבה בנוגע לבלעדיות לקונים.

 

שרית שחם  בעלת תואר ראשון בשווק עם התמחות בתחום המכירות. 


יועצת נדל"ן חברת מועדון הפרזידנט


http://www.shacham-nadlan.com/


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב