דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפגש יקבים תאומים גרמניה ישראל 

מאת    [ 14/05/2015 ]

מילים במאמר: 686   [ נצפה 5584 פעמים ]

 

 

מפגש " יקבים תאומים "  גרמניה וישראל  

הפוליטיקה,  התערבות משרד החוץ, הקו הירוק בצפון וביטול הגעת השגריר.

גרמניה נשארה גרמניה.

 

סיפור המעשה כפי שהוצג לעני הציבור: מפגש ביקב טוליפ בין ייננים ישראלים לייננים גרמנים." פרויקט יקבים תאומים "

הסיפור המרכזי שניסו להסתיר מאתנו: ממשלת גרמניה לא ראתה בעין יפה את השתתפות יקב רמת הגולן ויקב בזלת הגולן במפגש הזה מאחר ומבחינתם היקבים הללו נמצאים בשטחים כבושים.

 

במסגרת 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים עם גרמניה הייתה גם לתעשיית היין הישראלית חלק פעיל בחגיגות הללו, והשיא היה פגישת פרויקט " יקבים תאומים " על היוזמה בישראל אחראים רנה וחוחי זלצמן ויובל שמיר מחברת זג יינות בע"מ, המשווקת יינות מישראל בעיקר בגרמניה מאז שנת 2006.

לפני כשבוע בל"ג בעומר הגיעו הנציגים של היקבים התאומים מגרמניה לסיור בארץ והשיא היה מפגש פסגה ביקב טוליפ בטעימת יינות משותפת. עד כאן הכל טוב ויפה ומקסים ואפילו נוטף דבש אבל למעשה הרבה פוליטיקה והתערבות של משרד החוץ הישראלי לנסות לשנות החלטה אומללה של ממשלת גרמניה בה הממשלה בברלין ביטלה את הגעת השגריר הגרמני בישראל אנדריאס מיכאליס לאירוע ביקב טוליפ ואף דחתה את הבקשה למימון הפעילות של האירוע ביקב טוליפ  בסך 20 אלף יורו וזו מהסיבה המאוד מקוממת שממשלת גרמניה לא מכירה ברמת הגולן כחלק מישראל ומבחינתה היא שטח כבוש מחוץ לקו הירוק. לא עזר גם שהאירוע נעשה ביקב טוליפ שללא ספק מיקומו לא נמצא בקו הירוק, הספיק לגרמנים שיש שני יקבים שפעילותם היא בגולן.

כל הנסיון לשנות את ההחלטה נעשתה בצורה דיסקרטית שחס וחלילה לא נעצבן את הגרמנים ואני מצר על כך שהדבר לא בא לדיון ציבורי לפני האירוע על ידי המארגנים. אני בטוח שאם מידע זה היה מגיע לחדשות זה היה יוצר עניין ואולי ההחלטה הייתה משתנה. שוב הכניעה הזו והשתיקה היו לא במקום. מבחינת המארגנים הישראלים מוטב היו כי מבטלים את האירוע ומפילים על ממשלת גרמניה את הבזיון ואת ההתמודדות עם היקבים הזועמים שלהם מאחר וכל היקבים הגרמנים כעסו מאוד על החלטת ממשלת גרמניה

רק לפני מספר חודשים נפגש שגריר גרמניה בישראל, אנדריאס מיכאליס עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ויחד ניתנה יריית הפתיחה לשנת היובל לכבוד 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגרמניה, בנאומו בבונדסטאג הגדיר שר החוץ פרנק-וולטר שטיינמאייר את הידידות בין גרמניה וישראל כ"ייחודית- בגדר נס". גם מנכ"ל המשרד סטפן שטיינליין,  שפתח את התערוכה "50 שנה גרמניה וישראל" במשרד החוץ, דיבר על מערכת יחסים ייחודית בין שתי המדינות. ועל זה נאמר דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

כשנשאלה הקנצלרית אנגלה מרקר על ידי כתב גרמני כיצד היא מתארת את היחסים בין גרמניה וישראל ב-2015, יובל לכינון היחסים הדיפלומטיים? ענתה .

יום השנה ה-50 לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגרמניה הוא סיבה להכרת תודה ולשמחה. אנחנו יכולים להביט לאחור על ההישגים – ומבלי להגזים – אנו יכולים לראות בכך פלא. קשרים הדוקים ומסועפים בתחומי הפוליטיקה, הכלכלה, התרבות והחברה קושרים בין שתי מדינותינו, וזאת למען בני האדם החיים בהן. ערכים משותפים, שבהם אנו דוגלים, הם הבסיס לכך. הקשת הרחבה של מיזמים משותפים כוללת את תחומי המדע והמחקר דרך ההגנה על הסביבה ועד לכלכלה ולתיירות. בינתיים נוסף לכך גם שיתוף הפעולה בתחום הפיתוח במדינות אפריקה. ההתייעצויות הממשלתיות בין ממשלות ישראל וגרמניה, שראשיתן בשנת 2008, מוכיחות כל שנה מחדש עד כמה הקשרים הבילטרליים הדוקים ובעלי אוריינטציה לעתיד.

 

 

 

בתגובה לכתבה ענה לי דובר משרד החוץ: עמנואל נחשון.

עמדת ישראל בנושא רמת הגולן ברורה וסוגיית אירוע היקבים התאומים הועלתה על ידי משרד החוץ בחריפות הנדרשת מול שגרירות גרמניה בדרגים שונים כולל מול הדרג הבכיר ביותר. במקביל נבחנה האפשרות מתן סיוע ממשלתי ישראלי כדי להבטיח את קיומו של האירוע. נציגויות ישראל בגרמניה פעלו להבטיח השתתפות מלאה של היקבים הגרמניים באירוע ואכן כתוצאה מפעילות זו נרשמה השתתפות יפה והאירוע התקיים כמתוכנן.

 

תגובת שגרירת גרמניה בישראל: על ידי Hindeja Farah

ממשלת גרמניה לא מכחישה ועומדת בעמדתה המוצהרת כי מדינת ישראל מבחינה היא כל מה שנמצא בקו הירוק ומבחינת הממשלה בברלין רמת הגולן לא נמצאת בקו הירוק. אשר על כן ביטל השגריר את הגעתו מאחר ובאירוע הנ"ל השתתפו יקבים שמוגדרים על ידי ממשלת גרמניה כבעייתיים מבחינת החוק הבינלאומי. הבקשה לתיקצוב האירוע הגיע לשולחן השגרירות אולם נדחה מאחר והיו עשרות בקשת למימון פרויקטים אחרים.

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב