דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות וחסרונות של ההלוואות החוץ בנקאיות המרכזיות לעסקים 

מאת    [ 14/05/2015 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 1443 פעמים ]

הלוואות חוץ בנקאיות מאפשרות פתרונות מימון לעסקים קטנים רבים. כעיקרון, כל גורם המעניק הלוואות לעסקים קטנים והוא אינו הבנק, נחשב לגורם המעניק הלוואה חוץ בנקאית. כאשר מדברים על גיוס של הלוואות לעסקים חוץ בנקאיות, לרוב מזכירים 4 סוגי הלוואות: הקרן לעסקים קטנים, הלוואה מקרן השתלמות, הלוואה מכרטיס אשראי והלוואה מחברה פרטית. לכל סוגי הלוואות חוץ בנקאיות אלו יש יתרונות וחסרונות שמומלץ להכיר בתור בעל עסק.

הלוואה חוץ בנקאית הקרן לעסקים קטנים

הלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה נחשבות להלוואות חוץ בנקאיות מכיוון שהם יושבות בנפרד מאובליגו הבנק והן באות עם ערבות מדינה שלא מעיבה על אובליגו העסק. מבחינת היתרונות, הלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה מוענקות בתנאי ריבית נמוכה ופריסה ארוכה. זה מצוין לכל עסק קטן שרוצה או צריך אשראי לעסק. הלוואות אלו לא מעמיסות הוצאות מימון גבוהות תוך מעניק פתרון אשראי. מבחינת החסרונות, לא כל עסק יכול לגייס הלוואה בערבות מדינה מהקרן לעסקים קטנים. ועסקים אשר יכולים צריכים לעבור תהליך בחינה של הקרן שאורך עד כחודשיים. קבלת הלוואה בערבות מדינה חייבת להיות מותנת באישור הקרן והבנק ביחד, אז לפעמים עסק שמגיש בקשה יכול לעבור את כל תהליך ולא לקבל בסוף את ההלוואה.

הלוואה חוץ בנקאית מקרן השתלמות

הלוואה חוץ בנקאית מקרן השתלמות היא הלוואה דרך חברת הפנסיה שבא יש לבעל העסק קרן השתלמות. בעל העסק מגייס הלוואה על חשבון השעבוד של כספי החיסכון, כביטחונות להלוואה. מבחינת היתרונות, מדובר כאן על הלוואה בתנאי הלוואה נוחים אשר מוענקת כנגד חסכון שגם ככה אינו יפרע בזמן הקרוב ולכן זה מאוד נוח לעשות זאת. מבחינת החסרונות, מדובר כאן בהתנהלות מול חברה פרטית שיכולה למשוך כסף מהפיקדונות שלכם במידה ויש עיכוב בתשלום או בעיה כלשהי וזה מסוכן.

הלוואה מכרטיס אשראי

הלוואה חוץ בנקאית שמוענקת ישירות לחשבון מחברת כרטיס אשראי אשר מכניסה את ההחזרים של ההלוואה ישירות לכרטיס האשראי של העסק כהוצאה עתידית. מבחינת היתרונות, ניתן בקלות לגייס הלוואה דרך כרטיס אשראי לעסק שזקוק להלוואה מיידית. מבחינת החסרונות, מדובר בהלוואות בריבית גבוהה ובפריסת תשלומים לא נוחה. בנוסף, החזרי ההלוואה תופסים מהמסגרת של כרטיס האשראי וזה יכול לגרום לבעיות בהתנהלות התשלומים של העסק.

הלוואה חוץ בנקאיות מחברה פרטית

הלוואה חוץ בנקאית זו היא שם כולל לכל גיוס הלוואה עסקית מחברה פרטית שאינה הבנק, מליסינג תפעולי לרכב עבודה ועד לחברות המעניקות הלוואות לכל מטרה. מבחינת היתרונות, החברות הללו לא שואלות יותר מדי שאלות ומעניקות הלוואה כמעט לכל עסק. מבחינת החסרונות, רוב ההלוואות הללו הן הלוואות בפריסה מאוד קצרה שיוצרת החזרי הלוואה גבוהים בכל חודש, וגם לרוב הן הלוואות בריבית גבוהה שגם תורם לעניין.

חשוב להבין בעת גיוס הלוואות חוץ בנקאיות שיש יתרונות וחסרונות לכל סוג הלוואה חוץ בנקאית. יש לקחת החלטה בהתאם ליתרונות והחסרונות הללו, ובהתאם להתאמה של פתרון האשראי לעסק.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
מומחים בגיוס הלוואות לעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב