דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואה בערבות מדינה מול הלוואה ברגע 

מאת    [ 13/05/2015 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1676 פעמים ]

הלוואה ברגע מתבצעת בתהליך מהיר ומהווה פתרון אשראי לעסקים קטנים רבים, אך חשוב לציין שזוהי הלוואה יקרה ביחס לשאר ההלוואות המוצעות לרבות הלוואה בערבות המדינה לעסקים קטנים. הלוואה ברגע יקרה יותר בשיעור הריבית ובתנאי הפריסה לעומת הלוואה בערבות מדינה וישנם סיבות שונות המסבירות את יוקרתה, להלן 3 סיבות עיקריות מרכזיות שהן:


    • 

    ההלוואה המתבצעת דרך ערבות מדינה ע"י הקרן לעסקים קטנים הפועלת עם הבנקים והבנקים נמצאים תחת מגבלות שונות שהם לא יכולים לחרוג מהן, ז"א שהבנקים מחויבים לתת הלוואה בעלת פריסה של עד 5 שנים וריבית שלא עולה על פריים +3.5% . כאשר הבנקים מעניקים הלוואות שלא מתבצעות יחד עם הקרן לעסקים קטנים, הם לא נמצאים תחת מגבלות ודורשים לשלם סכום של שיעורי ריבית גבוהים כך שהלוואה ברגע היא יקרה יותר. לדוגמא חברה מתחילה המעוניינת בהלוואה לצורך השקעה ראשונית פונה לקרן לעסקים קטנים על מנת לקבל הלוואות בערבות מדינה תוכל לפרוס 5 שנים קדימה את סכום ההלואה עם ריבית נמוכה של 1.6+3.5 =5.1% וכאשר היא תפנה לגיוס הלוואה ברגע הבנקים יצמצמו את פריסת זמן ההלוואה וידרשו ריבית גבוהה יותר.


    • 

    הענקת הלוואה ברגע מובנית כבר עם שיעורי ריבית גבוהים הסיבה היא שהבנקים או גורמי מימון אחרים, מעניקים הלוואה ברגע ללא בחינה לעומק של העסק כדי להתחייב לזמן הקצר של קבלת הלוואה, וכאשר לא בודקים לעומק את נתוני החברה הדבר גורם להגדלת הסיכון בהענקת הלוואה ללא ידיעה אם ההלוואה תוחזר במלואה לכן הדרך היחידה להפחית את הסיכון היא לדרוש סכומי ריבית גבוהים.


    • 

    הלוואה ברגע יקרה יותר מהלוואה בערבות מדינה מפאת כח המיקוח שיש לעסקים המגייסים הלוואות בערבות מדינה לעומת אלו המגייסים הלוואה ברגע, עסקים המגישים בקשה להלוואה בערבות מדינה מכינים תכנית עסקים מפורטת שמעידה על יכולת ההחזר וכך יכולים להעביר גם את ההמלצה של הקרן על הלוואות מדינה לבנקים ואלו שזקוקים מידית להלוואה ופונים להלוואה ברגע לא יכולים להוכיח את כח המינוף ובמשא ומתן זה לבנקים יהיה יותר כוח מאשר לאותם עסקים וכך ידרשו ריבית גבוהה יותר על פני פריסה קצרה ומהירה מאשר אותם עסקים הפונים להלוואה בערבות מדינה.

    לדוגמא בעל עסק המעוניין בהלוואה מידית לא יבזבז את זמנו על תכנית עסקית מפורטת שתוכל להראות את המינוף המקנה לו כח מיקוח וכך יקבל הלוואה בשיעור ריבית נמוכים מפני שהתכנית מראה בודאות שיש לו אפשרות להחזר והמלווה לא מסתכן, אך הוא יפנה לבנקים להלוואה ברגע ללא שום כוח וללא הוכחה לכן יקבל הלוואה בעלות ריבית גבוהה.

לפי האמור לעי"ל הלוואה בערבות מדינה ע"י הקרן לעסקים קטנים מומלצת ועדיפה ביותר לאותם עסקים המעוניינים בהלואה. היא נוחה יותר ומקנה לעסקים כוח לעומת הלוואה ברגע כאשר עסקים פונים לגיוס הלוואה זו ללא שום כוח וללא אפשרות להוכיח את עצמם וכך מקבלים הלוואה בשיעור ריבית גבוהה ופריסת החזר קצרת טווח.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב