דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס הלוואה עבור ביצוע השקעה 

מאת    [ 11/05/2015 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 1468 פעמים ]

כל עסק במהלך הפעילות שלו נדרש לגייס הלוואות עבור העסק בכדי לממן עלות שאין באפשרותו לממן במידי. חלק מהעסקים נדרשים לגייס מזומנים במהירות כי הם סובלים מהפסדים ויכולת תזרימית נמוכה, אלו העסקים אשר פחות ברי מזל, וחלק מהעסקים נדרשים לגייס הלוואות לעסקים בכדי לממן עלות השקעה שצפויה להמשיך את התפתחות העסק, אלו העסקים היותר ברי מזל.

צורך לבצע השקעה בעסק היא סימן לצמיחה

עסק קטן אשר מבצע השקעה בעסק הוא עסק שהולך קדימה, ובשוק התחרותי של היום, עסק שעומד במקום הוא עסק שבעתיד יפסיק להיות תחרותי ויפסיד רווחים, מה שיוביל לקריסתו. זה לא משנה האם העסק נדרש להשקיע בעסק כי השוק תחרותי מאוד ואי לו ברירות, או כי העסק לוקח יוזמה וגילה פוטנציאל עסקי שהוא יכול לנצל, השקעה בעסק היא צעד חיובי שתוביל את העסק להיות תחרותי יותר ומצליח יותר, הרי השקעה שלא אמורה לייצר יותר רווח לעסק היא לא השקעה אלא פעולה של בזבוז משאבים. השאלה האמתית שעולה היא, האם לעסק יש את המזומנים לממן את ההשקעה הנדרשת?

עסקים קטנים חייבים לגייס הלוואה למימון השקעה

החלק הגדול ביותר של הלוואות לעסקים קטנים שמוענקות לעסקים קטנים הן לצורך מימון השקעה. הסיבה לכך היא שלרוב השקעות גדולות בעסק, שצפויות לשנות את העסק משמעותית, עולות בהתאם. מימון גבוה להשקעה או עניין מאוד שכיח, אך יכולת מימון עצמאית של עסק קן היא הרבה פחות. לכן, האפשרות היחידה של העסקים הקטנים היא בגיוס הלוואה עסקית למימון ההשקעה.

גיוס הלוואה עסקית להשקעה חייב להתבצע בצורה נכונה

על פניו העניין נשמע די פשוט, העסק נדרש לממן עלות גבוהה ולכן הוא מגייס הלוואה עסקית. עם זאת, חשוב להבין שברגע שהעסק מגייס הלוואה למימון ההשקעה, הוא מוסיף לפרויקט ההשקעה סיכון נוסף, כי עכשיו לא רק שהעסק יכול להפסיד משאבים עצמאיים כתוצאה מהשקעה לא נכונה, הוא גם לוקח על עצמו התחייבות שבמידה וההשקעה לא תממש רווחים, לעסק יהיה מאוד קשה להחזירה. לכן, חשוב לבחון כל השקעה בצורה נבונה ולקחת החלטה האם זאת הפעולה הנכונה ביותר לעסק והאם יש לעסק צפי רווחים שיאפשר עמידה בהחזרי ההלוואה העסקית.

מומלץ לשאול את עצמנו 3 שאלות לפני שלוקחים החלטה על גיוס הלוואה. השאלה הראשונה שיש לשאול היא, מהו סך ההשקעה הנדרש? צריך לבחון את כל סעיפי ההשקעה ולחשב את הסכום נדרש, כך שהעסק יודע בוודאות איזה סכום הוא צריך לגייס. שאלה שנייה שיש לשאול היא, איזה סוגי הלוואה אפשריים לעסק? לא תמיד העסק יכול לגייס כל הלוואה, הבנה של פתרונות המימון הקיימים יאפשר קבלת החלטה נבונה יותר. והשאלה השלישית שהעסק צריך שלאול את עצמו היא, האם אני מאמין שיש ביכולתי להחזיר את ההלוואה? בסופו של עניין מגיעים לשורה התחתונה שבה אם העסק יכול לגייס את ההלוואה ולהחזירה, כנראה שפרויקט ההלוואה כדאי ויוביל לרווח.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
מומחים בגיוס הלוואות לעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב