דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאבק בין טוב ורע, ומה הקשר לתפילה? 

מאת    [ 10/05/2015 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 3282 פעמים ]

הטוב, דוגל בצדק לכל ושכולם נחוצים בעולם. לכן, הוא מנסה לפעול מתוך הסכמה וקונצנזוס. הטוב הוא בעל מצפון לעומת הרע - שבעל אינטרס. הרע פועל מתוך קונצנזוס צר, של אנשים אינטרסנטים ומטבעו - רוצה לבטל חלק מהמתנגדים, ולכפות עליהם את רצונותיו. אבל, כיוון שהמתנגדים מביעים את עצמם, הרעים רוצים למחוק אותם, בעזרת אמצעי שנקרא "כפייה". הכפייה הזאת, היא תודעתית, ובמסגרתה, יש השפעה על כל הקצבים הביולוגיים של האדם: מחשבות, קצב נשימה, קצב לב, תחושות, רגשות ותנועות מוטוריות. לכן, כשהרוע רוצה לכפות על אדם את דעותיו, הוא מתארגן לקבוצת אנשים, שלאט לאט משתלטת על תודעה של האדם, על כל קצביה. הם מכתיבים קצבים אלה וגורמים למחיקה מהותית של האדם. במהלך כך, האדם ינסה לברוח בעזרת כל אמצעי שיש, למשל - לקרוא טקסטים ישנים(תפילות). הכותב של הטקסטים - לא ידוע, ולכן אף אחד לא יכול לזקוף אותם לזכותו. הרוע מושתת על גאווה אנושית, שמנסה לכפות את עצמה בכוח על אנשים, ולא לאפשר להם חופש אמונה ומחשבה, ולכן - בריחה מהגאווה הרשעה הזאת זה מצווה גדולה ויכולה להיות ממומשת ע"י קריאה של טקסט אנונימי.

הכפייה הזאת נראת בבירור בתופעה שנקראת "מעמדות חברתיים". אנשים בקלות יסכימו אם הם יקוטלגו למעמד גבוה, אבל איך לגרום להם להסכים אם מעמדם נקבע כנמוך? התשובה היא שהמעמד של האדם נכפה עליו בכוח, והוא לא יכול להתנגד לו. אבל, אז - האנשים שדורגו נמוך, יכפרו בכלל במושג המעמד. לכן, רוצים לכפות עליהם גם מתן כבוד למעמדות העליונים. כל זה מושג ע"י הכתבה כוחנית של תודעתם באמצעות התארגנות קבוצתית. אחת ההתארגנויות הידועות שעוסקת בזה נקראת "אוניברסיטה". אנשי התארים הגבוהים, נוטים להיתנשאות מעל שאר האוכלוסייה, ומי שמתנגדים למרותם - יזכו בד"כ להשפעה כוחנית מצידם וכפיית דיעות בלתי מתפשרת.

הכפייה התודעתית, בגלל הלחץ שהיא יוצרת, לעתים גורמת לאנשים להפוך לקיצוניים ולהסלים עד לתגובה חומרית אמיתית. התנשאות המדע על החברה, גורמת לרדיקליות דתית, ופיגועים בחברה המערבית. ההסבר לזה הוא שאנשים שנכפה עליהם רצון של מישהו אחר, לעתים קרובות ירצו נקמה, על התחושות שהם חוו בניגוד לרצונם.

אומנם, הדת - יוצרת כפייה משל עצמה, שהיא שונה בפרט אחד מרכזי: שמרבית הגאווה ניתנת לאלוהים. כך, התחושה מהכפייה היא פחות רעה, והיא למעשה יותר נסיון שיכנוע. הרוע האמיתי קורה כאשר אדם מנסה לכפות את גאוותו ולמנוע מאחרים את חופש המחשבה שלהם, להאמין במה שהם רוצים. אנשים מעריצים את שמם ומתגאים בהישגים מפוקפקים, כגון תארים אקדמיים, שהם לא יותר מתעודה מקצועית. מה, הם יכולים לטעון שמקצועם חשוב יותר ממקצוע של אחרים, שללא השכלה גבוהה?

 

 לאוניד אסיפוב 2015




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב