מתי לגייס חברות טלמיטינג חיצוניות ומתי עדיף לבצע תיאום פגישות עצמאית בעסק?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מתי לגייס חברות טלמיטינג חיצוניות ומתי עדיף לבצע תיאום פגישות עצמאית בעסק? 

מאת    [ 01/05/2015 ]
מילים במאמר: 446   [ נצפה 1054 פעמים ]

 
 

ברמת התחרות  העסקית העזה של ימינו, עסקים וחברות רבות מתמודדות עם נושא השגת "לידים" איכותיים (Lead Generation) של לקוחות עסקיים וקביעת פגישות עבודה עמם עבור צוות המכירות של החברה או העסק.

אחת הדרכים האיכותיות להשגת לידים וקביעת פגישות עסקיות עם לקוחות מפולחים איכותיים הינה ע"י טלמיטינג, כלומר: פונקציה שתפקידה הנו פילוח השוק, השגת דאטות איכותיות של לקוחות לפנייה, פנייה בשם העסק ללקוחות פוטנציאליים אלו, ומילוי יומן סוכני המכירות של הפירמה בפגישות מתואמות ומסודרות עם אותם בעלי התפקידים הרלוונטיים בקרב לקוחות עסקיים המהווים את פלח או פלחי המטרה של הפירמה.

חברות רבות מתחבטות בדילמה האם לגייס עובדי טלמיטינג In House לעבודה בתוך החברה, או האם להעסיק חברת טלמיטינג חיצונית שזו מקצועיותה. כמו בכל תחום בחיינו, גם כאן התשובה אינה חד משמעית וישנן יתרונות וחסרונות בכל מהלך ניהולי וארגוני זה.

היתרון המרכזי  בגיוס של עובדי טלמיטינג In House נובע מהאפשרות להכשיר את עובדי הטלמיטינג ולפקח ישירות על עבודתם באופן צמוד ביותר. במקרה כזה חשוב מאד לבנות היטיב את "הגדרת התפקיד" של עובדי הטלמיטינג. חשוב מאד שבמסגרת התפקיד תהיה הגדרת יעדים ברורה מאד, כגון: כמה פגישות שבועיות מצופות כמינימום, שיטת תגמול, באיזה מאגרי מידע יהיה שימוש? מהי "נקודת האיזון" הפיננסית לתפקיד זה, לאור מספר הלקוחותהמכר והרווח מהם? וכך הלאה שאלות קריטיות שיש לענות עליהם טרם קבלת ההחלטה על גיוס העובדים למשימה זו.

החסרונות באופציה זו: בתחום "שוחק" זה, קשה מאד לגייס ולהכשיר אנשי טלמיטינג מקצועיים שיהיו גם "יציבים תעסוקתית". במקרים רבים לאחר השקעת המשאבים הכספיים והניהוליים נוצר מפח נפש למנהלים, מכיוון שהתוצאות במקרים רבים אינן מצדיקות את עלויות הגיוס, השכר (על כל ההוצאות "עובד-מעביד" הנדרשות) וכן את משאבי הניהול הנדרשים של העובדים, כלומר: אובדן משאבי זמן וכסף.

מכאן נובע שבשכירת חברת טלמיטינג חיצונית לעסק (ב- Outsourcing) לביצוע טלמיטינג עבור העסק, מושגים יתרונות עבור הפירמה. בראשם: שימוש בחברה שזו מומחיותה וניסיונה מאפשר לבעלי העסק להתמקד בכישורי הליבה של העסק, ולהשאיר את ניהול אופרציית הטלמיטינג בידי מי שזה ניסיונו המוכח.

במרבית המקרים גם עלויות תפעול חברה חיצונית לטלמיטינג תהיינה קטנות יותר מאשר העסקת עובדי טלמיטינג In House   אולם היתרון המרכזי הנו כאמור האפשרות "כאן ועכשיו" להתחיל בפעילות של הגדלת מספר מעמדי המכירה עבור צוות מכירות הפירמה, מבלי לבזבז זמן יקר ומשאבים כספיים.

כמובן שבמקרה של גיוס חברת טלמיטינג במיקור חוץ לפעילות, חשוב מאד להקפיד ולבחור בחברת טלמיטינג שתתאים לפעילות הפירמה, שתהא מקצועית, אמינה, מנוסה ושתיתן שירות צמוד, זמין ו"אינטימי" כמצופה מחברה המייצגת והפועלת מטעם הפירמה ובשמה.

לסיכום: הקמת מוקד טלמיטינג (או אף גיוס איש טלמיטינג אחד לחברה) או לחילופין: שכירת חברה חיצונית ב- Outsourcing הנו מהלך ארגוני וניהולי שאין לזלזל במשמעויותיו. ייעוץ בעניין ואף ליווי המהלך כולו והקמתו בפועל עדיף שיתבצעו ע"י ייעוץ ארגוני מתאים.

 

 

 

יאיר אבני-"מחוץ לקופסה"* שירותי טלמיטינג * שיפור והקמת מערכי מכירות  לקבלת מדריך בחינם- איך לקדם מכירות ורווחים בעסק-לחצו על הקישור כעת והרשמו :http://www.box87.co.il/he/    

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב