דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסע בדרך ללפלנד השוודית - חוויה בלתי נשכחת וטיפים למטיילים 

מאת    [ 30/04/2015 ]

מילים במאמר: 806   [ נצפה 6750 פעמים ]

כולנו רוצים להגשים את עצמנו ולעשות דברים מרתקים בחיים. ליצור רגעים ששווה לחיות בשבילם, רגעים מהסוג שיישארו איתנו לנצח. הגשמת חלום תמיד כרוכה ביציאה מאזור הנוחות. אנשים ששוכחים את זה ומחכים שמשהו טוב יקרה להם ונשארים פאסיביים מגלים במהרה כי על מנת להצליח יש לנקוט בפעולות. ואלו - לא תמיד נוחות לנו, פשוטות ולעתים אף מפחידות ביותר. אולם כמו כל דבר בחיים כאשר הופכים את הלא נודע למשהו מוכר הוא הרבה פחות מאיים ומפחיד וכשמגלים זאת הפחד הופך במהרה להתרגשות חסרת מעצורים והתמכרות זו היא ה"סם" של החיים. החוויה האחרונה שלי ממזג אויר מקפיא היתה בצ'ילה - לפני יותר מ 15 שנים. שם החלקתי במדרונות הקפואים של הר הגעש "ויאריקה" המפורסם וכשסיימתי את הירידה במדרונות אלו במשך מספר שעות הייתי קפוא כמעט למוות ורטוב ותחושה זו נחרטה בזיכרוני. במשך שנים חיפשתי כל יעד אקזוטי אחר ותמיד נסעתי למקומות שטופי שמש. כאילו כדי להפשיר אולם ככל שהתרחקתי מחוויית שלג נוספת כך הלך הזיכרון והתעצם - וביחד אתו גדל הפחד, החשש ותפישת מציאות (פרדיגמה) התגבשה לה ועיצבה אותי - במשך שנים סיפרתי לעצמי שאני לא סובל קור ואפשרות להגיע לאזורים בהם הטמפרטורה צנחה מתחת לאפס היו מחוץ לגבולות הדרכון שלי. כל זאת עד להיות שבו החלטתי לנסוע ולצפות באורות הזוהר הצפוני. אותו מחזה מופלא אשר עמים שלמים סיפרו עליו סיפורים ואגדות והמציאו לו משמעויות שונות עוד מימי הרומאים. את אורות הזוהר הצפוני ניתן לראות בחוג הקוטב כלומר מצפון לקו 65 לערך. וכך מצאתי את עצמי יוצא למסע ששינה את חיי והפך אותם לראויים הרבה יותר! כשבדקתי מעט על לפלנד גיליתי שכיום מרבית הטיולים המאורגנים נוסעים דווקא לפינלנד (לפלנד הפינית) בעוד שלפלנד השוודית נותרה בתולית ופראית יותר. לפלנד השבדית מתאימה למי שמחפש לנסוע למקומות ראשוניים יותר ואם יזדמן לכם להגיע אליה תגלו נופים עוצרי נשימה, שלל אטרקציות ואפשרות לטייל בצורה עצמאית אולם מאורגנת ולבנות את הטיול בדיוק כמו שאתם חולמים לעשות אותו. סוג הטיול שתבחרו יכול להיות בעל אופי אקסטרימי או יותר סולידי וזאת בהתאם להעדפה שלכם. הוא מתאים בין אם אתם מחפשים לנסוע לבד (טיול סולו) ובין אם אתם רוצים לנסוע עם חבר טוב, קבוצת חברים או משפחה אחת או שתיים. בהגיעי לעיר קירונה שבצפון שבדיה אסף אותי ואת הצלם שאיתו נסעתי (אטמו קייטן) מנהל המלון / אכסניה בשם ABISKO GUESTHOUSE בה התגוררנו במהלך הטיול - בחור מיוחד ומרתק בשם קלאס אשר שירת בעבר בכוחות המיוחדים של צבא שבדיה באזור זה, התאהב במקום וכשסיים את שירותו הצבאי החליט להישאר שם ולפתוח בית אירוח למטיילים. קלאס הוא אדם מאוד מיוחד - הוא סיפר לנו אין-ספור סיפורים מתקופה של שלוש שנים בה טייל באלסקה וחיי עם אסקימוסים וכמו כן הוא דאג לנו לכל. החל מהציוד ועד לשלל אטרקציות מרתקות עליהן אפרט לכם במאמר נפרד. היתרון הגדול במיקום של אכסניית אביסקו הוא שהיא נמצאת בסמוך לשמורת טבע פראית בה ניתן לטייל ולראות את אורות הזוהר הצפוני. יתרון משמעותי נוסף היא שאביסקו נמצאת במקום מבודד ונחשבת למקום הטוב ביותר לצפייה שאורות הצפון. בנוסף היא נמצאת כשעה וקצת נסיעה מנורווגיה (ארץ הטרולים) והדרך אליה עוצרת נשימה. בנוסף אביסקו מאפשרת טיולי יום רבים מסביבה עם שלל אטרקציות ולכן תוכלו להגיע אליה ולהשתקע בה וממנה לצאת בכל יום להרפתקה אחרת לגמרי. החל מטיול אופנועי שלג, טיפוס על מפלי קרח, דיג באגם, הליכה עם נעלי שלג מיוחדות וטיולים עצמאיים בשמורת הטבע.

כמו כן אביסקו נמצאת במרחק נסיעה של כשעה ורבע מהעיר קירונה בה נמצא גם שדה התעופה. יתרון זה מאפשר הגעה פשוטה אליה ושם תוכלו לבקר במכרה הברזל שכדי להגיע אליו יש הסעה מיוחדת שמורידה אתכם לעומק של יותר מקילומטר מתחת לפני האדמה.. ביחד עם זאת בקירונה נמצא גם מלון הקרח הראשון והמקורי. מקום זה מאפשר לינה לאמיצים המעוניינים לישון על מיטות קרח מעוצבות בחדר שכולו עשוי קרח ולהתכסות בשמיכה העשויה עור. חוויה שכנראה לא תשכחו לעולם! 

לפני שהגעתי לשטוקהולם ביררתי היטב על כמה מהמלונות שיש לעיר להציע. כאשר חיפשתי מלון ותאמינו לי שעברתי על הרבה מלונות, אחד המלונות שהרשימו אותי יותר מכל היה מלון HTL שלאחר בדיקה שערכתי גיליתי שהוא חלק מרשת מלונות שגדלה וצומחת באירופה בעלת קונספט מדליק מאוד שדומה בצורה מובהקת לדרך החשיבה שלי.    הדרך הנוחה והזולה ביותר שמצאתי להגיע ללפלנד היא דרך שטוקהולם בשבדיה. ההמלצה שלי על מלון מעולה, איכותי וזול הוא מלון HTL HOTLES - שבו התארחתי ומצאתי לנכון לשתף גם אתכם. המלון נמצא ממש במרכז העיר (200 מטרים מהתחנה המרכזית) במיקום מעולה שיאפשר לכם לטייל רגלית במקומות מקסימים בשטוקהולם כולל את העיר העתיקה. המלון עלה על כל הציפיות שלי ומשיחה שערכתי עם אחת העובדות במלון גיליתי טיפים רבים לגבי שטוקהולם שעליהם כתבתי רבות במאמרים רבים שלי בבלוג השרמי שלי "המדריך למטייל הנצחי" בו אתם מוזמנים לבקר.    כך התחלתי את המסע לעבר לפלנד בהרגישי מעט כמו נילס שהיה בדרכו ללפלנד על גבו של מולי - אווז הבית.  וממש כמו בסדרת הטלוויזיה... ממש בשיא המתח - אני מזמין אתכם לחכות בסבלנות לפרק הבא ולמאמר הבא שלי אותו אעלה ממש בקרוב. בכל שאלה אשמח לסייע ולייעץ לכם על נסיעה ללפלנד או בכלל - על הגשמת חלומות בחיים ובעסקים.

הסופר והמאייר עמית אופיר, מרצה, יועץ עסקי מומחה ללימוד ציור ומחבר של ספרים רבי מכר עולמיים. ספריו של עמית אופיר מתורגמים ליותר מ 30 שפות. לאתר הרשמי של עמית אופיר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב