דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטונים כאמצעי לימודי - כדאי? 

מאת    [ 30/04/2015 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 3220 פעמים ]

בישראל ובמדינות מתקדמות בעולם נכנס לתחום הלימודים בשנים האחרונות אפשרות של למידה דרך סרטוני הסבר והדמייה. באמצעות סרטונים אלה ניתן להדריך סטודנטים ותלמידים מכל מקום בעולם באמצעות מחשב וכיום ניתן לעשות זאת אפילו דרך הטלפון הסלולארי או הטאבלט. מצב זה יכול ליצור אפשרות למידה לתלמידים מכל מקום בעולם ובכל זמן, מתי שנוח לכם.

האם אמצעי זה הוא אמצעי טוב?

מצד אחד, ניתן לומר שאמצעי זה מפתח מאוד את היכולות ומאפשר לתלמידים ללמוד באמת מתי שהם רוצים ובכל מקום שהם רוצים, כמו כן, באמצעות סרטונים אלה יכול התלמיד ללמוד את הנושא שוב ושוב עד שהוא מבין את הכל כמו שצריך, בנוסף, אמצעי זה יכול להקל גם על המורים - מספיק שהם יקליטו את הסרטון פעם אחת וסרטון זה יכול לשמש וללמד מאות ואלפי תלמידים, זה יכול לעבוד גם תוך כדי מחשבה  קדימה - התלמידים מתחלפים אך התוכן בדרך כלל נשאר אותו הדבר, לכן המורים לא צריכים להסביר מחדש בכל פעם אלא יש להם סרטוני הדרכה מוכנים במחשב או בשרת כלשהו של מוסד מסוים וכך הם יכולים להשתמש בסרטונים האלה לעוד ועוד כיתות.

מצד שני, אמצעי זה מקטין למעשה את המורה ואת היכולות שלו, הוא לא יכול באמת לדעת שהתלמידים מקשיבים לו בסרטון ובמידה ולתלמיד תהיה שאלה כלשהי הוא לא יכול לענות לו ישר לשאלה.

ניתן כבר לראות ברחבי העולם את האמצעי הזה של לימוד באמצעות סרטונים כתופס פלח גדול מאוד באמצעי הלימוד של מוסדות אקדמאיים ובתי ספר שונים ומתקדמים, אין ספק שתחום זה יכול להועיל מאוד לתלמידים וגם למורים ושיטת לימודים זו היא טובה מאוד אך היא לא מתאימה לכל תלמיד ותלמיד, ישנם תלמידים אשר לא יכולים ללמוד דרך המחשב וזה יכול לפגוע להם בציון בצורה ניכרת.

כמו כן, ישנם תלמידים מן הצד השני אשר מעדיפים שימוש במחשב בתור למידה מאשר מחברות ועטים, אך באמצעות הסרטונים האלה הם עלולים לשכוח גם מהי מחברת ומהו עט. לכן חשוב מאוד לשלב בין השניים לצורת לימוד מגובשת אחת ועניינית עבור כולם, גם מבחינת המורים וגם מבחינת התלמידים.

אני בעד לימוד דרך סרטונים - סרטוני הדרכה הם אמצעי חיוני וחשוב אך לדעתי אין להחליף אותם במורים, המורים והמרצים צריכים להשתמש באמצעי זה כתוספת לשיעורים בכיתה וכך למעשה השיעור יכול להפוך לדבר הטוב ביותר עבור הלימודים של התלמידים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב