דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה מוכרחים בלוג לעסק? 

מאת    [ 26/04/2015 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 3685 פעמים ]

מעמדם של הבלוגים עולה בשנים האחרונות ואם בעבר "בלוג" היה משמש כמקום שבו אנחנו שופכים את אשר על ליבנו במעין יומן אישי אלקטרוני, היום נעשה יותר ויותר שימוש בפלטפורמה זו כדי לקדם עסקים.

מה זה בלוג?

בלוג הוא פלטפורמה אינטרנטית שכל אחד ואחת יכולים לפתוח ולכתוב בו כעולה על רוחם. מאוד פשוט. ישנם המון אתרים המספקים בלוגים פנימיים,  in house, וניתן להתשמש בהם על מנת לכתוב לכל דורש. ישנם גם אתרים המספקים פלטפורמת בלוגים לשימוש חיצוני כך שהכותב יכול לעצב את הבלוג כראות עיניו.

מה ההבדל בין בלוגים פנימיים לחיצוניים?

בלוג פנימי מצוי בתוך אתר, אפשרויות העיצוב מוכתבות על ידי האתר אבל ישנם אתרים שמאוד מקודמים בגוגל ולפיכך גם הבלוג המצוי בהם יקודם.

בלוג חיצוני הוא בלוג שלמשתמש בו יש יד חופשית בעיצובו והוא יכול לבנות אותו כראות עיניו וטעמו.

לעניות דעתי, מי שרק מתחיל לכתוב בלוג, כדאי לו לפתוח בלוג באתר מובנה שלו בלוגים פנימיים, ולאחר הפצת כמות נכבדת של פוסטים (מאמרים בבלוג) ניתן להחליט האם להמשיך "להתארח" באתר או לצאת לדרך עצמאית ולפתוח בלוג חיצוני.

למה בכלל צריך בלוג?

הבלוג מאפשר לכל נותן שירות או מוצר להפיץ את הידע שלו בקרב ההמונים. אם בפייסבוק עלינו לצמצם כמה שיותר את המלל כדי לא לשעמם את הקורא שלנו, בבלוג ניתן לכתוב כמה שרוצים, לסגנן ולתת ערך רב יותר ומעמיק.

בלוג משמש מעין "מיני סייט" ובו ניתן להזמין את הקוראים לקרוא עלינו, על תחום ההתמחות שלנו, על סיפורים ואנקדוטות מהשירותים והמוצרים שלנו, לשלב תמונות ועוד.. בבלוג ניתן לפרסם מדריכים למשתמש, לפרסם לינקים לסדנאות והרצאות שאנחנו מקיימים, ובעצם לאפשר לקוראים להכנס לעולם שלנו- העולם המקצועי (וגם האישי).

איך כותבים בלוג?

ישנם "כללים" לכתיבת בלוג, ניתן למצוא הסברים רבים על כך בכל רחבי הרשת אבל מה שחשוב ביותר בכתיבת התכנים בבלוג שלך זה לגרום לקורא שלך לרצות לעקוב אחריך שוב ושוב. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לכתוב בגובה העיניים. פשוט לספר סיפור. בלוג אינו משמש כפלטפורמה למאמרים אקדמיים. לשם כך ישנם אתרים רבים. הבלוג צריך להיות קריא, עם חלוקה נכונה של פסקאות, ראשי פרקים, תתי פרקים, מיספור ועוד... אבל- הכי חשוב- קריא וזורם... כדי לגרום לקוראים שלך לחזור שוב שוב הוא חייב להיות בעל ערך. איך נהפוך את הבלוג לבעל ערך? באמצעות סיפורים מהשטח שהקוראים יכולים להזדהות איתם, באמצעות מדריכים וטיפים (כולם אוהבים מדריכים וטיפים), באמצעות שילוב סיפורים אישיים שלך הרלוונטיים לכתוב, באמצעות מתן מתנה ערכית- כזו שניתן להשתמש בה אד הוק.

איך מתחילים לכתוב בלוג ?

כפי שציינתי מעלה, אם מדובר בפעם הראשונה, אני ממליצה לפתוח בלוג באתר מארח ולהשתפשף עליו. לאחר צבירת קהל קוראים, העלאה של כמות פוסטים נכבדת וחיזוק הבטחון ניתן לצאת אל הדרך העצמאית לבלוג עצמאי. אני יכולה לספר שיש לי מעל 30 פוסטים בבלוג של סלונה ובחרתי בינתיים להשאר שם כאתר מארח. סלונה הוא אתר מאוד מקודם בגוגל ותמיד אני מופיעה בעמוד הראשון. לכן בחרתי להשאר בפלטפורמה זו ולא לבנות בלוג עצמאי (אבל גם זה יגיע).

לסיכום, בלוג היא פלטפורמה שיווקית מצויינת. היא מאפשרת הפצת ידע נרחב, כניסה ל"קליניקה" של נותן השירות ולמידה על עבודתו. היום, כאשר השיווק החזק והמרכזי ביותר הוא שיווק באמצעות ידע, בלוג הוא "מאסט" במערך השיווק של העסק.

 

 

 

אור קריבוס 


אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים ובינוניים


פייסבוק: https://www.facebook.com/maznika>

orkrybus@gmail.com


054-4413422


 



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב