דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שני סוגי החשיבה המרכזיים, של הנשים ושל הגברים והשפעתם על התרבויות 

מאת    [ 21/04/2015 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2899 פעמים ]

 עולם יש שתי ראיות עולם מרכזיות שמשפיעות על כולם, של גברים ושל נשים. כל אדם יהיה לרוב עירוב של שתי סוגי החשיבה, כשגברים הם יותר גבריים ונשים יותר נשיות. ישנם אנשים קיצוניים למדי, שאצלם מתבטא מאד סוג מסויים של חשיבה: שוביניסטים קיצוניים ופמיניסטיות קיצוניות. אומנם, אין כנראה קיצוניות מוחלטת . הראייה הגברית שואפת לייצירת היררכיה בין בני אדם, יש נטייה לכוחנות, כבוד, יותר מציאותיות ופחות דמיון, אובייקטיביות, הכל שייך למישהו - תמיד יש בעלים על הכל ואפילו על כולם, התנשאות, אכזריות, אגרסיביות, היעדר רחמים,עבודה קשה, היעדר חינמים. הראייה הגברית בצורתה הבסיסית מאד שוביניסטית, כוחנית, לא מתפשרת ומובילה למאבק אלים והיררכיה עם קווי שייכות ברורים על כל דבר .

במציאות, בגלל הקשר שלהם לנשים, הגברים יהיו מתונים יותר וישלבו קצת או הרבה מהחשיבה הנשית: היעדר היררכיה, היעדר מציאות, סובייקיביות, רגשיות, היעדר כוחנות, פשרנות, רחמים, היעדר בעלות ברורה על דברים, נסיגות וויתורים, רצון לדברים בחינם, חוסר רצון לעבודה קשה, אמונה במזל . האמונה ההליניסטית מדברת על מדרג ברור בין אלים ובני אדם. מדרג כזה כוחני ומזכיר פילוסופיה גברית מובהקת .

יהדות, לעומת זאת, מדברת על היעדר מדרג, וחופש אמונה שבמסגרתו בני אדם נסוגים מדיעותיהם של אחרים ומאפשרים לחיות. לכן, זהו מעין ויתור וכך, היהדות מבוססת על שילוב של ראייה נשית. נוסיף את עוצמת דחיית המציאות שיש ביהדות )שטוענים אפילו שהחומר הוא רוחני( ואת קביעת היהודיות שמתבצעת לפי האמא . הנצרות מדברת גם על היעדר מדרג ועולם רוחני שנקרא גן עדן שמובטח למאמינים צדיקים. העולם הדמיוני הזה מאד מעסיק את בני האדם וכך ממומשת בריחה ממציאות. נוסף, נצרות מאמינה ברחמים, סליחה וספיגת עלבונות וכך, גם הנצרות מאד מושפעת מהחשיבה הנשית . הקומוניזם ניסה ליצור חברה ללא בעולת על דברים. גברים הם בעלים ואוהבים בעלות עד אפילו בעלות על אורגניזמים חיים. הם אוהבים שהכל שייך למישהו, ולא חינם של כולם. הקומוניזם ניסה ליצור מהפכה בעולם השוביניסטי הקונסרבטיבי בעזרת שילוב החשיבה הנשית .

האיסלאם הוא חשיבה גברית מובהקת. אסור לסגת ואסור לסלוח ויש צורך להסלים ולתקוף חזק יותר מהיריב. האיסלאם עובד על היררכיה ברורה והחזק שולט בכוח וכופה את אמונותיו על החלש שמשתנה לא בלי התנגדות. איסלאם מדכא את הנשים וחושב שהן לא נכונות בעליל. זו דת גברית מובהקת . הדתות שמבוססי גבריות, שמאמינות בהיררכיה של אלים ובני אדם הן עתיקות יותר ושוביניסטיות יותר וכך העולם שהן יוצרות הוא אכזרי יותר, כוחני יותר, ופחות מתפשר . אנחנו עם שבחרנו דרך חיים של שילוב שתי סוגי החשיבה שיש בעולם, הגברי והנשי והתוצאה - פחות קיצוניות. אנחנו עם מתון יותר, שקול יותר, שמאמין לדמיון ולא פוסל אף דרך חיים. אנחנו מאמינים בחופש מחשבה והאמונה, חופש רצון, מעט כוחנות והשפעה, כן בעלות על דברים, לא עבודה קשה, כן רחמים, כן פשרות . העולם בגדול - מציג שתי פילוסופיות קיצוניות אחת הרסנית וכוחנית והשנייה - מנותקת לגמרי מהמציאות. בני האדם בוחרים שילוב של שתיהן וכך מתמתנים והופכים למתורבתים .

http://www.ldata.co.il/newsite/ViewArticles.aspx?ID=-8796245 פילוסופיה: מבט מודרני. כל הספר להורדה בחינם. לאוניד אסיפוב 2015




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב