דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטן - The witness of the witness- גילוי והתמודדות 

מאת    [ 20/04/2015 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 4390 פעמים ]

המציאות החדשה דורשת מאיתנו עירנות, לימוד דרכי מניעה, חיפוש ובדיקות לגילוי מוקדם למניעת התפתחות המחלה שמתפשטת כמגיפה - מחלת הסרטן.

למרות הניסיונות הרבים למנוע את המחלה על ידי מודעות לתזונה, פעילות גופנית, הפסקת עישון, מניעת זיהום אוויר ועוד אנו רואים עליה במספר החולים במחלה.

עבודתי עם מטופלים חולי סרטן מביאה אותי לחשוב, לחפש, לחקור, ללמוד ולנסות להבין את המחלה, הגורמים למחלה, דרכי התמודדות עם המחלה, דרכי טיפול במחלה, ובעיקר תהיות רבות על דרכי התמודדות של המטופלים עם המחלה, מצב שדורש להיות ביתר עירנות לגבי גורמים רבים הקשורים במחלה. 

במסגרת חיפושיי, התהיות, המחשבות והנסיון להבין, תהיתי ביני לבין עצמי מה מסתתר במילה - סרטן - ואני מבקשת לשתף אתכם 

הבחנתי כי במילה סרטן מסתתרות מילים נוספות - בראשיתה של המילה סרטן נמצאת המילה - סרט, ובסיומה של המילה סרטן נמצאת המילה - רטן. 

גילוי מחלת הסרטן מביא את האדם אל תוך סרט, סרט חדש, מציאות משתנה, מציאות שלא תכנן, שלא ביקש לעצמו, אך זו היא המציאות החדשה עבורו, זהו הסרט החדש שלו, ובסרט הזה הוא הבמאי, תפקיד שאולי לא הכיר עד היום מאחר ולא היתה לו סיבה לעסוק בתסריט חייו, בסרט זה הוא גם השחקן הראשי והוא זה שאחראי על בניית התסריט. הוא זה שינסה להבין, מדוע זה קרה דווקא לו? מדוע עכשיו? אם הוא חלה, אז למה? מה הוא צריך ללמוד מהמצב? ועוד הרבה שאלות בדרך לכתיבת התסריט החדשץ 

בסיומת המילה סרטן קימת המילה רטן.  פירוש המילה רטן במילון - הביע חוסר שביעות רצון, התלונן, ממורמר. אכן ההיחשפות לסרט החדש הנגלה לחולה במחלה, לרוב גורמת לרטן, זה הוא אחד משלבי התמודדות במשבר, גילוי המחלה לרוב מביא לשלב של כעס מרמור ותלונתיות - רטן. מדוע אני? למה דווקא לי? מה כבר עשיתי? למה זה מגיע לי? 

ישנה סברה היום שהמצב של צבירת  כעס ומרמור ממושכים הם אחד הגורמים למחלה, הם שפוגעים ומחלישים את כוח הריפוי הטבעי של האדם, פוגעים באושרו ואולי הם שיצרו את מחלתו?

בעבודתי עם מטופלים אונקולוגים אני מגלה כי התסריטים שונים, מיוחדים ומעניינים, לכל אדם יש סרט מיוחד מאוד שלו, סרט שהוא סיפור חייו, שהוא אחד ויחיד ושונה משל כל אדם אחר, בן אם היה מודע לו או לא. לעיתים מגלה האדם את התסריט שלו רק בעקבות גילוי המחלה.

הסרטן וגילויו בעצם פורסים בפניו את התסריט שלו, ומפה תפקידו של הבמאי לנווט את התסריט - האם הוא מעוניין בקומדיה?בדרמה? בסרט אימה? בסיפור בלשי?  הבימאי - המטופל הוא זה שינווט וימשיך לכתוב את תסריטו וכמובן גם לשחק בתפקיד הראשי.

כמטפלת ומלווה של מטופלים אלו אני מגלה יחד אתם הרבה יופי והזדמנות במחלה הלא נעימה. לעיתים זו ההזדמנות עבורם לשינוי בתסריט או היכרות קרובה עם התסריט הקיים. 

חלקם בוחרים לשנות את התסריט הקיים, חלקם לא מוכנים לוותר עליו, חלקם רוצים לשנות ולא יודעים איך, חלקם מחפשים עזרה. 

אני מוצאת שחלק מתפקידי כמטפלת הוא לעזור להם לפרוס לנגד עיניהם תסריט אמין ונכון עבורם, לעזור להם לראות את המקומות של הרטן האישי שלהם ואיך הם יכולים לטפל בו, במילה רטן בהיפוך אותיות ניתן למצוא גם את המילה נטר (טינה). נטר במילון מופיע גם כלא סלח, ניתן לעזור למטופלים וללמד אותם לוותר על שמירת טינה שבקרבם, ללמד אותם סליחה לאחר ולעצמם ולכוון אותם לתסריט נכון יותר עבורם ועבור האושר הפנימי שלהם.

במקום הזה של אפשרות להכיר את הסרט, לטפל ברטן ובנטר, מתגלה דבר חדש ונפלא -  

באות הראשונה במילה סרטן, האות ס ובאות האחרונה במילה סרטן האות נ בסיכול אותיות שילוב האותיות המנצח - נס

מאחלת למטופליי ולחולים במחלה ליצור את הנס עבורם. 

אמן .

 

 אסנת שר מטפלת מוסמכת ברפואה סינית וטרילותרפיה, התמחות באונקולוגיה ומצבים רגשיים, אחות מוסמכת, מנחת קבוצות, מאסטאר רייקי ומרצה בבית ספר לאחיות   www.osnatsher.co.il     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב