דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשר (10) הפעולות שיובילו אותך לאוקיינוס כחול - חלק ב' 

מאת    [ 19/04/2015 ]

מילים במאמר: 742   [ נצפה 1681 פעמים ]

מיליוני אנשים בעולם מכירים את הרעיון של אוקינוס כחול. אוקינוס עסקי בו אתה שוחה לבדך והכרישים (המתחרים) במרחק עצום ממך. אתה מוביל את הענף העסקי שלך.

חברות כמו לגו, איקאה, אמזון, גוגל, טסלה, אפל ואחרות מובילות את הענף באוקינוס כחול למרות המתחרים הרבים המנסים לנגוס מהן נתחים רבים.

ובמקביל, חברות כמו בלקברי, נוקיה, בטר פלייס, נורטל, טאוור רקורדס וקודק נעלמו בקרקעית האוקינוס האדום.
מאמר זה הוא מאמר המשך ל- 10 הפעולות באוקיינוס כחול ? חלק א' בו הוצגו חמשת הפעולות הראשונות לאוקיינוס כחול.

מהן הסיבות לכך?

במאמר זה תגלה את 5 המלכודות המסוכנות הנוספות לעסק שלך והחשיפה שלהם תציב אותך הרחק מעבר למתחריך.

להבנת המלכודות השלכות קריטיות על הפעולות המיושמות בעסק כדי להביאו להצלחה משום שהתפיסות העסקיות שלך כמוביל עסק חשובות הרבה יותר ממה שאתה מתאר לעצמך.

אז בוא נתחיל....

מלכודת מספר 6:
טעות בתפיסה שאסטרטגית אוקינוס כחול מדברת ומתמקדת בהוזלת המחירים לצרכן.
מלכודת זו הפוכה לסעיף הקודם. כאשר מדובר על הוזלת מחיר ההשוואה היא למתחרים. באסטרטגית האוקינוס הכחול ההשוואה היא למוצרים המהווים תחליף ואלטרנטיבה למוצר שלנו ובכך להגיע לקהל שהוא אינו הקהל המסורתי אלא הקהל (פלח שוק) שמעריך את המוצר באופן שונה מהמוצרים המתחרים.
כמה דוגמאות:
א. שואב אבק דייסון יצר לעצמו אוקינוס כחול בכך ששינה כמה פרמטרים בשואב
    האבק המסורתי: אין יותר שקיות לאבק, הצינור הוא חלק ממבנה השואב
    ופרמטרים נוספים שאחד מהם הוא מחיר. בדייסון העלו את המחיר משמעותית
    מעבר למתחרים האחרים.
ב. יינות. בתהליך אסטרטגי הפכו מוצר של יין שמתחרה באלפי יקבים אחרים שינו
    את הקטגוריות שלו, הפכו אותו ליין בסיסי איכותי ויקר לקהל אוהבי אלכוהול
    המורכב משותי ואוהבי בירות. והפכו להיות אחד מ-4 היקבים המובילים בעולם.

מה הם הבינו? ש"הפלצנות" סביב הסיפור של היין מרתיע אנשים אוהבי אלכוהול ולכן שינו את הבקבוק את התווית ואת הסיפור.
בלי מונחים מפוצצים (מאיזה בציר? אלו ענבים? והסיפור ההיסטורי של הסבא של הסבא מייסד היקב).
ולמרות הסרת המרכיבים של ה"סיפור" מחיר היין עלה אך הוא משחרר את השותים מההרגשה שהם לא מבינים ביין ותמורת החופש מוכנים הלקוחות לשלם יותר.
הם לא צריכים להיות "מבינים ביין" אלא פשוט לשתות ולהינות ממשקה עם אחוז אלכוהול גבוה מבירה.

מלכודת מספר 7:
האמונה שאוקינוס כחול הוא שם נרדף לחדשנות.
חדשנות מבוססת שיפורים ושינויים במצב הקיים אך אין פירושה תמיד שינוי הערך שמקבל הלקוח. קיימים מוצרים חדשנים רבים אך חלקם אינם מתקבלים בברכה בשוק ע"י הלקוחות וחלקם מקדימים את זמנם.
הדוגמא הטובה ביותר היא האפליקציות לטלפונים החכמים.
חברות מייצרות מיליוני אפליקציות שונות אך בשוק עצמו שמודד את הערך שהצרכן מקבל נקלטות רק בודדות ביחס של 1 ל 10,000. אלפי אפליקציות ניווט פותחו ויושמו בעולם אך WAZE  יש רק אחת.
לכן חדשנות אינה יצירת חבילת ערך משודרגת ללקוח. ועל כך יוכלו להעיד מיליוני חברות סטארט אפ שנסגרו. כולן חדשניות, מהפכניות עם רעיונות מעולים אך לא בנו חבילת ערך ללקוח הפרטי.

מלכודת מספר 8:
האמונה שאסטרטגית אוקינוס כחול היא תאוריה שיווקית או אסטרטגית נישה.

התפיסה של אסטרטגית אוקינוס כחול היא אינה לשבור את הגבולות הקיימים וההגדרות הקיימות של פלחי שוק אלא לפרוץ ולתת ערך לקבוצות לקוחות חדשות שנמצאות כיום בנישות אחרות.
לדוגמא:  לקוחות לטיסות זולות מתאימות למשפחות מרובות ילדים, לפנסיונרים מבוגרים, לצעירים בתחילת דרכם אחרי הצבא, סטודנטים ועוד. טיסות זולות יצרו קבוצה חדשה של לקוחות "אנשים שרוצים לטוס בזול". קבוצה זו חוצה קבוצות או פלחי שוק אחרים ומביאה הצעת ערך שונה מהחברה התעופה הסדירות.
הטעות הרווחת של החברות היא שהן מתמקדות בנישה צרה של לקוחות ובמקום לחפש נקודות ערך משותפות אצל לקוחות מפלחי שוק רבים.

מלכודת מספר 9:
חברות טועות באמונה שאסטרטגיית אוקינוס כחול רואה בתחרות גורם פוגע.
הדיעה ההיסטורית הרווחת כי בהעדר תחרות לחברות אין תמריץ לשפר את המוצרים או השירותים ומצד שני התחרות יוצרת דחף עבור החברות לשפר את המוצרים ולהקטין את מחירם לצרכן
התחרות טובה לחברות, דוחפת אותן קדימה עד גבול מסוים.
עד לנקודה שבה נוצר קניבליזם.

מלכודת מספר 10:
חברות מורידות מחירים ומשקיעות סכומי עתק כדי להגן על נתח שוק ובכך יוצרות לעצמן בולען תזרימי ענק שביום אחד בשנה מסוימת גורם לשינוי משמעותי בחברה, בעלים מתחלפים, עובדים מפוטרים ולעיתים חברות טובות עם מוצרים בעלי ערך נסגרות ונעלמות מהאופק.
התחרות משמעותית גם לחברה שהשיגה אוקינוס כחול אבל מחדשת את מוצריה כי היא רוצה לשמור על מעמד בכורה ולמגנט לקוחות.
אך ללא התחרות עם סמסונג,  LG ויצרניות סלולר נוספות אפל הייתה קופאת ועוצמת חידוש הערך ללקוח הייתה נמוכה בהרבה.

אתה מוזמן ליצור קשר ונשוחח רק על החברה/עסק שלך בחינם. אמיר דרורי אסטרטג עיסקי drorimst@gmail.com  050-7859777


 


בנוסף כתבתי מדריך מתנה עבורך
להורדה לחץ על הקישור


http://business-israel.ravpage.co.il/double-your-company?REF=ma




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב