דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה קורה במנוע של הרכב ? 

מאת    [ 12/04/2015 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 1987 פעמים ]

אם נשתמש בדוגמא של אופניים בעלות מנגנון הילוכים, נוכל להבין מה בקורה ברכב בו אנו נוסעים.
הדוושות המונעות באמצעות כוח הסיבוב של רגלי הרוכב הן למעשה המנוע של הרכב. השרשרת המחברת את הדוושות לגלגלי השיניים המורכבים בצמוד לגלגל האחורי מייצגות את המנגנון המעביר את כוח המנוע לגלגלי השיניים בתוך תיבת ההילוכים.
גלגלי השיניים עליהם מסתובבת השרשרת נמצאים גם בתוך תיבת הילוכים של רכב, אמנם הם אינם נראים דומה אבל תפקידם זהה, להעביר את כוח המנוע לגלגלים האחוריים ועל ידי כך לגרום לסיבובם.

באופניים, שרשרת חלודה, שבורה או שנפלה מגלגלי השיניים מהווה תקלה. גלגלי השיניים עצמם גם הם צריכים להיות נקיים, משומנים וממוקמים נכון כדי לבצע את תפקידם.

אבל בניגוד לאופניים, שכל תקלה בהם תקבל טיפול מסור מכל חנות אופניים, תיבות הילוכים ברכב חייבות להיות מתוחזקות, מכויילות ומשופצות רק על ידי מכון גירים מוסמך, ובמקרה של רכב בעל גיר אוטומטי על ידי מכון גירים אוטומטיים מוסמך.

מהי אחריות הנהג?

במהלך הנסיעה, לפני כל שינוי הילוך, חייב הנהג לנתק לחלוטין את החיבור בין סיבוב המנוע להילוך ( גלגל השיניים) הנוכחי. זאת יש לבצע על ידי לחיצה מוחלטת על דוושת המצמד ( קלאץ'). כל נהג מכיר את החריקות המתכתיות שנשמעות בכל פעם שלא לחץ על דוושת המצמד עד רצפת הרכב. החיכוך בין גלגלי מתכת המסתובבים במהירות גבוהה גורם לשחיקתם, ובמקרים חמורים גם לשבירתם או לשבירת חלקים בהם.

אם כבר הזכרנו חיכוך בין מתכות, בכל מצב בו קיים חיכוך כזה יש חובה לספק נוזל סיכה ( שימון) כדי למנוע שחיקה. הנוזל הזה נקרא שמן גיר ולרכבים אוטומטיים שמן גיר אוטומטי.

כל בעל רכב חייב לבדוק לפי המלצות מכון גירים בו הוא מטופל את מפלס השמן בתיבת ההילוכים. בכל מקרה של ירידה מהמפלס המינימלי יש להוסיף שמן ולהגיע בדחיפות למכון. חוסר בשמן יכול לגרום לחיכוך יתר בין חלקי המתכת, דבר שיגרום להתחממות, שחיקה ואף שבר כאמור.

מכון גירים מוסמך מחזיק את כל הציוד שמסוגל לזהות את הסיבה לחוסר השמן. כשבמקרים מסוימים היא יכולה אטמים פגומים ובמקרים חמורים יותר אפילו סדק או שבר במעטפת תיבת ההילוכים.
רק מכון גירים מוסמך מצויד בטכנולוגיה, בכלים ובידע המקצועי לאבחן ולתקן תקלות בגיר, ובמקרה של רכבים בעלי מערכת תמסורת אוטומטית, חלה חובה על בעל הרכב להשתמש בשירותיו של מכון גירים אוטומטיים מוסמך בלבד.

למה רק מכון גירים מוסמך?

לא מעט בעלי רכב מנסים לחסוך ולעגל פינות. " המוסכניק שלי זול ואמין, ניתן לו כבר את כל העבודה. מכון גירים אולי יהיה יותר יקר וממילא הרכב כבר במוסך אז שיגמרו את כל התיקונים שם. "

במקרה של תיבת הילוכים אסור להתפשר. רק מכון גירים מחזיק ברשותו את כל אמצעי הבדיקה, הכיול והתיקון הדרושים. בנוסף לכך, כל עובד מכון גירים מוסמך עובר הכשרות ייעודיות לטובת טיפול בתיבות הילוכים.

בנוסף, חייב בעל הרכב לוודא, אם ברשותו רכב אוטומטי, שהמכון אליו פנה מוגדר מכון גירים אוטומטיים.
טיפול או תיקון תיבות הילוכים לא על ידי מכון גירים או מכון גירים אוטומטיים מוסמכים, יכול לפעמים להיות יותר זול, אבל בסופו של דבר הנזקים לטווח קצר וארוך, כמו שימוש יתר בדלק, שחיקת חלקי מתכת, נזילות ועבודה לא מתואמת של המערכת יגרמו להוצאה גדולה הרבה יותר בהמשך.

קובי סולומון - קובי גירים, מכון גירים אוטומטיים מוסמך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב