דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה צריך לשלוח שירים לרדיו ?? 

מאת    [ 12/04/2015 ]

מילים במאמר: 739   [ נצפה 2673 פעמים ]

 "מי צריך את הרדיו בכלל?! סתם שטויות שמנסים למכור לנו לאמנים! אני משקיע המון כסף גם ככה, אני לא צריך את ההרגשה הזאת שלא מתייחסים אלי. אני אעזוב את הרעיון של לשלוח חומרים לרדיו וארוויח כסף מהופעות, אני אצליח לבד!". כל אמן שמתעסק במוזיקה מספיק זמן ולא מצליח, שואל את עצמו בשלב מסויים למה בכלל הוא צריך את הרדיו. הרי גם ככה קשה להגיע לשם וכששולחים סינגל לרדיו לא משנה לשדרנים כמה כסף השקעתם בשביל לשלוח סופסוף את הסינגל שלכם, אז למה באמת צריך את הרדיו?

 

שופכים אור - בואו נבהיר משהו לפני שאנחנו מתחילים. הרדיו הוא חלק מכלי התקשורת והמטרה הראשונה שלו, כמו שאר כלי התקשורת, היא להעביר מידע לציבור הרחב. זה אומר מבחינתכם שמוזיקה היא מטרה משנית ולא הסיבה שלשמה יש רדיו. הוא מיועד לצורכי חדשות, אקטואליה וכל מידע שאמור להיות מועבר להמונים (מוות של מישהו חשוב, בחירות, מצבינו בעולם, תחילת מלחמה וכו'...). למזלנו לא קורה בכל רגע נתון מידע שחשוב להעביר והפער בין מידע למידע רחב מספיק בשביל שידברו עליו בזמנים שונים ביום. בעקבות הפער הקיים שמים שירים שמטרתם נועדה בשביל להנעים את זמן המאזינים עד שיש משהו חשוב לדבר עליו. למשל, אתם יכולים לצפות ששיר ברדיו יקטע באמצע אם חלילה התחילה מלחמה, אבל קשה לצפות שיקטעו חדשות מלחמה בשביל להשמיע שיר, למשל "אוקי, אז נכנסנו לעזה ואנחנו עומדים לפרוץ למקום שיורים עלינו טילים ו... רק רגע, אני לא מאמין קבלנו עכשיו שיר חדש!! בואו נעצור את העדכון בשביל להשמיע לכם שיר ואח"כ נמשיך עם המלחמה" זה לא יקרה גם לא עוד 1,000 שנים. אז בואו נבין למה אנחנו כן צריכים את הרדיו ולמה בכלל כדאי לנו להמשיך לשלוח שירים לרדיו.

 

אני אהפוך אותך לכוכב - מס' האנשים שאתם יכולים בצורה עצמית להגיע אליהם נמוכה מדי בשביל שתוכלו להיות מוכרים. אתם לא יכולים לצפות שכאשר תשימו שיר שלכם בפייסבוק או בYouTube כל החברים שלכם יעבירו אותו הלאה וכך גם חברים שלהם, גם אם הוא טוב זה לא קורה, ואם שמעתם על סיפור כזה אז הוא קורה אחד למליון. אתם תמיד יכולים להיכנס לפייסבוק שלכם ולראות בעצמכם כמה שירים של אמנים חדשים מפרסמים אנשים בפייסבוק, לא יותר מדי (אלה אם כן זה האמנים עצמם). כרגע לא הזמן בשביל להבין איך לשווק את עצמיכם בפייסבוק, אני אכתוב על כך בהזדמנות אחרת, אבל כן הזמן בשביל להבין שהפייסבוק הוא רק חלק מההצלחה שלכם ואותו דבר לגבי YouTube.
אתם כן צריכים את הרדיו בגלל החשיפה להמונים, שזה אומר קהל עצום של מאזינים שמגדיל את הסיכויים שלכם בצורה כזאת שאתם בחיים לא יכולים להגיע אליה לבד. ברגע שקהל בסדר גודל של הרדיו נחשף לשירים שלכם, אוטומטית השיר שלכם מגיע למספיק אנשים שיכולים לאהוב את המוזיקה שלכם ויכולים להתחיל להגיע להופעות שלכם (:. תחשבו על זה, כמה אנשים שומעים ברגע זה שיר ברדיו (ולא משנה השעה שאתם קוראים את המאמר הזה), תחשבו כמה אנשים נוסעים עכשיו ברכבים ומדליקים ברגע זה את הרדיו, תחשבו כמה אנשים עכשיו עובדים ומדליקים את הרדיו כי הם צריכים כמה צלילים בשביל שיהיה להם יותר נעים באוזן. אני לא קוסם אבל אני יודע שהמון אנשים שומעים רדיו ולא משנה מה השעה, שזה יתרון משמעותי בשבילכם.

 

הדרך אל העושר - "אם אתם טובים במשהו, לעולם אל תעשו זאת בחינם" (מתוך באטמן: האביר האפל), אם אתם מושמעים ברדיו, הוא מחוייב לתת לכם תמלוגים לפי החוק, בהנחה שאתם רשומים באקו"ם, בCisac או בכל מוסד אחד שמגן על זכויות יוצרים, ואם ולרדיו יוצא משהו מזה אז כנראה ישמעו אתכם יותר מפעם אחת כשכל השמעה שווה בשבילכם כסף (:. ברגע שאתם מחליטים שהרדיו לא בשבילכם אתם למעשה מוותרים על כסף או במילים אחרות על עוד גורם שאמור להחזיר לכם את ההוצאות שהשקעתם בשביל שהשירים יצאו לבחוץ. כמו כשכתבתי ב"בוחרים סינגל לרדיו", זה מקום שקשה להצליח בו ואתם חייבים לגדל עור של פיל בשביל שתוכלו להמשיך לעמוד ולהילחם על המוזיקה שלכם. אם אתם רוצים להרוויח כסף ולהתפרנס בתור מוזיקאים אתם חייבים להיות ברדיו, כל הגדולים חייבים להיות שם לא סתם. חוץ מזה, להיות מושמעים ברדיו זה לא חלק מהחלום שלכם?

 

לסיכום-
1. ויהי אור  - הסיבה שלשמה יש רדיו היא בשביל להעביר מידע חשוב להמונים, מוזיקה ברדיו היא סיבה משנית.
2. חשיפה חשיפה חשיפה - כמות האנשים שהרדיוו יכול לחשוף אתכם אליה היא הכמות שאתם צריכים בשביל להיות מוכרים. ברגע שאתם מנסים להגיע אליה לבד בעזרת פייסבוק או YouTube אתם לא מגיעים אל מספיק אנשים. 
3. כסף להמונים - אם אתם רוצים להתחיל להחזיר את ההוצאות שהוצאתם על השירים שלכם אתם צריכים שיהיה לכם כמה שיותר גורמים שיכניסו לכם כסף, הרדיו הוא אחד מהם ואחד מכובד.
4. האויב שלכם - אתם צריכים להבין שאתם האויב הכי גדול של עצמכם. ברגע שאתם מוותרים על הרדיו אתם מקשים עליכם עוד יותר.

שירותי בס / תופים מנוסה ומקצועי בשביל פרוייקטים מוזיקלים לזמרים, מפיקים, יוצרים, אולפני הקלטות, הופעות, צלמים וכו'...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב