דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למדתי 12 שנים בבית הספר אבל אף לא שיעור אחד על שיכנוע. מהן עקרונות השכנוע? 

מאת    [ 08/04/2015 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1651 פעמים ]

- מחקר חשוב הוכיח ש85% מהיכולת של אדם להצליח בחיים נוסעת מיכולתו לתקשר בצורה אפקטיבית עם אנשים ורק 15% מכמה שהוא טוב בתחום העיסוק שלו.

אז מהם עקורנות השכנוע: 

רוברט קלדיאני, חקר מה גורם לאנשים להגיד "כן" במשך 30 שנה וכתב את ספרו המרתק "השפעה".

המילה "בגלל":


סוד ראשון. רוברט הוכיח באחד ממחקריו שאנשים נוטים לקבל בקשה כלשהי עם בתוך הבקשה ניתנת סיבה. הוא ערך מחקר בו מישהי ביקשה לעקוף בתור למכונת צילום. פעם אחת היא היתה צריכה לבקש בצורה: "סליחה, תוכל לתת לי בבקשה לעקוף אותך במכונת צילום?" במקרה השני היא הוסיפה את המילה "בגלל", גם אם הסיבה הייתה טיפשית למדי כמו הדוגמא הבאה: "סלח לי, תוכל לתת לי לעקוף אותך בדרך למכונת צילום בגלל שאני צריכה לצלם?"

במקרה הזה 95 אחוז הסכימו לתת לה לעקוף בניגוד ל50 אחוז במקרה הראשון. מסתבר שאנשים נוטים להסכים בלי באמת לטרוח לשמוע מהי באמת הסיבה שניתנת. האנשים מניחים שלאחר המילה בגלל תגיע סיבה מוצדקת.

מילים משכנעות:


כל המילים שוות, אבל יש מילים ששוות יותר.להלן 15 מילים שמשפיעות על תת המודע של האדם מולך: אתה, כסף,ביטחון,אחריות, סוד,חסוך,תוצאות,בריאות,אהבה,סקסי,תגלית,כוח,מוכח,חדש,מתנה.

חיבה:


מסתבר שאנחנו רוצים להגיד "כן" לאנשים שאנחנו מחבבים. הנה כמה נגזרות של אפקט החיבה:

1) משיכה: מחקרים מראים שאנשים שנראים טוב נתפסים כאינטליגנטים, ישרים ונחמדים יותר על ידי אנשים אחרים. תופעה זו נקראת "אפקט ההילה". איך יוצרים את האפקט הזה? חשוב להתלבש טוב, תוך הקפדה על גיזרה מתאימה והתאמת צבעים, להקפיד על טיפוח הגוף ועשיית כושר. כאשר אדם מתלבש יפה הוא מפגין אינטלגניציה חברתית והתעלות מעל ההמון.

2) אפשרו לאנשים לבצע עבורכם טובות: לאחר שמישהו עושה עבורכם טובה, הוא צריך למצוא הסבר "למה עשיתי את זה?" והתשובה שעולה ברוב המקרים היא: "כנראה שאני מחבב אותו". מחקרים מראים שלאחר שאדם עושה לנו טובה, הוא מתחיל לחבב אותנו יותר. בהמשך כמובן, עלינו להחזיר טובה תחת טובה.

3) דמיון: אנו נוטים לחבב ולהתחבר לאנשים שיש להם ולנו מן המשותף יחד. חשבו על מקרה בו הייתם בחול ופגשתם ישראלי. "גם אני מישראל! איזה קטע.. איך הולך??". פתאום הרגשתם חיבור אליו רק מעצם העובדה ששניכם מישראל.

סמכות: יש בנו דחף עמוק לציית לסמכות. מאחר ואנו, כיצורים אנושיים, תמיד חיים בתחושה ש"יש משהו שאני לא יודע", אנו ניטה לתת יותר כוח לסמכותיות אצל אחרים. 

נדירות: ככל שאנחנו יכולים להשיג פחות ממשהו, כך אנחנו רוצים אותו יותר. העיקרון שעומד מאחורי זה הוא שאנחנו מושפעים יותר מהפחד מאובדן פוטניציאלי מאשר הסיכוי לרווח פוטנציאלי.

 

ניר הולצמן NLP


holtznir@walla.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב