דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שולחים סינגל לרדיו 

מאת    [ 06/04/2015 ]

מילים במאמר: 887   [ נצפה 3469 פעמים ]

קוראים לילד בשמו-  לפני הכל בואו נבין מה זה סינגל בכלל, כמו שכתבתי ב"בוחרים סינגל לרדיו" סינגל הוא המפתח של שדרני רדיו, מאזינים ואנשים חשובים בתעשייה בשביל שיוכלו לפתוח את הדלת שלכם ודרך הסינגל שלכם יכירו אתכם או במילים אחרות סינגל הוא הכלי שלכם בשביל לשווק את עצמכם בחוץ (פרסומת עליכם). הוא בנוי משיר אחד שאמור למשוך ולסקרן את כל מי ששומע אותו. לא שמים כמה שירים בסינגל בתקווה ש"אם מישהו לא אהב את השיר הזה אז כנראה הוא יאהב שיר אחר שלי" לאנשים ברדיו, אנשי מפתח ומאזינים אין את הזמן להקשיב ליותר משיר אחד שלכם (תקחו בחשבון שמי שפותח את הסינגל שלכם לא מכיר אתכם ואתם צריכים למכור את עצמכם כמה שיותר מהר). אפשר להסתכל על זה ככה: סינגל הוא כמו הקדמה בספר, תקציר של מה שאתם עושים ולמה לצפות מכם בהמשך, אם מה שאתם עושים לא עונה על הציפיות של מי שפותח אותו אז הוא יסיק מכך שזה הכי טוב שלכם ולא שווה להמשיך אתכם הלאה.

 

תיבת פנדורה- אז בואו נפתח ביחד את הסינגל שלכם ונראה מה אמור להיות בפנים בשביל להגדיל את הסיכויים שלכם להיות מושמעים ברדיו:
1. גרסאות שונות של השיר שלכם- מכוון שסינגל לא אמור להישלח רק לרדיו, המטרה שלו להישלח גם לעוד מקורות מעבר לרדיו, למשל: כל מיני די ג'יים (Dj) בשביל לשים את השיר שלכם במועדונים, חברות תקליטים בשביל שיכירו אתכם או כל גוף שאתם מאמינים שיכול לקדם אתכם. לכן, תשימו בסינגל שלכם:
* גרסת רדיו
* גרסת מועדונים
* גרסת אלבום
אם אתם מכוונים לרדיו אז אתם צריכים שהסינגל שלכם יעמוד בתנאים מסויימים בשביל שתוכלו להיכנס לרדיו (תוכלו להיכנס ל"מעבדים שיר לרדיו" בשביל לדעת מהם), אם אתם מכוונים למועדונים אז אתם צריכים גרסא שיותר מתאימה למועדונים (יכול להיות שרק מיקס יכול לעשות את העבודה במקום עיבוד נוסף במקרה הזה) וגרסת אלבום שזה איך אתם מצפים מהשיר להיות, שזה אומר שהוא לא  חייב להיות בהכרח לפי התנאים של הרדיו (למשל מבחינת אורך של שיר, עיבוד, מבנה וכו'...).

2. קומוניקט- זו הודעה לתקשורת עליכם ומה שאתם עושים, היא אמורה לעורר תשומת לב חיובית למה בדיוק אתם עושים, מי אתם וכל דבר שאמור לסקרן לגביכם. אם יש לכם פרטים עסיסיים שיכולים לסקרן את כלי התקשורת זה המקום לעשות זאת, כמו למשל אם אבא שלכם הוא סלבריטי אז זה פרט עסיסי שיכול לעניין את מי שפותח את הסינגל שלכם או אם למשל יש לכם הישגים כלשהם שיכולים לעניין (כמו זכייה במקום הראשון במצעדים ביפן וצרפת) יכול להיות פרט שמעניין עליכם. חשוב מאוד להימנע משיגעון לגדלות או לספר שקרים, כלי התקשורת יודעים לזהות טוב מאוד מתי אנשים מספרים על עצמם שהם הכי טובים או שהם משקרים, לכן לרשום משהו בסגנון "הלהקה הכי טובה שתשמעו" או "יש לנו קהל גדול בכל הארץ" לא יזיז לכלי התקשורת. חוץ מזה תחשבו על זה שלא הגיוני שהתקשורת לא יודעת על להקה גדולה שיש לה קהל גדול. אם אתם באמת טובים כמו שאתם טוענים אתם צריכים להוסיף גם הוכחות בקומוניקט.

 

עצרו את הסוסים- לפני שאנחנו לוחצים על "Send" בדואר האלקטרוני שלכם, תעצרו הכל עוד לא סיימנו!. חשוב להבין שעיצוב עטיפת הסינגל שאתם שולחים לרדיו חשוב לא פחות. ללכת למעצב הכי טוב ולהוציא עוד אלפי שקלים ממה שכבר הוצאתם תהיה טעות מבחינתכם אם אין לכם את המשאבים הכלכליים. אני לא אומר שאם ההפקה שלכם היא מליון דולר העטיפה של הסינגל לרדיו חייבת להיות מושקעת, ממש לא, אבל העטיפה היא הפנים שלכם ולא העיקר, היא מה יוצרת את הרושם הראשוני עליכם לטוב או לרע. לכן חשוב מאוד שהעטיפה שאתם שולחים תהיה מקצועית ולא מרושלת חלילה. שדרני הרדיו, המאזינים ואנשי מפתח בתעשייה מצפים מכם שתקחו ברצינות את עצמיכם ואת המוזיקה שלכם, לכן אם אתם צורבים את הסינגל שלכם ורושמים בטוש את השם שלכם ואת שם השיר רוב הסיכויים שהדיסק שלכם ייזרק מבלי שיקשיבו לו בכלל (אחרי הכל, אף מהגורמים הרציניים לא מתכוון לקבל משהו שנראה מזולזל). העטיפה צריכה לעמוד בסטנדרט של השוק או בקיצור, כל מה שאתם צריכים זה שהעטיפה של הסינגל שלכם תראה מקצועית ותפתה לפתוח את הסינגל שלכם.

 

עוף גוזל, גור לך- עכשיו שאנחנו מוכנים, אפשר לשלוח את הסינגל שלכם לרדיו. אחרי שאתם בוחרים תחנות שמתאימות לרוח השירים שלכם תכנסו לאתרים שלהם ותמצאו את הכתובות של השדרנים המתאימים (אלה אם כן מפורט באתר של התחנת הרדיו הספציפית שאתם נמצאים איך שולחים אליהם סינגל) ותשלחו את הסינגל לרדיו :).
דרך שניה להפיץ את השירים שלכם היא בלינקטון ובפטיפון שהמטרה שלהם היא להפיץ את הסינגלים שלכם ברדיו ומקומות נוספים, אתם יכולים להתייחס אליהם כמו אל חברות הפצה עם תנאים הרבה יותר פשוטים.  אני ממליץ לכם להפיץ גם בדרכים עצמאיות וגם דרך לינקטון ופטיפון, מבחינה סטטיסטית אתם מגדילים לעצמכם את הסיכויים להצליח. חוץ מלינקטון ופטיפון יש עוד המון חברות הפצה בעולם, המילה שאתם מחפשים לרשום הגוגל בשביל הפצה כלל עולמית היא "Distribution", כנסו  לכמה שיותר אתרי הפצה שונים ותכניסו את המוזיקה שלכם.

 

לסיכום­-
1. מפתח הלב - סינגל כשמו כן הוא, זה שיר בודד שמטרה שלו לפתוח את הדלת שלכם אל מאזינים, שדרני רדיו ואנשים חשובים בתעשייה.
2. כמו לפתוח מתנה - הסינגל אמור להישלח לכל גורם שאמור לקדם אתכם, מעבר לשדרני רדיו, לכן חשוב לשים בתוך הסינגל גרסת רדיו, גרסת מועדונים וגרסת אלבום. בנוסף תשימו קומוניקט עליכם בשביל לתת לאנשים חשובים בתעשייה עוד סיבה לעבוד דווקא איתכם.
3. הפנים שלכם - העטיפה של הסינגל שלכם היא הפנים שלכם, אף אחד לא רוצה לראות פנים מחוצ'קנות, נכון?
4. משחרים את הבלון עם ההליום - אחרי שעשיתם את כל הנ"ל תשלחו את הסינגל שלכם לתחנות רדיו מתאימות ותפיצו אותו באתרים שונים כמו לינקטון, פטיפון או אתרים עולמיים אחרים.  

שירותי בס / תופים מנוסה ומקצועי בשביל פרוייקטים מוזיקלים לזמרים, מפיקים, יוצרים, אולפני הקלטות, הופעות, צלמים וכו'...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב