דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה הלוואה מיידית לעסק יקרה כל כך ? 

מאת    [ 02/04/2015 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 1306 פעמים ]

עסקים קטנים צריכים לגייס מגוון רחב של אשראי עסקי, גם פתרונות אשראי מהיר וגם הלוואות רגילות. רוב ההלוואות שעסקים קטנים מגייסים הם הלוואות ארוכות טווח, זה יכול להיות הלוואות מסחריות מהבנק או הלוואות בערבות מדינה. הסיבה לכך היא פשוטה, הלוואות ארוכות טווח הן הלוואות עם פריסה ארוכה, שמאפשרת לעסק הקטן להחזיר החזרי הלוואה יחסית נמוכים, ובריבית ממוצעת למשק או נמוכה מהממוצע במשק, כי הבנק בוחן את הבקשה של העסק בכבדות ראש.

למרות שמרבית העסקים הקטנים מגייסים הלוואות ארוכות טווח, חלק גדול מהעסקים הקטנים גם מגייסים הלוואות מהירות. ככל שעוברים על נתוני האשראי של העסקים הקטנים כך מתגלה שגיוס הלוואה מיידית לעסק היא טעות הגוררת עלויות מימון רבות.

מהי ההגדרה של הלוואה מיידית ?

הלוואה נחשבת הלוואה מיידית כאשר ההלוואה הזאת מתחייבת להיות מוענקת לעסק בזמן מהיר ללא בדיקה מקיפה של הבנק ובפריסה קצרה יחסית. הלוואה מיידית היא פתרון מימוני שונה מפתרון המימון הלוואה בערבות מדינה. עם זאת, נציין שהלוואות לעסקים שהן ארוכות טווח יכולות להיות מוענקת במהירות יחסית, אך זה לא התחייבות של הגורם המממן כמו במקרה של הלוואה מיידית.

הלוואה מיידית יקרה ממש בגלל כמה סיבות מרכזיות:


    • בהלוואה מיידית תקבלו תנאי ריבית גבוהים בכוונה – לא משנה מי נותן לכם הלוואה מיידית, הוא ירצה להעניק לכם את ההלוואה בריבית גבוהה. תיאורטית כל גורם המעניק הלוואות רוצה לתת לכם הלוואה בריבית הגבוהה ביותר שאפשר. כאשר מדובר על הלוואה מיידית הרבה פעמים זהה באמת קורה כי תנאי המשחק בהלוואות מהירות שונה מתנאי המשחק של הלוואות לעסקים קטנים או הלוואה בערבות מדינה. הבנקים או כל גורם מימוני אחר מוכנים לתת הלוואות מסוכנות אך רק אם הם בריבית גבוהה. הלוואה מיידית היא הלוואה מסוכנת מכיוון שהבנק או הגורם המממן יעניקו לעסק הלוואה ללא בדיקה מקיפה, קרי ההלוואה מבחינת הבנק מסוכנת. הבנקים וחברות האשראי הפרטי לא מתנצלות על הריבית הגבוהה, זה מבחינת סחר הוגן, הלוואה מהירה ללא בדיקה תמורת תנאי פריסה וריבית גבוהים.
    • עסק הזקוק להלוואה מיידית נמצא בנחיתות – אם עסק נזקק להלוואה מיידית, זה אומר שהוא נמצא במצב שהוא לא תכנן להיות בו. עסקים זקוקים לגייס הלוואות כל הזמן אך תמיד הגיוס הלוואה לא חייב להיות מיידי. אם עסק זקוק למזומנים כמה שיותר מהר, אחרת העסק נכנס לצרה צרורה, העסק מגיע לגייס הלוואה בנחיתות. הוא צריך את הגורם המעניק הלוואה יותר ממה שהגורם המממן צריך את העסק וזה מתכון לגיוס הלוואה בריבית גבוהה.

עסקים קטנים לא משווים הלוואות לפני גיוס הלוואה מיידית – זהו חוק שנוגע לגיוס כל הלוואה. עשו השוואה בין כל האפשרויות שלכם, גם אם הזמן שלכם מועט לגייס הלוואה. הסיכוי לקבל הלוואה יקרה גדל ככל שלא עושים סקר שוק.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב