דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוי קרקע לגינה חסכונית 

מאת    [ 29/03/2015 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 2777 פעמים ]

גינת הבית אמנם ממוקמת מחוץ לבית שלנו, אך היא חלק בלתי נפרד ממנו. הרי אנו משלמים עליו כמו על כל חדר בבית. בימים טראופים אלו בהם כולם עסוקים משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרקות, רובנו לא מוצאים את הזמן לטפל ולטפח את הבית שלנו, ואנו נוטים לקפח דווקא את הגינה שלנו. כדאי לדעת שתכנון נכון של הגינה, עשוי לחסוך מאות שקלים בחודש ועשוי לחסוך משמעותית בצורך לטפח ולטפל בגינה בשעות הפנאי הבודדות שלנו. 

איך בנויה גינה ממוצעת?

גינה פרטית ממוצעת כוללת 2 אזורים עיקריים. האזור המרכזי שתופס את רוב שטח הגינה, בו נמקם את פינת הישיבה שלנו, וערוגות ואדניות של פרחים וצמחייה המכתרת לרב את הגינה. 

איך מועיל לנו השימוש בחיפוי קרקע? 

לחיפוי קרקע יתרונות רבים ומומלץ לשלב אותו על כל שטח הגינה. קיים מגון רחב של סוגי חיפוי קרקע כאשר לכל חיפוי קרקע מטרה שונה. לכן ניתן לשלב בין הסוגים. לדוגמא, מומלץ להשתמש בדשא סינטטי לחיפוי השטח המיועד לפינת ישיבה במקום הדשא החי הטבעי אשר דורש תחזוקה יומיומית של השקייה בימי הקיץ, ותחזוקה שבועית של כיסוח דשא וניקוש עשבים. הדשא הסינטטי דורש התקנה מקצועית ואיכותית פעם אחת, והוא נשאר כפי שהוא למשך שנים ארוכות. השימוש בדשא סינטטי חוסך מאיתנו את עלויות המים הגבוהות ואת האנרגיה והזמן הדרוש לנו לטיפוח הגינה. ברב המקרים מדובר על מרבד גדול יחסית של דשא מה שמגדיל את החיסכון. חיפויי קרקע נוספים שקיימים הם חלוקי נחל לחיפוי אזורים רחבים בעלויות נמוכות יחסית. חלוקי הנחל הן אבנים טבעיות אשר קיבלו את המראה העגלגל והרך שלהם כתוצאה מליטוף זרם מים קבוע במשך שנים. העובדה כי חלוקי הנחל הן אבנים טבעיות, מפחיתה משמעותית בבלאי הטבעי שעשוי להיווצר במהלך השנים. מה שהופך את חלוקי הנחל לעמידים וליציבים לאורך שנים ארוכות. את חלוקי הנחל נהוג לשלב עם מקורות מים באופן טבעי והם קיימים במגוון גדלים ובמבחר צבעים מרהיבים ומיוחדים. אבני טוף הן חיפוי קרקע נפוץ מאוד גם כן. לאבני הטוף תכונה ייחודית. המשקל הסגולי הנמוך שלהם יחד עם הנקבוביות הרבות מהווים חיפוי מושלם לצמחייה. שילוב אבני טוף עם צמחייה מאוורר משמעותית את הקרקע ומעניק לשורשים מרחב גדול יותר, ובנוסף, הוא מאט משמעותית את קצב התאיידות המים בימי הקיץ החמים ומאט את חלחול המים לאדמה כך שהאדמה מצליחה לספוג את המים באופן יסודי.

איך מתקינים חיפוי קרקע?

התקנת חיפוי הקרקע דורשת מספר שלבים כאשר לכל שלב יש משמעות והשפעה גדולה על התוצאה הסופית. בראשיתו של תהליך, יש לנקות היטב את הקרקע וליישר אותה על מנת לקבל תוצאה אחידה בלי בורות, ובלי גבעות. לאחר יישור הקרקע יש לפרוס יריעת פלריג שחורה שמטרתה היא מחד לכסות את הקרקע ולמנוע מהבוץ ללכלך את החיפוי, ומאידך למנוע מעשבים שוטים לצמוח ולפגוע בחיפוי המותקן. לאחר פריסת יריעת הפלריג, יש להדק אותה היטב עם יתדות ברזל לאדמה. לאחר מכן יש לפזר את חלוקי הנחל, אבני הטוף או להדביק את מרבדי הדשא הסינטטי. 

איך מתקינים דשא סינטטי?

התקנת הדשא הסינטטי דומה להתקנת חיפוי קרקע מכל סוג. ההבדל היחידי יכול לבוא לידי ביטוי באם ההתקנה מתבצעת על שטח קשה כמו בטון או רצפות, או במקרה ומדובר בהתקנה על שטח בעייתי הדורש יישור. בכל מקרה מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בעלי ניסיון על מנת להתקין חיפוי קרקע מכל סוג. 

תחזוקת הדשא הסינטטי

רבים שואלים כיצד מנקים דשא סינטטי ואיך מתחזקים אותו. היתרון המשמעותי של הדשא הסינטטי הוא שכיום ניתן למצוא אותו באכויות גבוהות מאוד. האכות הגבוה של הדשא מבטיחה כי המרבד ישאר ירוק מרענן ומלא תמיד. הוא אינו נושר ולכן הוא אינו זקוק לתחזוקה שוטפת. מידי פעם במידת הצורך ניתן שלאוב אותו או לטאטא אותו עם מטאטא גס או מגרפה בעלת סיבים רכים. לאחר ימי אובך וסופות חול, מומלץ לרענן את המרבד בעזרת מים. השקייה של הדשא תנקה אותו מאבק ותרענן אותו. 

דפנה ראם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב