דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בוחרים תחנת רדיו 

מאת    [ 23/03/2015 ]

מילים במאמר: 729   [ נצפה 2455 פעמים ]

אז כתבתם שיר לפי ה"תנאים של הרדיו" ("תנאים של הרדיו, מה זה?"), השקעתם מאמץ כספי והקלטתם את הסינגל הראשון בשביל שתוכלו להפיץ את האומנות שלכם. עכשיו אתם מקווים שהדרך יותר ברורה וששנה מעכשיו אתם צריכים להתחיל להסתובב עם כובע קסקט ומשקפי שמש בשביל שלא יוכלו לזהות אתכם ברחוב כמו כל סלב ממוצע. אז זהו שלא, תרשו לי להוריד את הרוח מהמפרשים שלכם.

 קר שם בחוץ - "אין סיכוי שיכניסו אותי לגלגלצ, אין לי פרוטקציות בכלל!". זה שקשה להיכנס לגלגלצ אם אין לכם את הקשרים הנכונים (יח"צ, חברים ברדיו וכו'...) זה נכון. אבל זה לא אומר שאין לכם סיכוי להיות הצלחה רדיופונית בכלל, נהפוכהו יש לכם סיכוי אם רק תחשבו בצורה הנכונה. תחנות רדיו מקבלות סינגלים כל הזמן וכשאתם שולחים סינגל לרדיו הוא פשוט טיפה בים הסינגלים שתחנות רדיו מקבלות, מתוך המבחר הגדול ששדרני רדיו מקבלים הם בוחרים סינגל שהם מצליחים לתפוס ומקווים שהשיר יהיה מתאים לרוח התכנית שלהם, אם הז'אנר מתאים והוא עומד בקריטריונים שהשדרן מחליט להציב אז יש סיכוי שהוא יקבל את הסינגל שלכם, אם לא אז הסינגל שלכם יהיה בערימת הסינגלים ה"לא מתאימים". אתם צריכים להבין שיש מצב ששדרני רדיו בכלל לא שמו לב לשיר שלכם או שאתם לא מתאימים לתכנית שלהם והם לא יתקשרו בשביל להגיד לכם "אהלן, השיר שלכם לא מתאים לתכנית שלי מצטער". זה לא משנה כמה איכות ההקלטה טובה או כמה כסף שילמתם למעצב בשביל שיראו טוב, כששדרני רדיו מקבלים סינגל שלא מתאים להם זה בזבוז זמן מהצד שלהם ומהצד שלכם זה נראה כמו קרות רוח.

אז מה עושים?? דבר ראשון, למקרה שהשיר שלכם מתאים לתכנית והשדרן לא שם לב אליו אתם צריכים להמשיך לשלוח אותו מבלי לחשוש שאתם "שולחים יותר מדי". דבר שני, למקרה שהוא לא מתאים, אל תדאגו, תשלחו את הסינגל שלכם לכמה שיותר תחנות רדיו מתאימות.
כמה תחנות רדיו כבר קיימות?? ואיך מוצאים תחנה מתאימה?? טוב ששאלתם, יש כלכך הרבה תחנות רדיו ממש...   כמו שוקולדים בחנות ממתקים - בלי לחשב בכלל אפשר להבין שיש המון תחנות רדיו שאתם יכולים למצוא ובכל תחנה יש כמה תכניות שיכולות להתאים לשירים שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה מחקר שייתן לכם מספיק מידע על "איפה נמצאות התחנות רדיו שמתאימות לשירים שלי" ואתם כבר מתחילים לחשוב בצורה הנכונה, בתור התחלה אתם יכולים לבדוק את הרשימה הבאה:

88FM, קול ישראל, רדיו אורנים, 99FM, קול ישראל בערבית, קול נתניה, רדיו אמצע הדרך, קול ישראל בפרסית, רדיו קול עכו, גלגלצ, קול ציון לגולה, קול הקמפוס, גלי ישראל, רדיו  קול רגע,  גלי צה"ל, רדיו א-שמס, רדיו קול אחר, רדיו דרום, רדיו ללא הפסקה, רדיו קול רמלה, הקצה, רדיוס FM100, רדיו קול הצפון, רדיו חיפה, רק"ע, רדיו לב הפסגה, רדיו ירושלים, רשת א', קול הים האדום, רדיו כל האמת, רשת ב', קול רמת השרון, כל השלום, רשת ג', רדיו  אשל הנשיא, רדיו לב המדינה, רשת ה', הרדיו הבינתחומי, ערוץ 7, רשת מורשת, קול הגליל העליון, פרוויה רדיו, רדיו תל אביב, סברניי מאייק רוסית, רדיו קול ברמה, רדיו נט העמקים, רדיו קול גלים, רדיו קול הים האדום, קול הנגב, רדיו קול ראשונים, קול הקמפוס, רדיו קול גת, רדיו קול הנוער חולון, קול השלום, קול יזרעאל, רדיו קול השפלה רחובות, רדיו קול חי, רדיו עפולה, רדיו קול הכנרת וכו'...

כמובן שיש עוד המון תחנות רדיו, בין היתר כדאי לכם גם לבדוק תחנות רדיו אינטרנטיות, גם להם יש קהל מאזינים. אמנם לא גדול כמו תחנות רדיו רגילות, אבל מספיק קהל בשבילכם. חוץ מזה, יש לכם יותר סיכויים להישמע בתחנת רדיו אינטרנטית מאשר בתחנה רגילה.   אן דן דינו - אז כל מה שנשאר לכם לעשות הוא למצוא תכנית רדיו ששמה שירים שדומים לשירים שלכם. למזלכם אחנו חיים בעידן שהמידע מופץ בקלות ובחינם לכל הדורש, מידע כמו "לאיזה תחנות רדיו יש תכנית ששמה שירים כמו השירים שאני כותב" יעזור לכם להתחיל לצעוד במדרגות לגן העדן. כל מה שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתרי האינטרנט של כל תחנת רדיו ולמצוא את רשימת השירים שמושמעים ברדיו נכון להיום, תמצאו אותם בYouTube ועכשיו אתם יודעים איזה שירים יש בתחנת רדיו הזאת, בדר"כ יש פרטים ליצירת קשר תמצאו את השדרן המתאים ותתחילו לשלוח את הסינגל שלכם J. כמו שציינתי במאמרים קודמים זה הכל עניין של סטטיסטיקה, תשלחו כמה שיותר פעמים וככה תגדילו את הסיכויים שלכם להיות מושמעים ברדיו.   לסיכום -

1. תביאו חימום – תחנת רדיו זה עסק לכל דבר (כמו שהזכרתי ב"איך להיכנס לרדיו ??": הכסף מדבר), בגלל שתחנות רדיו מקבלות המון סינגלים יש מצב שהם לא שמו לב בכלל לשיר שלכם- אז שלחו את השיר שלכם The More The Better, ויש מצב שאתם לא מתאימים לתחנת רדיו ששלחתם את השיר שלכם- אז תשלחו לכמה שיותר תחנות מתאימות. חשוב לא להתרגש אם לא קורה כלום, יש לשדרני רדיו מספיק עבודה גם ככה, להתחיל להתקשר לעדכן "למה השיר שלכם לא מתאים" לכל אחד ששולח להם שיר מכביד את העבודה שלהם יותר ממה שהיא כבר עכשיו.
2. כמו טיפות בים - מבחר תחנות הרדיו הולך וגדל כל יום במיוחד עם התפתחות התחנות האינטרנטיות ככה שבטוח יש לכם לאן לשלוח את השירים שלכם, אתם יכולים להתחיל ברשימה הנ"ל.
3. "וככה התחלתי להיות מושמע ברדיו" - יהיה המשפט שתוכלו להגיד בראיון העתידי שלכם אם תבנו לכם תכנית עבודה מתאימה.

שירותי בס / תופים מנוסה ומקצועי בשביל פרוייקטים מוזיקלים לזמרים, מפיקים, יוצרים, אולפני הקלטות, הופעות, צלמים וכו'...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב