דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה גורם לנשים ליזום גירושים יותר מגברים? 

מאת    [ 20/03/2015 ]

מילים במאמר: 827   [ נצפה 3493 פעמים ]

 בשל העלייה המתמדת באחוז המתגרשים בעשור האחרון, נפגשתי עם הילה ד, ישראלית בת 30 שהתגרשה לאחרונה, בניסיון לשפוך אור על הנושא ולברר מה גורם לנשים להתגרש,משיחה איתה עולה, כי הנישואים שלה החלו להידרדר חודשים בודדים אחרי החתונה.

"הייתי בת 26, יצאנו שנתיים וזה היה נראה לי טבעי לעשות את הצעד ולהתמסד, חשבתי שהבעיות שהיו לנו יפתרו עם הזמן, אך הם רק התעצמו ונוספו עוד, ניסינו לפתור אותם פעמים רבות אך הקשר שלנו רק הידרדר עד שהגעתי למסקנה שאני לא מאושרת במערכת יחסים הזאת, התהליך היה ארוך וקשה אבל בסופו של דבר אני מרגישה שעשיתי את ההחלטה הנכונה."

הילה אינה היחידה במערכה, נשים יוזמות גירושין יותר מאי פעם. הנשים הישראליות מחליטות על "פירוק החבילה" פי שלושה מהגברים ויותר מרוב הנשים בעולם. מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יותר מ-13 אלף זוגות ישראלים התגרשו במהלך שנת 2013, ומספר המתגרשים הולך ועולה עם  השנים

מה  גורם לנשים לעזוב יותר? "כיום האינדיווידואליזם משחק תפקיד חשוב, זהו עידן שבו הצרכים של הפרט חשובים יותר מהצרכים של הזוגיות והמשפחה, כל אחד יותר חושב על עצמו ועל המימוש העצמי שלו ובפחות על הביחד, מוסד המשפחה זה מקום שאנשים פחות רוצים להשקיע בו, והוא מצריך השקעה מרובה." סיבה נוספת היא שנשים פחות מוכנות להתפשר על קשר שלא עונה על הציפיות שלהן. 

איך ניתן להסביר את העלייה המתמדת במספר המתגרשים מידי שנה? בעשור האחרון נוספו הרבה גירויים שמשפיעים לרעה על מוסד הנישואים ."האינטרנט והרשתות החברתיות משחקות תפקיד חשוב במערכה, קיימים אתרי ההיכרויות רבים שלא היו קיימים פעם, בגידה זה דבר שהוא יותר קל ונגיש, מה שמתחיל משיחה תמימה יכול להתפתח לרומן שבסופו של דבר מפרק את הנישואין."

הרשתות החברתיות הפייסבוק בפרט, מהווים מוקד להשוואה עצמית."החיים של אחרים תמיד נראים זוהרים וטובים יותר, יש נטייה להסתכל על חיינו בביקורתיות יתרה גם בהקשר של זוגיות, צריך לזכור שאף אחד לא חוזר הביתה ורושם " היה לי חרא יום, רבתי עם אשתי ולא שכבנו כבר חודש", אנשים עושים השוואות עצמיות ומרגישים שמה שיש להם זה לא מספיק, הם רוצים עוד ועוד , אנשים פחות מוכנים להתפשר על זוגיות שנתפסת עבורם כבינונית".

 למה אנחנו ממשיכים להתחתן? הילה טוענת שהרבה אנשים מתחתנים מתוך רצון לממש פנטזיה."כולן רוצות ללבוש את השמלה הלבנה ולצעוד לחופה כשבני המשפחה והחברים מלווים אותם כששיר מרגש מתנגן ברקע, זה חלק מהפנטזיה שכולם יראו כמה הן מאושרות, זה נהיה סממן להצלחה בחברה ולא תמיד בני הזוג בכלל מתאימים, הרצון לממש את הפנטזיה גובר על היגיון בריא ומחשבה האם האדם העומד מולי באמת מתאים לי לחיים?, היום זוגות מתעסקים המון בתפל, הגדלת חזה לפני החתונה, עיצוב ההזמנה המושלמת והייחודית, זיקוקים, קייטרינג וסידורי פרחים, כשבדרך לחתונה רבים כמו משוגעים, מה הם חושבים שיקרה אחרי החתונה? שהכול יהיה מושלם?, היום זוגות מרימים מהר מאוד ידיים כאשר הם נתקלים בבעיות  ופחות נלחמים על הקשר, על זוגיות צריך לעבוד, צריך הרבה סבלנות הקשבה ורצון שהקשר יצליח, הרבה זוגות בכלל לא מבינים למה הם נכנסים, הפנטזיה מסנוורת אותם הישר לחופה."

 הילה מספרת לי שתמיד היא דמיינה את עצמה נשואה בגיל הזה."היו לי לבטים לפני החתונה אבל הינו מאוהבים, רציתי להאמין שזה הגבר בשבילי, היו לנו בעיות אבל  הנחתי שאף קשר לא מושלם ושהדברים יסתדרו לנו עם הזמן, לא חשבתי שדברים יכולים להידרדר בצורה כל כך מהירה, זה מפחיד שהכול מתנפץ לך בפנים."

ישנם גם זוגות שבוחרים באלטרנטיבה של להיות "ידועים בציבור", אלו הם בני זוג שאינם נשואים ומקיימים יחסי שיתוף מלאים הכוללים ניהול משק בית משותף, ההבדל המרכזי בינם לבין זוג נשוי הינו חובת ההוכחה, הזוג צריך להוכיח כי הם מקימים חיי משפחה ואישות- המראים כי הם קשרו את גורלם זה בזו כמו בעל ואישה, אך במקרה של פרידה לידועה בציבור אין זכות חוקית למזונות ורכוש כפי שיש לאישה שנשואה.

אייל (41) ושני (37) אשר החליטו לא להינשא, הינם זוג המוכר לציבור, הם מגדלים ביחד את שלושת ילדיהם. "הרבה אנשים מופתעים מכך שאנחנו לא נשואים, אך אנחנו לא מוצאים בנישואים, ערך מוסף." אייל מסביר, "אנחנו אוהבים אחד את השני ומקימים חיי משפחה רגילים, אנחנו לא מאמינים במוסד הנישואים, בשביל מה צריך טקס גדול וחוזה כתוב? העובדה שאין את זה רק מחזקת את הקשר". שני מוסיפה:"יש לנו הרבה חברים נשואים, בעיני זה רק מכביד על הקשר, אם באמת אוהבים ורוצים להיות ביחד לא צריך שום חוזה, העובדה שכל אחד יכול לקום וללכת גורמת לקשר להיות יותר בריא, לא לוקחים את הבן זוג כמובן מאליו."

ישנם זוגות בארץ אשר מתנהלים כמו אייל ושני ובוחרים לא להינשא, אך רוב האנשים עדין מעדיפים את מוסד הנישואים על ההגדרה " ידועים בציבור", כל העובדות הסטטיסטיות על גירושין לא מונעות ממאות אלפי זוגות להינשא מידי שנה ולבחור בעצמם להיכנס למוסד הנישואין.

 כאשר אני שואלת את הילה האם היא מתחרטת על דבר מה בנוגע לנישואים שלה, היא עונה לי שאין לה על מה להתחרט. " תראי, מה שמתבקש זה  שאני אגיד שזאת היתה טעות מרה והייתי צריכה לצפות את זה ולחסוך הרבה עוגמת נפש ובבירוקרטיה, אבל בחיים אי אפשר לצפות הכול ולמדתי הרבה מהזוגיות הזאת, אני שמחה שהיתי מספיק אמיצה להיות נאמנה לעצמי ולעזוב בזמן, כן הייתי מייעצת לאנשים לשקול את הנישואים שלהם בכבדות ראש ולא לפעול מתוך שיקולים מוטעים, כל אחד יודע בתוכו את האמת, תהיו אמיתיים עם עצמכם."

 

שיר מנהלת העסק "בייביסיטר בעמק חפר"


http://ebabysitter.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב