דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שתי עצות חשובות לפני הגיבוש שלכם 

מאת    [ 19/03/2015 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 3603 פעמים ]

הכל במוח. את זה אתם חייבים לזכור בכל רגע נתון בגיבוש.

אם אתם לפני גיבוש לאחת מסיירות העלית, סביר להניח שאתם כבר מתרגלים שבועות רבים את הכושר הפיזי שלכם. רצים מספר פעמים בשבוע, משפרים את תפקודי לב ריאה, עובדים על השרירים. נפלא. חשוב מאוד.

אתם בוודאי כבר יודעים מסיפורים מחברים ומחיפוש אחר מידע באינטרנט מה צפוי לכם. מה יהיה ברגע שתרדו מהאוטובוס, לאן תרוצו, כמה יתזזו אתכם, ועוד הפעם ריצה ועוד ריצה ומצב 2, ושוב ושוב... יתכן וגם שמעתם אילו תרגילים קבוצתיים יבחנו אתכם ומה לקחת בתיק לגיבוש. כל המידע הזה חשוב ומעניין. ללא ספק. אדם שיש לו רצון להתקבל ליחידת עילית יבקש לצמצם את כל הפערים וחוסר הידע על מנת להקל על עצמו להתקבל.

בטח גם שמעתם סיפורים על כאלו שחתמו ויתור, שהפסיקו את הגיבוש. אבל אתם כבר יודעים שלמרות החשש שמקנן בתוככם, אתם תעשו הכל כדי לא להישבר.

זאת מטרת הגיבוש. לשבור אתכם. ממש כך. אם את זה אתם מבינים אז אתם במשחק. כי עכשיו, לאחר שנשברתם, בואו נראה אתכם. חזקים ככל שתהיו, ברור לכם שאם תרדו ל 30 שכיבות סמיכה ומיד לאחר מכן לעוד 30 ועוד 30, בסוף הגוף יבגוד בכם. השרירים לא יוכלו לשאת אתכם ותמצאו את עצמכם מרוחים על הקרקע. ועכשיו מה? מסביבכם אחרים שעדיין מצליחים. ואתם לא. מה עושים? איך זה שדווקא החלשלוש שלידכם מצליח עוד ואתם כבר גמורים.

אימון מנטלי הנו חזרה קוגנטיבית של משימה לפני ביצועה בפועל. למרות שמרבית המחקרים מצביעים על כל שאימון מנטלי הנו כלי יעיל לשיפור הביצועים, רבים מאוד ניגשים למבחני המיון ללא הכנה מתאימה כאשר מדובר במבחני קוגניציה אך מה שמפתיע הוא שעוד יותר לא מבינים שהגיבושים נועדו לבחון אף הם את ההתבטאות המנטלית של המועמד בשטח. בהדמיה למצבי קצה.

התוצאות של מחקרים מצביעות על כך שיש בפועל השפעה חיובית ומשמעותית על ביצועים אצל אלו שהתכוננו ורכשו מיומנות וכלים פרקטיים לפני הגיבוש דבר שהעצים את האפקטיביות של התתמודדות שלהם במשימות שונות ומורכבות, גם אם היו חדשות ולא מוכרות. יתר על כן, השיפור שלהם אפשר להם לנהל את המשימות בהצלחה גם כאשר המרווח בין משימה אחת לשניה הצטמצם או שמשימה ארכה יותר מהמתוכנן ונדרש יותר מאמץ נפשי, קוגנטיבי ורגשי על מנת לסיימה בהצלחה.

מחקרים שבחנו את הקשרים בין הכנה מנטלית לביצועים מוטוריים מצאו שעל מנת להגיע ליעילות מרבית, יש להשתמש בהכנה נפשית ושכלית בשילוב עם תרגול פיזי ולא רק אימון גופני גרידא. נמצא גם שמידת האפקטיביות של אימון נפשי תלויה במספר משתנים, כגון יכולת הקשה של ידע קודם למצבים חדשים, ניסיון קודם, סוג המשימה ואורכו של האימון. לאחרונה, החוקרים החלו לחקור את ההשפעה של הכנה נפשית מסוימת על ביצועים מוטוריים נקודתיים. המחקרים הללו יוכלו אולי להצביע מה צריך לקרות כדי שתעשו יותר שכיבות סמיכה בגלל גירוי מסוים כאשר תרגישו שאפסו הכוחות.

אם אתם מבינים את משמעות הדברים, אז כנראה שגם הבנתם שהכנה איכותית וייחודית שתפורה ישירות סביבכם ועל פי הפרופיל האישיותי שלכם בלבד, היא הדרך היעילה והטובה ביותר להצליח בגיבוש.

במתגייס, ההכנה נעשית כולה סביבכם. לא יכול להיות אחרת. לא כיתה, לא קבוצה. רק אתם.

הרי מחפשים להכיר אתכם. לא לבחון את הכושר שלכם. 

התקשרו כעת. בקשו פרטים נוספים.

 

בהצלחה.

רן אדוני, הוא מאמן בחברת "מתגייס" – העוסקת בהכנת מועמדים למבחני המיון ליחידות העילית של צה"ל. הכנסו לאתר : www.mitgayes.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב