דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעבדים לרדיו 

מאת    [ 16/03/2015 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 2647 פעמים ]

"אני מכוון לרדיו" זה משפט שהייתי רוצה לקבל עליו אגורה על כל פעם שאני שומע אמן אומר אותו, אם זה היה קורה הייתי יותר מדי עשיר היום (ולא הייתי כותב את הפוסט הזה ככל הנראה...). עם זאת, צריך להבין שכששולחים שיר לרדיו הוא צריך לענות בחיוב על קריטריונים מסויימים בשביל להיות שמיע ברדיו. להלן המדריך המקוצר ל"עיבוד שיר לרדיו, עשה ואל תעשה" 
אידוב שי | 12/02/2015

 חוק ה3:00 דקות - הסיבה שתחנות רדיו שמות שירים ברדיו מלכתחילה היא בשביל להנעים את זמן הנסיעה של המאזינים שלהם באוטו או של אלה שעובדים ורוצים קצת גרוב בזמן שהם עובדים. ברגע ששיר ברדיו עובר את סף ה- 5 דקות זה כבר לא בשביל להנעים את הזמן של המאזינים, זה כבר בשביל להקשיב לשיר והתבטאות האומנותית, שזו לא המטרה שהאדם הממוצע מקשיב לשירים ברדיו. האדם הממוצע רגיל לשמוע שירים באזור ה- 3 דקות כל מה שקורה אחרי זה כבר מתחיל להשמע לו כחופר ומשעמם (בהנחה והמטרה שלו מלכתחילה היא לא להקשיב לשיר אלה לשים אותו בתור מוזיקת רקע בזמן שהוא עושה משהו). לכן כששולחים שיר לרדיו הוא צריך להיות באזור ה3:00 דקות, תוכלו גם להיכנס לאתרים של תחנות רדיו ולראות את רשימת השירים שהם מפרסמים, תשימו לב שכל השירים שתמצאו ינועו בין 2:30 ל-4:30 דקות (לרשימה של תחנות רדיו >>>).

 

החצי דקה הכי ארוכה בעולם - ברגע שהסולן מתחיל לשיר את הבית הראשון - שם האקשן מתחיל, לכל שיר שתקשיבו ברדיו יהיה פתיחה של מקסימום עד חצי דקה עד שהסולן מתחיל לשיר. את אף- אחד לא מעניין פתיחה ארוכה או אמירה אומנותית כזאת או אחרת של דקה או שתיים כמו בשירים של פינק פלויד, זה לא שאני אומר שפינק פלויד לא להקה מצויינת אני אוהב את השירים שלהם מאוד, אבל לקהל המאזינים של הרדיו צריך לתת למילים לדבר עד חצי דקה. צריך להבין שאנחנו חיים היום בתקופה של "כאן ועכשיו!" ואם אתם לא תתחילו את הבית הראשון בהקדם אז קהל המאזינים של הרדיו יאבד עניין בשיר מהר מאוד, שזו לא המטרה של הרדיו ולא המטרה שלכם.

 

ככה בונים שיר - לשירים ברדיו יש שלושה סוגים של מבנה שיר והם:

מבנה ראשון:
פתיחה > בית  <פזמון > בית > פזמון
מבנה שני:
פתיחה > בית  <פזמון > בית > פזמון > סולו
מבנה שלישי:
פתיחה > בית  <פזמון > בית > פזמון > גשר / סולו > פזמון
אלה מבנים שקהל המאזינים ברדיו רגיל לשמוע כבר שנים, סטייה מהמבנים הללו תהיה מוזרה ושנויה במחלוקת. אם לא תעשו כך, הסיכויים שלכם להיכנס לרדיו ילכו יקטנו עוד יותר ממה שהם כרגע.  

 

שולחים יונה - אז נניח שעמדתם בקריטריונים הנ"ל מה עושים עכשיו?? שאלה הרבה יותר פשוטה. תקשיבו לתחנות ברדיו ותמצאו את התחנות ששמות שירים שדומים לשירים שלכם, אם אתם עושים מזרחית תשלחו לתחנות שמשמיעות מוזיקה מזרחית, אם אתם עושים מטאל תשלחו לתחנות שעושות מטאל וכו'...
אתם לא צריכים לפתוח את הרדיו בשביל להבין איזה שירים משמיעים ואיפה, בדר"כ לאתרים של תחנות הרדיו יש רשימה יפה של השירים שמושמעים נכון להיום ברדיו. תמצאו את השירים בYouTube ותראו אם השיר שמושמע ברדיו קרוב או דומה לשיר שלכם. ברגע שאתם מוצאים תחנת רדיו מתאימה, תמשיכו לשלוח את השיר שלכם בעיקביות. שדרני רדיו מקבלים המון שירים כמעט בכל יום, ברגע ששדרן רדיו מקבל את השיר שלכם סביר להניח שהוא קיבל עוד כמה, ולא תמיד הוא ימצא את הזמן להקשיב לשיר ששלחתם. לכן, אל תתביישו להיות "קרציות" ותמשיכו לשלוח את השירים שלכם לרדיו, אלה אם כן השדרן החזיר לכם תשובה וביקש מכם להפסיק לשלוח לו (להרחבה בבחירת תחנת רדיו לחצו כאן).

 

לסיכום-
1. לשלש - תדאגו לשלוח שירים שהם באזור ה3:00 דקות, לא יותר מ 4:30 דקות. אם יש צורך תקצרו שיר קיים בשביל שיהיה 3:00 דקות, יש לא מעט להקות שעושות לשיר אחד גרסת אלבום, גרסת רדיו וגרסת הופעה.
2. ישר ולעניין - תדאגו שהבית הראשון יתחיל עד חצי דקה, צריך לעניין מאזינים כבר על ההתחלה אם הם משתעממים כולם יוצאים מזה מופסדים. 
3. עושים כי צריך - מבנה של שיר כמו שהוא בנוי ברדיו, קיים בגלל שזה מה שמעניין מאזינים בדר"כ שזה מה שהרדיו רוצה, תעשו לרדיו ולעצמכם טובה ותקלו על קבלת השירים שלכם.

4. לשמור על טאקט - שלחו את השיר שלכם לתחנות רדיו מתאימות, אתם לא מצפים שתחנת "רק מזרחית" תשמיע את Lamb of God.

שירותי בס / תופים מנוסה ומקצועי בשביל פרוייקטים מוזיקלים לזמרים, מפיקים, יוצרים, אולפני הקלטות, הופעות, צלמים וכו'...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב