דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שבירת מונופול הסוחרים בשוק האספנות - הדרך החדשה להשגת פריטי אספנות 

מאת    [ 14/03/2015 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2661 פעמים ]

רוב האספנים יסכימו שאספנות היא במידה מסויימת "שריטה", אני מציע לבחון אותה על רצף פתולוגי שבקצה האחד שלו נמצא את האספנות הכפייתית שנחשבת להפרעה נפשית ובעלת כללים ברורים לאבחון, ובקצה השני של הרצף נמצא את האנשים "הנורמליים" שנוהגים לקנות פריטי נוי מזדמנים מבלי שיש מכנה משותף ברור בין החפצים. למשל, הדודה שאוספת מזכרת מכל מדינה בה היא מבקרת, אך לא מקדישה לעניין זה זמן ומשאבים. האספן המצוי נמצא איפשהו באמצע הרצף, הוא עשוי בתקופות חיים שונות לנוע ממקום למקום על הרצף, או ליצור רצפים נוספים של תחומי אספנות חדשים. העיסוק באיתור פריטים מתחום עניינו הופך עבורו משמעותי והוא משקיע זמן ואנרגיה רבים לעניין. ישנם מספר דרכים בסיסיות לאיתור פריטי האספנות.


    • הדרך המהנה ביותר היא סיור, שיטוט וחיטוט בשווקי הפשפשים: שוק הפשפשים ביפו - הפך עם השנים לשוק בוטיק עם מחירים מופרזים וסחורה שכמעט ואינה רלווטית לאספנים.שוק הפשפשים ברמלה - שוק בתולי, אותנטי וזול, אך מתקיים פעם בשבוע ביום ד', מה שמעלה קשיים לוגיסטיים בהגעה. שוק הפשפשים בחיפה - שוק מעולה, מזכיר את השוק ביפו בימיו הטובים. הבעיה שבשווקים הללו הסוחרים הממלוחים קולטים את האספן ותחום עניינו די במהירות, מה שגורם לעלייה משמעותית במחיר הפריטים בהם הוא מתעניין. אגב, כאן מתקיים הכלל שאין להחזיק ביד שום פריט יותר מחמש שניות. הפרת הכלל גורמת לסוחר לחשוב שאתה אוחז פריט מוזיאוני והמחיר אותו ינקוב יהיה בהתאם.
    • לוחות יד 2: אם כבר הזכרנו לקות נפשית, אז בקבוצת המוכרים נמצא כאלו שהם בעלי הפרעה נפשית כבדה יותר מזו של האספן הכפייתי. רוב המוכרים אינם עומדים בקשר אמיתי עם המציאות בנוגע להערכה הכספית של שווי הפריט שבידם. הדבר בולט בעיקר בתחום אספנות התקליטים (שם דורשים על התקליט "האישה שאיתי" של ברוזה 100 שקלים כשהמחיר הריאלי שלו הוא חמישה שקלים), וכנ"ל בתחום הספרים, הצעצועים והישראליאנה. לכן אופציה זו לאיתור פריטים אינה ממש מוצלחת עבור האספן הממוצע.
    • מכרים וחברים: אם האספן אינו מתבייש בתחביב ומפיץ את הבשורה, הוא עשוי לקבל מדי פעם טלפונים של קרובים וחברים שנתקלו בפריט שעשוי לעניין אותו. דרך זו היא איטית, נדירה וחשוב יותר, אינה בשליטתו של האספן.
    • הגעה למקור: זו השיטה המקורית ופורצת הדרך להשגת פריטי אספנות. אני הקמתי אתר אינטרנט בה אני פונה ישירות למקור: אנשים שמבקשים לפנות דירה, ירושה או עיזבון ושל אדם זקן שנפטר ומציע להם לפנות ישירות אלי. בדרך זו אני לא רק חוסף כסף, אלא חשוב לא פחות, אני מצליח לעמוד על הסיפור שמאחורי החפץ ובעליו באופן בלתי אמצעי.  

אספנות היא כיף אמיתי ודרך החתחתים בהשגת הפריט היא כיפית לפחות כמו תחושת הסיפוק בבעלות על הפריט.

יוסף האוסף - אספן רוכש ירושות, עיזבונות, אוספים, ספרים וניירת עתיקים וישנים.


http://www.yosefus.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב