דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על ילדים, השמנת יתר ושגיאות הוריות נפוצות 

מאת    [ 10/03/2015 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 3305 פעמים ]

בחברה המודרנית הנוטה לקדש את פולחן הרזון, הורים רבים שוכחים כי את החוזק והמשקל הרב שיש להם במהלך תהליך החינוך של ילדיהם ורבים מהם מנסים להגן על ילדיהם מהשמנת יתר מבלי שהם לוקחים בחשבון את הסיכונים הטמונים בהדרכה שגוייה. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה מהם הטעויות ההוריות הנפוצות ביחס להשמנת יתר קיצונית אצל ילדים.

ד"ר אסנת רזיאל

אין ספק כי כהורים לילדים, אנו מעוניינים בטוב ביותר עבור ילדינו וזה כולל גם את הצורך שלנו להגן עליהם מלהפוך לילדים שמנים, ואחר כך לבוגרים שמנים. אנו מבקשים להגן עליהם בו בעת מהנידוי החברתי הכרוך בהיותך ילד או ילדה שמנים ובו בעת להגן עליהם גם מהסכנות הבריאותיות הכרוכות בכך. השמנת יתר בקרב ילדים בישראל תופסת את המקום השלישי הלא מכובד בעולם המערבי והיא הפכה להיות בעיה של ממש בשנים האחרונות. נכון, גם מערכות החינוך וההזנה בישראל צריכות לקחת חלק בכך והן לא עושות מספיק, ולכן לנו כהורים שמור תפקיד חשוב בחינוך לתזונה נכונה ובהגנה על ילדים מפני השמנת יתר ותחלואותיה. הבעיות מחמירות כשאנחנו ההורים, עושים שגיאות גדולות. ממה אם כן כדאי לנו להימנע, ומה כדאי לעשות בכדי להפוך להורים מחנכים טובים יותר בתחום השמנת היתר.

אל תעליבו

הכוח שלכם אדיר. כשאתם מעליבים את הילד שלכם אתם מנפצים את הסביבה המוגנת שהבית אמור להיות עבורו. נכון, לא נעים לראות את הילד שלכם משמין, אבל חום, תמיכה והפניה למסגרות משלימות היכולות לספק לו מידע תזונתי ודרך חיים אחרת, היא הדרך הטובה ביותר. כשאתם מעליבים את הילד שלכם, אתם הופכים בעצמכם להיות הילד המתעלל בכיתה ממנו הוא מנסה לברוח. הדרך היחידה שלו להחזיר לכם מלחמה היא לרוב פשוט לאכול יותר, להסתגר ולא לשתף אתכם בקשיים שלו ואתם לא תוכלו לסייע לו להרזות.

אל תחביאו מזון

הנטייה להחביא מזון היא ישנה וקלוקלת. אל תשלו את עצמכם כשאתם מחביאים מזונות מתוקים, אסורים ומשמינים אתם מייצרים עבור הילד אתגר אשר במרבית המקרים קל לו לפצח. הילדים תמיד ימצאו את "הארון הסודי" וירוקנו אותו. הדרך הנכונה היא לא לקנות מזון מזיק, או לספק לילד הפוגה שבה אתם נותנים לו את דמי הכיס לקנות את הפינוק השבועי. ילדים יכולים להתאפק ולהפנים ערכי תזונה, אתם בטוחים ש"הארון הסודי" על תכולתו הוא לא עבורכם?

לא מכבסים כביסה מלוכלכת בחוץ

כשאתם מעירים לילד שלכם באמצע ארוחה משפחתית או עם חברים על כך שהוא אוכל יותר מדי, אתם שוב פוגעים במסגרת תמיכה בה הוא מרגיש מוגן. הדרך להעיר על צריכת אוכל מוגזמת צריכה להיות באופן פרטי, מבוקר, אפשר להעיר בדרך חזרה ברכב, אבל אף פעם לא בנוכחות זרים או בני משפחה אחרים. התרומה היחידה שתשיגו היא השפלה מיותרת של הילד.

לא כל הילדים נראים אותו הדבר

גם לילד שלכם יש את המבנה הפיזיולוגי שלו, אגן רחב, רגלים עבות יותר או פחות ולא כל הילדים דומים האחד לשני. קחו בחשבון את נתוני הפיזיולוגיה של הילד שלכם, הוא לא יכול להיות הילד המושלם מהפרסומות שאתם רואים בטלוויזיה, הוא הילד שלכם וסוחב עמו את המטען הגנטי של הוריו, והמטען הזה, הוא המטען שאתם הבאתם לחייו, ועכשיו נסו לעזור לו לקבל את דימוי הגוף שלו, לשמור על בריאות ותזונה נכונה ולהגיע ליעדים ראליים בלבד.

חינוך תזונתי- לא הרצאות תוכחה

הילדים שלכם לא תמיד מעוניינים לקרוא את מאמרי התזונה הארוכים שאתם קוראים, בדיוק כפי שאתם עושים עכשיו. הם צריכים את המידע מעובד באופן קליט, קל וכזה שיהיה להם ברור ומובן. אל תדברו על סלט בחמישה צבעים, פשוט הכינו להם אותו. וכשאתם מנסים להסביר להם על מדוע מזון מעובד רע, קחו פשוט דוגמא אישית, אל תרכשו את המזון הזה וספקו להם אפשרויות חלופיות, בשלו עבורם מזון טרי, חלקו להם מנות פרופורציונאלית, נסו להבין כיצד אתם מעודדים אותם לתזונה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא לא על ידי הרצאות, אלא על ידי עשייה ונוכחות מתמדת שיודעת להכיל, לסייע ולעזור בבחירות הנכונות בכל רגע נתון של מהלך היום יום שלהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב