דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יותר מאיש ואישה 

מאת    [ 26/03/2008 ]

מילים במאמר: 1250   [ נצפה 2836 פעמים ]

יותר מאיש ואישה..

מתוך כול המאמרים שהעלתי לאתר, היה מאמר אחד שאחוזי הצפייה בו היו גבוהים במיוחד. המאמר נקרא "אהבה ללא תנאי". בתוך תוכי שמחתי לגלות שכולנו יודעים את הלמה ... למה דווקא מאמר זה הוא הנצפה יותר מכולם. אבל מה... אף אחד אינו יודע. מה אני צריך לעשות, במקום למה זה קורה.

נכון זוגיות, היא נושא שכמעט כל אחד היה רוצה לדבר עליו. אהבה... זהו המותג הלאומי של האנושות ברמת הדיבור. אך מה קורה ברמת המחשבה והמעשה?

הבנת המושג זוגיות ברובד הרוחני עלולה לגרום למילה אהבה להפוך לדרך חיים. לפעמים אני תוהה האם יש בנו איזשהו מנגנון של הלכאה עצמי - אנחנו מעדיפים לדבר על זה יותר מאשר לממש את זה. וכך בעצם כולנו ממשיכים לרוץ אחרי מותג ולא עוצרים ומתלבשים בו אף פעם .

לבוא ולומר לזוג , העומד להינשא שבכלל לא מדובר בהם, אלה באלוהים, מיד יגרום להם לומר שלא תחשבי לרגע להחזיר אותנו בתשובה. אבל כשאשאל אותם האם הם מבינים למה הם מתחתנים , בדרך כלל הם יגידו , מאהבה. האם באהבה שלכם יש אלוהים, או שאתם האלוהים?(אגו) בדרך כלל כול אחד מהם חש אלוהים רגע לפניי...

אז מה מוביל אותנו להיכנס מתחת לחופה, ומה מעורר בנו צורך כול כך עמוק לחלוק את אותה האהבה.. ומה כל כך משאיר אותנו חסרי מנוחה כשאנו לבד?

ואיך לפעמים החתונה, הנישואין, הופכים לניסויין, לא כל כך מוצלחים, ובמיוחד היום שכול אחד יודע יותר מתמיד, הגירושים הפכו לבן זוג של נישואין , ישנם כאלה הכורכים את ההסכם זה בתוך זה וכמו מבשרים את בשורת איוב באותו המעמד.חותמים על חוזים אנושיים, כשעיקר הזוגיות הינו" חוזה" רוחני.

בייקום ישנם חוקים קבועים, מוחלטים שאינם קשורים לחלק הגשמי הנגלה. התופעות החיצוניות הן ראי של הסבר פנימי חוקי שאינו משתנה ואינו נושא תכונת חומר. החומר אוגר אנרגיה , הוא קליפה, תפקידה של האנרגיה לשמש את האדם לתועלתו , לצמיחתו הרוחנית.המטרה להוציא את האדם משעבודו לחומר אל הרוח.כשאדם "עובד " נכון עם החומר מתגלה לו כוח רוחני עצום. האדם קשור לחומר לקליפה, כל עוד הוא אוחז בה הוא בסך הכול גוש בשר הפועל ברמה נמוכה מאוד..

הבורא "ציווה" את האדם לשאת אישה. כל חיוב בתורה ניתן לטובתנו העליונה. מצוות פרו ורבו המשכיות האני, הנצח הולדת ילדים שייכת לשלמות העליונה.

לא מעט ביטויים נשמעים בקרבנו כגון, אני נמשך אליה.. המשיכה לכשעצמה מייצגת כוון מתוך השורש שלנו, מתוך חסרון גדול שאנו נושאים בקרבנו ללא המחצית שלנו המתגלמת בדמות נקבית או זכרית.

חסרון בזוגיות זהו החיסרון הגדול ביותר , התאווה הגדולה ביותר. הדחף להינשא להתעלות להעלות , קשור לנשמה עצמה, הזוכרת את האחדות שהיא חוותה עוד בטרם ירידתה לעולם.

בעליונים הנשמה מורכבת משניי חלקים זכר ונקבה בנשמה עצמה, במקום ההוא היא דבוקה באור , היא חווה אחדות, ואיחוד מוחלט.

על מנת לתקן את עצמה עליה לרדת לתחתונים העולם הזה , הגשמי עולם הקליפות , ובירידה, בהתגשמותה בגוף פיזי היא נפרדת , נחלקת לשניים. איש ואישה... זכר ונקבה. הבורא שולח אותה "לכי כי לכך נבראת..." רק בעולם הזה אפשר לתקן...

הירידה לפירוד, קשה.. כמו תחושה של חדר מלא אור שמחשיך בבת אחת, בעיקר אם מדובר בנשמה מגולגלת שצברה לא מעט "תחנות ביניים בעולם הזה" וצברה מיילג" עצום בקלקול , מה שהיא חובה זהו חושך גדול.

כלומר כל נושא הזוגיות הינו נשמה שחוותה איחוד, יורדת לתיקונה מתפצלת , ואמורה להתאחד מחדש , להתלבש באותה האחדות בתחתונים כדי לשוות צורה עם העליונים. ורק ורק ורק..... ב ז ו ג י ו ת ... ניתן לאחד . ניתן לשוב אל מהותנו אל האהבה.

אדם המחפש מילוי שאינו רוחני לעולם לא יוכל להתמלא. אנשים רבים חשים בחוסר עצום ומתמלאים ברכוש, בעישון, באוכל , בספורט, אך אינם מרגישים שהשיגו דבר מה. מה שנדמה להם שיסב להם אושר הינו תאווה חיצונית , כמו שוקולד.. אני לא נמשכת לשוקולד, אני תאווה אליו. הוא נותן לי , אני לא יכולה לתת לו לכן אין סיפוק אמיתי אלא רגעי...

רובנו קוברים את הנשמה, רובנו מזמנים לנו אסונות , במקום להתחבר למהותנו ולהתכוונות להשגה שבה אני מזמן לעצמי בן זוג שיכול להיות "עזר כנגדי".

רק אישה בנישואין יכולה להיות עזר או נגד תלוי מהן הסיבות המקדימות לאותם הנישואין.

כתוב בגמרא: ח"זל היו שואלים זה לזה מצא או מוצא?

"מצא אישה מצא טוב, וייפך רצון מהשם" .

" מוצא אני את האישה מר ממוות " אמר שלמה המלך.

ובכן...זוגיות ,או שהיא טובה , טוב. "וירא את האור כי טוב"

או שחלילה...

אם מצא בעברו, בשורש נשמתו כמו בעליונים כמו אותה אחדות - גן עדן...

אם מוצא.. בשביל תאווה , שעמום, כסף, מר ממוות.

סוד החיבור בארבע רמות , דרגות ראייה, חיבוק , נישוק, וזיווג...יעקוב ורחל.. מגנט , מה שנותר זה להינשא ומיד.

משה וציפורה, רבקה ויצחק, חיבורים "לא מהעולם הזה... " נכון זה מעל הטבע לבוא בזווג , מכיון ש"טבע האדם" קשה לשינוי...

כשאנו מזמנים זוגיות עלינו לבקש אדם, או אישה שביחד איתו נשיג "גמר תיקון..." חתונה הינה דבר רוחני, חיבור שתי מחציות - השלמה , שלמות נצחית.אישה היא רצון

היא בונה את רצון הבעל, מוציאה אותו לפועל. "עושה רצון בעלה"... הוא ממלא שפע כך נבנה כלי שלם.מקבל ונותן, ללא תנאי...אישה היא כלי - מלכות האיש צינור זעיר אנפין מעביר את השפע בצינור אל הכלי...

ללא כלי אין התגלות של אור...

" מי שלא נשא אישה אין הברכה שורה מעל ראשו." אישה מקבלת השפע מהזכר, נותנת לו חיים להחזיר לעולם.

האיש הוא י" חכמה והאישה בינה , חכמה ובינה אינן יכולות לבוא יחד, אש ומיים...

אבל אישה מפתחת את החוכמה, היא צריכה לקבל והוא לתת.

תנועת הזכר להשפיע.. והנקבה להחזיר עבודה משותפת היא שלמות שיא.. יצירת גנרטור עצום של אור לעולם.הגבר מאיר בנקבה והיא מתוך הכלי מחזירה ראי ...

כול אותם הזוגות החיים ביחד ללא נישואין אינם באיחוד עליון, עבודת הנשמה ותיקונה דורשת איחוד הנשמות להתחלת העבודה המשותפת . אותן 7 ברכות במעמד החופה, תפקידן לחבר, ולהרכיב את השניים לנשמה אחת החושבת מדברת ועושה....

ולכן אמר רבי עקיבא" איש ואישה זכו שכינה בינהיים," האש בתוך האותיות מסתלקת מהם.

לא זכו האש הגאווה, הכעס בוערים לגיהנום...הי" מהאיש חוכמה הולכת. והבינה פורחת מהאישה ורק האש מכלה.

לכן ניתן לבחור מראש את חיי הגיהנום או הגן עדן.

יש להיזהר מלבקש את הגיהנום שלעיתים מתגלם בעושר, בבגד, בחזות, ביופי, שזה כיסוי מושלם לאותם העיניים שהיו כאן בעבר וצברו אבק רב. ולהבדיל יש להתחקות אחר הצורך באמת ובתמים , ולהתכוונן אל אותה הנשמה שבאה לכאן להשלים מסע בזמן , ויכולה להיות האורחת של אותו השער של "אהבה ללא תנאי".

לכן בפעם הבאה שאתם מבקשים, בדקו האם אתם מסופקים לא לרגע לא לשנייה , לאורך זמן..

האור הוא מילוי אין סופי , אין כלי למדידתו.

ומכיוון שכולנו באים משם, יש לנו את האפשרות להשיגו כאן במסדרונות העולם הזה , ואיך זה קשור לבורא?

כשתמצאו את אשר ליבכם מבקש , כבר לא תחפשו תשובה...לא תלמדו חוקים- מכיון שכל חוק הוא מגבלה שעדיין לא טופלה בשורש הוויתי.לא תעשו שמיניות באויר, אין צורך. לא תשמיעו התבטאויות כגון.. האם? האם אני בטוח? נראה לי... ברוחניות אין ספקות , כוחה בעשייה. אדם המתלבט, מתלבט בו , קשר בריא נרקם מחוקיות הטבע העליון, לא מכח תחתון.כאשר באמת נתחבר להבנה שזוגיות היא האדמה עליה אני דורך , שאותו אדם המצטרף אליי הוא חלק ממני, וביחד אנחנו עומדים על אותה האדמה, כאן נכנס החוק האמיתי, אין לי ארץ אחרת, אין כלום רק אדמה לדרוך , ודרך ללכת ביחד, העבודה המשותפת היא בכל פסיעה, לכן אנו נישאים, מחברים שניי חלקי נשמה וביחד נושאים אותה מעל למציאות הגשמית. מי שחושב שבמערכת יחסים הוא עושה עבודה רוחנית... טעות בידו, לכן הוא זקוק לחוקים , להכיל את לבטיו, להציף אותם.. לא ניתן להעלות באמת ללא נישואין לשום מדרגה רוחנית. בדורנו כולם חושבים שהם בוחרים.. אין בחירה חופשית אלא בחובה...
ההתחייבות פותחת את הדלת לרוחניות שמעלה אותנו לרמות של תוכן ותבונה , למקום של כח ועוצמה הבא משורש מהותנו, ולא משורש האגו.
התבוננו במערכת היחסים שלכם... מה אתם באמת ובכנות רואים? ומה אתם באמת עושים?
למה אתם ביחד?
האם אתם מוכנים להתחתן.. עכשיו?? או שאולי אתם מעדיפים להמשיך ולהמציא עולם?
"אין חדש תחת השמש" , "הכל הבל הבלים" האומנם?
ומהו העולם שלכם - עולם של חוקים , וכללים, או שאולי עולם של עשייה של אהבה שאינה תלויה בדבר??

רות קדם

omrs1@walla.co.il

054-7629779



רות קדם
מצוינות אישית
054-7629779
04-8437423
Omrs1@walla.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב