האם אתם צריכים תוכנית שנתית ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם אתם צריכים תוכנית שנתית ? 

מאת    [ 01/03/2015 ]
מילים במאמר: 504   [ נצפה 1577 פעמים ]

 
 

האם אתם צריכים תוכנית שנתית ?

בעלי עסקים קטנים מתחלקים לשני סוגים אלו שעובדים עם תוכנית שנתית ואלו שלא – לאיזה חלק אתם משתייכים ?

אם אתם משתייכים לקבוצה הראשונה – הרשו לי להוריד בפניכם את הכובע ואתם מוזמנים לקרוא את המאמר לחיזוק דרכי עבודתם.

אם אתם משתייכים לקבוצה ללא תוכנית עסקית אני ממליצה בחום לפנות את הדקות הקרובות ולקרוא בעיון...

מהי תוכנית שנתית?

תוכנית עבודה אשר עוזרת לנו להגדיר את המטרות העסקיות העיקריות לשנה הקרובה והדרכים להשגתן.

בתוכנית אנחנו לוקחים בחשבון את ביצועי השנה הקודמת, את קהל היעד שלנו, המוצרים שלנו (הקיימים והעתידיים), עונתיות העסק שלנו, מסרים ותכנים שיווקים, פעילויות שיווק רצויות , התפתחות שלנו כבעלי העסק ואנשי מפתח בעסק, התפתחות עסקית של העסק עצמו ותזרים מזומנים.

יתרונות התוכנית השנתית :


    • 

    העבודה על התוכנית העסקית מאפשרת לנו עצירה לבחינה, חשיבה והגדרה מחודשת של תשתיות העסק והיעדים.


    • 

    דיוק וחידוד הקהלים והמוצרים בהתאם למצב השוק והיעדים הנוכחיים.


    • 

    הכוונת כיוון התפתחות העסק הרצוי (ניהול מול התנהלות מצבים).


    • 

    הבחנה וזיהוי מגמות ותרחישים עתידיים והערכות כיצד להתמודד עימם ואף לנצלם לטובתנו.


    • 

    הסתכלות על העסק ברמה השנתית מאפשרת זיהוי תקופות עם פוטנציאל ההאטה ומאפשרת ליזום מראש פעילויות מנע או הישרדות ומהצד השני – מאפשרות להתכונן נכון (מלאים/ כח עזר/ הגדלת שעות/ "ניקוי משרדיות) לתקופות עם פוטנציאל לגידול נקודתי


    • 

    תכנון מהלכים שיווקים ברמה שנתית מאפשר רצף הגיוני ונכון לעסק וללקוח וניצול המשאבים בחלוקה נכונה על פני הזמן ועונות השנה, הבנת הצרכים הנדרשים להכנת המהלכים מאפשרת את בנייתם באופן רגוע ויעיל תפעולית (הזמנת חומרים מראש/ מחו"ל, תשלום מרוכז על חומרי עזר, ריכוז פעולות אצל בעל מקצוע, הזמנה בתקופת שפל של הספק וכו)


    • 

    בניית תוכנית שנתית ופריטה למשימות, מאפשרת בניית תוכנית עבודה מסודרת, בעלי עסקים רבים מוצאים בידיעה "מה צריך לעשות" ביטחון ומקור למוטיבציה


    • 

    הגדרת יעדים מאפשרת את השגתם


    • 

    הסתכלות על "השורה התחתונה" מאפשרת בחינה אמיתית של העסק בזמן שעוד ניתן להשפיע ולשנות (עלות חומרי גלם, מגוונים, יעדים כמותיים/ איכותיים, שינוי תנאי תשלום, שינוי תמחיר, ...)

חשוב לקחת בחשבון:


    • 

    אפשרות גמישות ותגובה לפי מצבי השוק – אחד היתרונות הגדולים של עסק קטן הינו הגמישות ומהירות התגובה. שימו לב כי אתם משאירים מספיק מרווח תמרון לתגובות


    • 

    הוצאות בלתי מתוכננות – קחו בחשבון עוד כ- 20% מההוצאות – עבור הוצאות לא מתוכננות


    • 

    תכננו באופן ריאלי ולא מיטבי


    • 

    הכניסו משימות ליומן (רבעון ראשון לפחות)


    • 

    לא לפחד לשאול את עצמכם שאלות קשות לגבי הנחות הייסוד שלכם


    • 

    קחו בחשבון "עלויות שקופות" ביטוחים, הפרשות לחסכונות, חברויות שנתיות ועוד


    • 

    עלויות מימון ותכנונים פיננסים (מומלץ)


    • 

    גם עסק קטן הינו עסק !

 

נכון , בניית התוכנית לוקחת זמן ולעיתים אף משאבים (אם נעזרים בבעל מקצוע) , אך בניית תוכנית שנתית ועבודה על פיה מאפשרת לקחת אחריות ולנהל את העסק ולא להתנהל בו !

 

בהצלחה !

 

 

 

 

ענבל מבס - אימון וליווי להצלחה 054-6785456 מאמנת אישית ויועצת עסקית. חברת סגל בבי"ס לאימון - מכון אדלר, חברה בלשכת המאמנים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב