דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירן והפצצה - החטא הקדמון של ארצות הברית ובגידתה במלך הפרסי השאה 

מאת    [ 01/03/2015 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 3782 פעמים ]

"שעון גדול עומד ומתקתק מעל ראשנו.... "

כך פתח מנחם בגין ז"ל את דבריו בפני טייסי ח"א ערב תקיפת הכור העירקי במבצע "אופרה" הידוע כ"מבצע תמוז" הוא מבצע הפצצת הכור הגרעיני העיראקי תמוז ב-7 ביוני 1981 על ידי מטוסי חיל האוויר הישראלי. 

אני שב ונזכר במילותיו של מנחם בגין בימים אלה , בשעה שאירן מכפילה את קצב העשרת האורניום פי 10 ואת קצב הצנטריפוגות פי 5 ונוכח הסכם הכניעה של ארה"ב , תוך כדי שנשיא ארה"ב אובמה מגנה את התקפות מצריים בראשות עבד אל פתח א'סיסי  נגד רוצחי דעא"ש .

 בכדי שנוכל להבין את שורש הטעות של מדיניות הנשיא אובמה, עלינו לחזור אחורה ולהזכיר את "החטא הקדמון " של אמריקה , בגידתה המכוערת במלך פרס השאה הפרסי - וכניעתה למהפכה השיעית של אייתוללהחומייני באותו יום שחור -  01.02.1979 כאשר מטוסו של   ח'ומייני , כהן הדת השיעי נחת על אדמת אירן בשובו מהגלות בצרפת  ולאחר שהכריז חומייני על ממשלה זמנית מינה את עצמו לדיקטטור תוך שהוא מחליף את המונרכיה לרפובליקה דתית פנאטית .

 שתיקתה של ארה"ב ולמעשה אי מניעת חזרתו מהגלות היא שאיפשרה למהפכה השיעית לפרוץ ולאיים ביתר שאת על שלום העולם החופשי .היה זה שליט עיראק סאדם חוסיין מי שעמד בראש מפלגת בע'ת החילונית האנטי דתית - שהזהיר את גימי קרטר נשיא ארה"ב , מגדל הבוטנים מטקסס מהתרחשות הרת אסון זו זו - ואף ביקש ממנו רשות לחסל את חומייני שעה שזה האחרון היה צריך לעבור מעיר הכהנים השיעית נג'ף לתכרית מחוז הולדתו של סאדם , שליט עירק הזהיר את קרטר כי ארה"ב תשלם" 1000 שנה קדימה " על הטעויות שעשתה במזרח התיכון , קרטר ביקש לא להרע לחומייני בשם הדמוקרטייה המזוייפת שלו אותה הדמוקרטיה שהביאה לקץ שלטון השאהמוחמד רזא פהלווי

סאדם חוסין שתיכנן לחומיייני תאונת דרכים מבוימת , הבין שארה"ב בוגדת בבן בריתה כאשר חומייני נמלט לצרפת בספטמבר 1978 - סאדם נלחם 8 שנים באירן במלחמה עקובה מדם שלה הוא קרא "אל קודס אל תאני " מלחמת הקודש השנייה . זה היה החטא הקדמון של ממשל קרטר אשר בעיוורון שלו לא הבין את האזור והכוחות הפועלים בו ואשר בגלל מדיניותו הסתיימה מלוכת השאה החילוני והחלה פריחת  חוק השריעה (ההלכה האסלאמית), הגברים והנשים האיראניים הוכרחו להתלבש בהתאם לקוד הלבוש האסלאמי, נאסרה השמעת מוזיקה מערבית, ואפילו קלאסית .

כעת כאשר ההבטחה של הנשיא אובמה לישראל מתמסמסת ערב נסיעתו של רוה"מ נתניהו לנאום בקונגרס בגבעת הקפיטול יש לשאול מה הביא בעצם את המשטר האירני לקיום משא ומתן :

1.הסנקציות של המערב מדינות אירופה וארה"ב בתחום הנפט והמערכת הפיננסית .

2.האיום בהפצצת הכור מצד ישראל / ארה"ב

3.החשש המתמיד של האירנים מהתפרקות המשטר

 האירנים אורגים את השטיח הגרעיני בשקט ובסבלנות כל הדרך לפצצה ומצפים שנתניהו ישתוק ויתלה את השטיח על הקיר , יש להם סבלנות הם למדו היטב את המודל הפקיסטני והצפון קוראני שהשיגו נשק גרעיני כי היתה להם סבלנות – בכך ניצחו אותם מדינות את ארה"ב והמערב החופשי . גם משטרים אלה וגם האירנים ברשות רוחני יודעים שאף מדינה לא ניסתה להתערב או להשפיע על עניני מדינה שחשבו או שידעו שיש לה פצצה גרעינית . 

יכולת הסף הגרעינית המהווה איום קיומי על בטחונה הלאומי של ישראל תאפשר לאירן לשמר את משטר האייתולות הפנאטי ולרסק כל חלום או תקווה של העם האירני המוכה והחבול לדמוקרטיה ולחופש באירן .

הדאגה המרכזית של האירנים היא קודם כל המשך קיום המשטר והמשך יצוא טרור שיעי בגבולה הצפוני של ישראל ובסורייה ע"י המלצייה השיעית - חיזבאללה – והראייה אלפי לוחמים שיעים שהוטסו לפני חודש במיוחד מטהרן לסורייה ללחימה כנגד הקבוצות הסוניות – ג'בהת אל נוסרה , כוחות המורדים הסורים , והמדינה האיסלמית הקרוייה דעא"ש .

נתניהו יודע שיש לו עסק עם נשיא האמריקאי שפועל על-פי מדיניות סדורה בעזרת יועצים אסלאמיסטים בעלי נטיות רדיקליות שהתאספו סביבו , האיש שבגד בטובי בנות בריתה של ארה"ב והעלה את האחים המוסלמים לשלטון במצריים כשל פעם אחר פעם בכל מדינה בה ניסה להתערב , מצריים , לוב , עירק , סורייה ועכשיו גם אירן .  קשה למצוא בארכיון נאום אחד של מנהיגי אירן בהם לא נכלל איום מפורש של השמדת "הישות הציונית" מהקיצוניים ברשות עלי חמנאי המנהיג העליון של אירן ועד למתונים שבהם ובראשם האשמי רפסאנגני שנחשב למתון שהודיע כבר לפני עשור כי מספיקה פצצה גרעינית אחת כדי למחוק את ישראל מהמפה .

מומחי גרעין במערב ובארה"ב מעריכים כי כבר עכשיו מדינות איסלם סוניות כגון מצריים וסעודייה  החלו במרוץ לחימוש גרעיני תוצאה ישירה של האיום הגרעיני האירני , מביעות חשש מפני חוסר יציבות המשטר באירן  אל מול חולשת ממשל אובמה בשנים האחרונות שהיה גורם נוסף שהביא לקרע ביחסים עבר למדיניות הכושלת של ממשל אובמה במזרח התיכון - רצונם של שליטי המדינות הללו היה ועודנו שמירה על מאזן אימה שירתיע את האירנים ושמירת כל האופציות לסיכול הגעת אירן לפצצה . 

 

גיל שמואלי , אנליסט פוליטי -חבר הנהלת הליכוד העולמי  חבר חטיבת בוגרי בית"ר בא"י


href="mailto:gi_s@walla.com">ציר הליכוד בוועידת הליכוד (חבר מרכז הליכוד )- מייל :gi_s@walla. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב