דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


6 דרכים חכמות לחסוך כסף בניהול העסק 

מאת    [ 28/02/2015 ]

מילים במאמר: 815   [ נצפה 3111 פעמים ]

יש לכם עסק שאינו רווחי מספיק? רווחיות עסקים היא נושא כאוב בעסקים מכל הסוגים והגדלים, אך היא מעיקה במיוחד על עסקים ועוסקים זעירים, שכן הם פגיעים במיוחד לרווחיות ירודה. הגדלת הרווחיות כידוע, יכולה להתבצע בשתי דרכים – באמצעות הגדלת ההכנסות ובאמצעות צמצום ההוצאות. הגדלת ההכנסות אינה נמצאת תמיד בידינו, שכן אנו פועלים בתנאי שוק נתונים, שאינם פועלים בהכרח לטובתנו. צמצום ההוצאות, מצד שני, הוא משהו שניתן תמיד לבצע אם יודעים כיצד לחסוך כסף בניהול העסק. כיצד ניתן לעשות זאת? כאן בדיוק אנחנו באים לעזרתכם ומציעים לכם שש דרכים שיעזרו לכם לחסוך כסף בניהול העסק.

  1. ברטר וסחר חליפין

באופן לא מפתיע, ברטר וסחר חליפין יכולים לסייע לכם לחסוך כסף בניהול העסק. לכל עסק יש תחומי ליבה בהם הוא מתמחה ואשר מהווים את מקור הרווח שלו. מצד שני, יש תחומים בהם הוא נאלץ לעסוק מעצם קיומו, כגון ניהול חשבונות, ספקים התמודדות עם רשויות ועוד. לעיתים כדאי להוציא את התחומים הללו, באמצעות סחר חליפין, למיקור-חוץ לעסק שמתמחה בכך, ולספק לו בתמורה את השירות בו אתם מתמחים. לא זאת בלבד שהשירות שתקבלו יהיה מקצועי יותר, הוא יאפשר לכם לעסוק בתחום שמכניס לכם יותר ושהטיפול שלכם בו הוא היעיל ביותר ומסייע לכם לצבור מוניטין ולקוחות פוטנציאליים.

עסקת ברטר תקל על תזרים המזומנים שלכם, תאפשר לכם להגיע ללקוחות חדשים ולספקים חדשים כאשר כל ספק הופך בעצם ללקוח, ובאופן כללי, עסקת ברטר היא תמיד מצב של win-win אם מבצעים אותו נכון, אפשר להשיג הרבה מאוד מוצרים ושירותים לעסק שלכם מבלי להוציא שקל, ובנוסף, ליצור שיתופי פעולה מעצימים עם שותפים טובים לדרך.

ישנם אתרי ברטר חינמיים כדוגמת:  מאמאזון לאמהות, ואושר ויש קבוצות פייסבוק שמציעות לחברים פלטפורמה ליצירת חיבורים להחלפות. הקלידו את המילה: ברטר בתיבת החיפוש של פייסבוק ואתרו את הקבוצה המתאימה לכם.

 

  1. פרסום ובניית מוניטין

פרסום עסק עולה תמיד כסף נכון? לא נכון! הרשתות החברתיות ואפיקי הפרסום הרבים הזמינים היום בחינם יכולים לאפשר לכם להפיץ את השמועה על העסק שלכם למעגלים רחבים מאוד, ללא כל הוצאה כספית. חקרו את תחום הפעילות שלכם ברשת, למדו להכיר פורומים רלבנטיים וקבוצות של לקוחות פוטנציאליים ותרמו להם מן הידע שלכם. באופן כזה תרכשו לכם לקוחות פוטנציאליים ותבנו לעצמכם מוניטין של ברי-סמכא בתחום פעילותכם, ללא כל הוצאה כספית.

 

  1. רכישה מיד שנייה או קבלה של ציוד למסירה

ציוד העסק הוא הוצאה משמעותית מאוד, אבל ניתן לצמצם אותה באמצעות רכישת ציוד יד שנייה או אף ציוד שנמסר בחינם. בדקו אתרים כגון אגורה או בלוחות יד שנייה וסביר להניח שתצליחו לחסוך כסף רב, שחיוני במיוחד בעסק צעיר וקטן, שהכנסותיו מוגבלות.

 

  1. צמצום מספר הספקים

ספקים רבים ישמחו לתת לכם הנחה מהמחיר הכולל במידה ותזמינו מהם יותר ממוצר אחד. ההנחה, יחד עם כוח המיקוח שלכם, צפויים לגדול ככל שיגדלו מספר המוצרים, כך שנסו לרכז את ההזמנות שלכם אצל מספר קטן של ספקים.

  1. חיסכון בהוצאות השכירות

הוצאות השכירות של העסק הן אחת ההוצאות הכבדות בו, וניתן לחסוך בדרכים שונות גם בתחום זה. אפשרות אחת כמובן היא להפעיל את העסק מהבית, במידה וביתכם מתאים למטרה זו. מצד שני, לא תמיד הבית מתאים להפעלת עסק ועלול להיווצר ערבוב לא בריא בין החיים הפרטיים לעסק. אפשרויות נוספות הן לשכור מקום יחד עם עסקים נוספים (אם הם עוסקים בתחומים משלימים, יש אפשרות להפוך את המקום ל- One stop shop, ויש בכך ערך מוסף ללקוחות שלכם, וכן לקיים איתם ברטר וסחר חליפין של שירותים) או להסתייע במגוון של אפשרויות שצצו בשנים האחרונות, כגון חללי עבודה שמיועדים לעסקים קטנים ומספקים על הדרך גם מגוון של שירותים נלווים, משירותי מזכירות ועד חדרי ישיבות.

 

  1. קבלת סיוע של אנשי מקצוע

אחת הנטיות של בעל עסק קטן, ובמיוחד עסק קטן בתחילת הדרך, היא לנסות לעשות הכול בעצמו. בתחומים מסוימים עשוי להיות בכך חיסכון אך לא תמיד. פעמים רבות כדאי להשקיע את הסכום הנדרש בקבלת סיוע של אנשי מקצוע כגון יועץ פיננסי, שעשוי לחסוך לכם כסף רב בעזרת ייעול של אופן ההתנהלות שלכם. רבים מבעלי העסקים אינם אוהבים להתעסק עם הניהול הפיננסי שלו מפני שהם נהנים מהעבודה עצמה, אך יחד עם זאת, לא ניתן לנהל עסק ללא ליווי כלכלי מתאים כי אז נוצר "שטח מת" כמו ברכב שיכול לחסל את העסק שלכם. יועץ פיננסי טוב יוכל לספר לכם בפירוט על ההלוואות, המענקים והתנאים הפיננסיים להם את זכאים, לעזור לכם לשלוט בתזרים המזומנים שלכם, וללוות אתכם בדרככם החשובה אל הרווחיות במקום לדרך ההפסד וסגירת העסק.

הסיוע אינו חייב תמיד לעלות כסף רב בשלב הראשון ויש יועצים פיננסיים שישמחו לתרום מניסיונם ולהזמינכם לפגישת היכרות וייעוץ ראשוני ללא תשלום.

ישנם גם גופים רבים שמסייעים לעסקים בתחילת הדרך בעזרת ייעוץ מקצועי מסובסד או במידע חיוני, כגון: מט"י או לה"ב, איגוד העצמאיים.

לסיכום:

 

הקמת עסק חדש דורשת 'קפיצה נחשונית' וכרוכה בהרבה מאוד התמודדויות ולרוב גם עלויות. מחשבה יצירתית, מחקר של האפשרויות הרבות והלא תמיד מוכרות שקיימות בשוק, ותכנון מקדים יסייעו לכם להתמודד טוב הרבה יותר וחשוב לא פחות – לחסוך כסף רב. שיהיה בהצלחה!

 

 

מפורסם בחסות ברטרלנד. הזירה לעסקאות ברטר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב