דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות מספר הסייעות בגן הילדים, בהתאם למספר הילדים 

מאת    [ 26/02/2015 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2947 פעמים ]

אנו שומעים בזמן האחרון על הפגנות ומחאות של הורים רבים בנושא סייעות גני הילדים, או, ליתר דיוק, כמחאה על מספרן המועט בכל גן ילדים, ולא בהתאם למספר הילדים בגן עצמו. לסייעת בגן הילדים ישנו תפקיד חשוב מאד. כפי שניתן להסיק משמו של התפקיד, היא עוזרת לגננת עצמה והיא אמורה לעמוד לרשותם של הילדים בגן בזמן ששוהים במקום. היא זו שצריכה להעניק לילדים תשומת לב, לספק להם את צרכיהם ולסייע להם במידת הצורך. כל סייעת בגן ילדים נדרשת להתמודד עם לא מעט אתגרים, וכשמדובר במספר רב מאד של ילדים בגן, היא איננה תמיד יכולה לעמוד בהם ולבצע אותם. התאמת מספר הסייעות בגן למספר הילדים היא הדרך הנכונה לפעול.

תפקידה של סייעת בגן ילדים

לסייעת בגן הילדים ישנם תפקידים שונים. היא שותפה לצוות כולו ועובדת לצד הגננת. סייעת בגן ילדים נדרשת בכל גן על פי חוק חינוך חובה, החל על גילאי 3 ומעלה. סייעת הגן לוקחת חלק בלתי נפרד בחלק הארגוני וגם בחלק הפדגוגי שבגן. היא משתתפת בישיבות העבודה ובתכנון הפעולות השנתיות והיא עוזרת לגננת לארגן את המקום בפועל ולהתאים אותו לילדים. אולם, התפקיד המרכזי והחשוב ביותר שלה היא התמיכה שהיא מעניקה לילדים, הסיוע, תשומת הלב וגם החום. הילדים הקטנטנים מבלים לא מעט שעות במהלך היום בגן וגננת אחת איננה יכולה לעמוד לרשותם בכל עת ולספק להם את המענה המתאים. סייעת בגן ילדים לוקחת בכך חלק ומאפשרת לילדים ליהנות ממרחב נעים יותר. היא עוזרת לגננת לנהל פעילויות שונות עם הילדים, משחקים והפעלות.

הסייעת כדמות חינוכית מובילה בגן

גן לגננת עצמה ישנו תפקיד חשוב מאד בגן הילדים, אולם כשמדובר בגן עם מספר רב של ילדים הגננת איננה יכולה להתפנות לכל ילד ולהתמודד עם המשימות הרבות שעליה לבצע בכל יום. הסייעת בגן הילדים מהווה דמות חינוכית בולטת ומובילה בגן ואותה הילדים פוגשים עם הגעתם אל הגן בבוקר ובעת עזיבתם את הגן בצהריים או אחר הצהריים. הסייעת מלווה את הילדים ותורמת לא מעט להתפתחותם הנפשית וגם המוטורית. היא מפעילה את הילדים, מבצעת איתם משימות שונות ופעולות רבות במהלך היום, העוזרות להם לפתח מיומנויות חשובות ובעיקר בגילאים הצעירים, גילאי 3 עד 6, גיל הילדים בגן.

חשיבות התאמת מספר הסייעות למספר הילדים בגן

החוק קובע שבכל גן ילדים שבו 35 ילדים תהיינה גננת וגם סייעת. אולם, המציאות מוכיחה שגננת אחת וסייעת אחת אינן מספיקות לכמות גדולה כל כך של ילדים ואינן יכולות שתיהן בלבד לעמוד לרשותו של כל ילד בעת הצורך ולזהות את הקשיים או את הצרכים שלו במהלך היום. סייעת בגן ילדים איננה יכולה להתמודד עם התפקיד כראוי כשמדובר בגן ילדים של 35 ילדים. מקצועית ככל שתהיה, אמפטית וקשובה, היא לא מסוגלת לבוא לקראתו של כל ילד ולעמוד לרשותו בכל עת שיזדקק לה. העסקת סייעת אחת לצד הגננת יכולה לפגוע באופן משמעותי בילדים עצמם, ברווחתם וגם בבטיחותם. הילדים אינם מטופלים כראוי באופן זה ואינם מקבלים את תשומת הלב הראויה. מסיבה זו בדיוק הורים רבים מוחים על העסקת סייעת בגן ילדים במקום שתיים, ובמיוחד לאור ההשפעה הישירה על ילדיהם. ישנם אמנם כמה גני ילדים בארץ בהם מועסקות כמה סייעות, אולם הדבר נחשב לחריג ובמרבית גני הילדים ישנה סייעת אחת בלבד גם כשמדובר במספר רב של ילדים – 35 ילדים!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב