דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חידושי הטכנולוגיה הדנטלית 

מאת    [ 24/02/2015 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 2903 פעמים ]

הרפואה המודרנית מתקדמת בצעדי ענק אל עבר אפשרויות חדשות, יעילות ומהירות יותר מבעבר. אחד מהתחומים הבולטים ביותר, הנהנה ממגוון רחב של חידושים טכנולוגיים, הוא תחום רפואת השיניים. הנה כמה מהפיתוחים המדעיים והטכנולוגיים שהפכו את הביקור אצל רופא השיניים למהיר מאי פעם.

יישור שיניים מהיר
תחום האורתודונטיה המואצת (PAOO: Periodontally Accelerated Osteogenic Orthodontics) התפתח הודות לשילוב מוצלח בין יישור שיניים לרפואת חניכיים (פריודונטיה). מדובר בשיטה חדשנית ויעילה מאין כמוה, המאפשרת לקצר את תהליך יישור השיניים פי 4 לעומת התהליך הרגיל.

יישור שיניים מהיר / מואץ מחייב את נוכחותם של שני מומחים בתהליך – האחד מומחה לאורתודונטיה והשני מומחה לפריודונטיה. ראשית יוצרים חריצים בין השיניים ומשתילים ביניהם תחליף-עצם. תהליך כירורגי יחיד זה מאפשר לקצר את זמן יישור השיניים לכדי רבע מהזמן הרגיל.

השתלת שיניים ביום אחד
שיטה מהירה לביצוע השתלת השיניים הסטנדרטית – ראשית מסירים את השיניים הפגועות ומחדירים את השתלים הדנטליים. כבר ביום שלמחרת מקבעים על השתלים שיניים זמניות, יפות וחזקות. לאחר שלושה עד ארבעה חודשים חוזרים לסיום הטיפול, כאשר על השתלים מוברגות השיניים הקבועות. בניגוד להשתלות שיניים רגילות, השתלת שיניים ביום אחד ניתנת לביצוע ללא הרמות סינוס או השתלות עצם.

כמו בכל מקרה של שתלים דנטליים, בין אם הם מבוצעים ביום אחד או בתהליך של מספר שבועות או חודשים, קודם יש לוודא מראש שהמטופל לא סובל ממחלות חניכיים. במידה שכן, יש לבצע את טיפולי החניכיים הדרושים ולהמתין להחלמה. רק לאחר מכן ניתן להתחיל את תהליך התאמת השתלים הדנטליים.

יישור שיניים שקוף
חסל סדר גשרים בולטים ומעיקים, שמסבים למטופלים רבים חוסר נוחות רבה מבחינה אסתטית. בשיטת Invisalign, שכבשה את העולם הדנטלי בסערה, ניתן לטפל במגוון בעיות אורתודונטיות באמצעות פלטות שקופות ובלתי נראות: שיניים עקומות, שיניים צפופות או רווחים גדולים מדי בין השיניים. אומנם מדובר בשיטה יקרה יותר ליישור שיניים מבחינת עלויות, אך מכיוון שהיא אסתטית לחלוטין – מטופלים רבים בוחרים בה.

All On 4 – שיקום פה מלא עם 4 שתלים בלבד
בעוד שהתפישה המקובלת בנוגע לשתלים דנטליים רגילים גורסת שיש להחדיר שתל אחד לכל שן שברצוננו לבנות, שיטת All On 4 באה לעולם הודות לתגלית ביו-מכנית חדשה: החדרת שתלים בצורה אלכסונית מפזרת את הכוחות בצורה המאפשרת לשקם את הלסת ביום אחד. הטיפול אינו מתאים לכל אחד, ולכן יש להתייעץ עם מומחה בנושא זה (עדיף כירורג בעל ניסיון בתחום, כולל תכנון מונחה-מחשב לפי צילומי CT). ניתן גם לבצע טיפול בגישת All On 6, בהתאם למטופל ולבעיה הדורשת מענה.

השתלת שיניים ממוחשבת ומונחית-מחשב
בעידן שבו הכול מנווט על-ידי מחשבים, לא רחוק היה היום בו יימצא לכך שימוש גם בתחום רפואת השיניים. טכנולוגיית מחשוב בשם SimPlant מאפשרת לסרוק את חלל הפה ולקבל דגם ממוחשב תלת ממדי, לוודא מראש את מיקום השתלים ואת הזוויות הנכונות, קבלת נתונים פיזיקליים לפני ואחרי ההשתלה, תכנון תלת ממדי מלא של ההשתלה, הדפסה תלת ממדית של סד כירורגי מתאם אישית ועוד.

שתלים חכמים מתרחבים
במקרים בהם יש חוסר עצם או ספיגת עצם משמעותיים, שאינם מאפשרים לבצע השתלות דנטליות רגילות, ניתן להשתמש בשתלים דנטליים קצרים מתרחבים – פרי פיתוח ישראלי. לאחר החדרת השתל, מתבצעת עליו פעולה נוספת הגורמת לחלקו התחתון להתרחב בתוך העצם, ובכך להיטמע בה ביעילות גדולה יותר. לבסוף ניתן להתקין שיניים חדשות על השתלים החכמים.

 

הסקירה באדיבות מרפאת השיניים ד"ר בכור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב