דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חם בלב ובגוף [אבל זה עולה לכם בהמון קלוריות!] 

מאת    [ 17/02/2015 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 2916 פעמים ]

החורף הישראלי הפתיע השנה והוא בעיקר לא רק גשום אלא קר במיוחד. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע כדאי להיזהר מהנטייה הטבעית הזו שלנו לחמם את עצמנו בעזרת משקאות חמים.

ד"ר אסנת רזיאל

החורף הקר מביא אתו את הנטייה הטבעית המולדת שלנו לשמור על עצמנו ולחמם את הגוף בעזרת מזון. אבל לא רק, גם משקאות חמים, מרקים ושאר נוזלים מהבילים חמימים מתקבלים בברכה בלילות קרים. אם אתם נמנים עם אותם אלו שבקיץ שותים רק מים אבל בחורף חשים צורך בלתי פוסק להכניס אל תוך הגוף משקאות חמים, הכתבה הזו היא בדיוק עבורכם.

החורף הישראלי הגם שאינו נחשב לקר במיוחד בדרך כלל, הפתיע השנה והוא מייצר כמעט בכל מקום טמפרטורות נמוכות במיוחד אשר לא נמדדו זמן רב.

רבים מאתנו אשר מודעים לנטייה הטבעית שלנו לצרוך יותר קלוריות אשר בעזרתן גופנו מצליח לסייע לעצמו לשמור על חום הגוף, פונים למשקאות חמים. זה בהחלט יכול להיות פתרון נהדר לשתות כוס תה חם עם נענע ללא סוכר בערכים של אפס קלוריות כמעט אבל מרביתנו לא מסתפקים בזה והופכים את כוס המשקה החם למשהו מתוק, עתיר קלוריות ומייצרים לעצמנו מבלי שנשים לב תוספת קלוריות מצטברת אשר בתורה "מסייעת" לנו לא רק להרגיש שאנחנו שומרים על חום הגוף אלא עתידה להסתכם גם בעליה במשקל. הנה כמה משקאות חורפיים שצריך פשוט לשים לב למה שהם מכילים בתוכם.

סחלב חם!

אין חורף ישראלי בלי משקה סחלב מהביל חם וטוב. זהו פינוק אמיתי של ממש המופיע בכל שנה בחורף. השנה גם טרח אחד מן היצרנים להוציא את המשקה המופלא והטעים הזה באריזות קרטון הנמצאות במרכולים. הערך הקלורי הוא כשלושים קלוריות לכל 200 מיליליטר חלב, פי שלושה! מכמות הקלוריות בחלב הרגיל.

אפשר גם לקנות אבקות סחלב מצוינות ולהוסיף לחלב,  יש לזה טעם נהדר, נשמע לכם מצוין? שימו לב, באבקות סחלב המכילות בעיקר קורנפלור, המון אבקת סוכר ומעט מן התבלין המיוחד יש לא פחות מ 390 קלוריות למאה גרם. תעשו את החישוב המהיר- כל כוס סחלב [וזה אף פעם לא נגמר בכוס אחת], מוסיפים מעט קוקוס טחון? אגוזים ועוד פינוקים אחרים? מנה יכולה להכיל כ 300-200 קלוריות למנה ואף יותר!

נכון, זה מחמם את הלב, אבל צריכה שוטפת של משקה החורף החורפי המתוק הזה עולה לכם בהרבה מאד קלוריות... שאותן צריך אחר כך להוריד.

סיידר תפוחים

רכז התפוחים החם הזה מוגש לכם במסעדות או שאתם רוכשים אותו לבד במרכולים והוא יכול להגיע לכמות אדירה של כ 280 קלוריות למנה!  אתם לא שותים רק תפוחים מרוכזים, אתם בעיקר שותים הרבה מאד תוספת של סוכר במשקה הזה, וכן, גם במקרה הזה לרוב אתם לא מסתפקים בכוס אחת...

תה ממותק

תה ממותק יכיל בתוכו כ 100 קלוריות לכוס, בעוד שתה נטול סוכר, שהוא טעם שיש צורך להתרגל אליו, הוא כמעט נטול קלוריות לחלוטין, אבל רבים מאתנו מתייחסים לתה כאל סוג של ממתק ופחות כאל משקה ונוטים לשים בו יותר מכפית סוכר אחת. נכון, גם אתם שותים יותר מכוס תה אחת במזג אוויר חורפי, וכל מה שנותר לכם לעשות הוא את החישוב הקלורי...

שוקו חם

שוקו חם, בבית או בחוץ גם הוא משקה קלורי בעל ערך גבוה. לטעם הקקאו המודגש מתלווים גם הרבה מאד סוכר. והרבה מאד מקומות בילוי מוסיפים למשקה החורף המסורתי הזה גם קוביות שוקולד ומעט קצפת. מדובר בפצצת קלוריות אמיתית שיכולה להגיע גם ל 500 קלוריות לכוס!

אז כן, הצורך לשתיית משקאות חמים הוא פיזיולוגי ומובן, אבל ככל שאתם שותים יותר משקאות חורף מסורתיים ומתעלמים מן העובדה שלא מדובר בנוזל תמים שרק "מחמם" לכם את הגוף אתם יכולים לספוג עליה מצטברת במשקל כתוצאה משתיה מרובה וחסרת אחריות.

היצמדו למשקאות חורף נטולי סוכר כמו תה לא ממותק או מרקים דלי קלוריות בכוסות שתייה. כך תוכלו גם להשיג את אפקט החום הפושט בגוף ובמקביל לא להוסיף לעצמכם קילוגרמים מיותרים שיפתיעו אתכם בסיומו של החורף הקר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב