דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החזר הוצאות החזקת קרוב במוסד 

מאת    [ 16/02/2015 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2682 פעמים ]

עלות החזקה של אדם במוסד סגור הינו נטל משמעותי עבור תושבים רבים אשר עוזרים במימון החזקת קרוביהם במוסד . עלות ההחזקה במוסד סגור היא לרוב גבוהה ויוקר המחיה ,שקיים מעט בכל תחום במשק, לא פסח על עלויות המוסדות הסגורים.הקלה בנטל כלכלי זה הינה מהותית למשפחות רבות ויכולה להשפיע על איכות חייהם. מדינת ישראל מכירה בקשיים הנ"ל ומעוניינת לסייע בנטל. אחת הדרכים שלה לתמוך במשפחות אלו היא בצורה של החזר הוצאות עבור החזקת קרוב במוסד. במאמר זה נסביר מי הזכאים, מהו שיעור ההחזר מתוך ההוצאות ואיך ניתן לבקש את ההחזר.

החזר ההוצאות ניתן לתושבים אשר להם יש קרוב (ילד, בן זוג או הורה) במוסד סגור והם עומדים בתנאים שקבעה רשות המיסים. החזר ההוצאות יכול להגיע לשיעור של עד 35% מגובה ההוצאות ששולמו בגין החזקת הקרוב במוסד. הבקשה להחזר ההוצאות חייבת להיות מגובה באסמכתאות המוכיחות כי ההוצאות אכן שולמו ע"י מבקש ההחזר או בת זוגו.

ההחזר הוצאות החזקת קרוב במוסד ניתן בצורה של זיכוי ממס. ז"א שההחזר יינתן ע"י הפחתה של חבות המס של המבקש/ת או בן/ת זוגו. בשל כך החזר ההוצאות בשנה מסויימת לא יכול להיות גבוה מסכום המס ששולם ע"י המבקש באותה שנה. לדוגמא: אדם ששילם בשנה מסויימת 10,000 ש"ח עבור החזקת קרובו במוסד יוכל לבקש החזר של עד 3,500 ש"ח (10,000*35%). אם באותה שנה שילם מס הכנסה בסכום של 3,500 ש"ח ומעלה יוכל לקבל את כל ההחזר (ז"א 3,500 ש"ח) אך אם שילם מס הנסה בסכום שפחות מכך, נניח 2,500 ש"ח יוכל לקבל החזר של עד 2,500 ש"ח. הזיכוי ניתן עבור חבות מס הכנסה ולא עבור חבות בגין מיסים אחרים כמו מס בגין רווח הון (רווח ממכירת דירה, רווחים בבורסה וכו').

תושבים אשר זכאים לשתי נקודות זיכוי בגין קרוב נטול יכולת (ע"פ הגדרות מס הכנסה), לא יוכלו לבקש החזר הוצאות עבור החזקת אותו קרוב במוסד ויצטרכו לבחור בין שני הטבות מס אלו. על מנת לבחור את ההטבה העדיפה יש לעשות תחשיב אלו מההטבות מקנה להם החזר כספי גבוה יותר. את הזיכוי ניתן לבקש רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. 

על מנת לקבל את החזר ההוצאות בגין החזקת הקרוב במוסד יש להגיש את הטפסים הרלוונטיים של רשות המיסים (טופס 127 וטופס 116א'). בנוסף יש לצרף את האסמכתאות המוכיחות (חשבוניות מס או כל הוכחה אחרת) כי המבקש אכן שילם את הוצאות החזקת קרובו במוסד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב