אבקת חלבון, תן לשריר שלך את מה שהוא צריך
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אבקת חלבון, תן לשריר שלך את מה שהוא צריך 

מאת    [ 15/02/2015 ]
מילים במאמר: 407   [ נצפה 1686 פעמים ]

 
 

אבקת חלבון היא תוסף תזונה אשר מכיל חלבון למאכל, כאשר רוב האבקות הנמכרות כיום בשוק מורכבות בעיקר מחלבון של מי גבינה. למעשה, רוב האבקות מורכבות דווקא מחלבון זה מאחר והוא החלבון בעל הערך הביולוגי הגבוה ביותר שקיים. נוסף על כך, חלבונים של מי גבינה הם חלבונים מסיסים במים, מה שמאפשר ספיגה מהירה יותר של החומר בגוף, ומטבוליזם מהיר יותר. יתרונות נוספים של חלבון מי גבינה הם: חלבון זה דל בשומן, דל בכולסטרול ודל בסוכר יחסית לחלבונים אחרים, והוא עשיר בחומצות אמינו אשר חיוניות לפעילות תקינה של הגוף. יתרון נוסף אשר הופך אבקות אלו לפופולריות בקרב ספורטאים הוא שהן קלות ונוחות לנשיאה ממקום למקום, והן בעלות טעם טוב, מה שאינו יוצר אנטי בעת הצריכה.  

מי יכול לצרוך את האבקה?

אבקות חלבון נמכרות בעיקר לציבור הספורטאים, מאחר וצריכה מספקת של חלבון סביב האימון מייצרת מאזן חלבון חיובי בשריר, ובונה אותו כראוי. רבים מהספורטאים טועים לחשוב כי רק צריכת החלבון סביב האימון היא זו שתבנה את השרירים בגופם, אולם לא כך הדבר, צריכת החלבון היומית היא זו שתשפיע על בניה נכונה של השריר. בכל פעם שספורטאי מעלה את רמת ההתנגדות ורמת האינטנסיביות של האימון, הצורך בצריכת חלבונים עולה, אולם אין צורך ביותר משני גרמים של חלבון, על כל קילוגרם, בכל אימון שהוא.  

מה עוד צריך לדעת על אבקת חלבון?

חשוב לדעת כי מתאמנים מתחילים זקוקים הרבה יותר לצריכה של אבקות חלבון מאשר מתאמנים ותיקים, ולא צריך להיות חשש ליטול אותם לאחר האימון. כל מי שמצליח באמצעות תזונה מרובה בחלבונים להגיע לכמות החלבון הרצויה בהתאם לאימונים שהוא עושה, אינו זקוק לתוספת של אבקה זו. בכל מקרה אבקה זו משמשת אך ורק כהשלמה במקרים בהם לא ניתן להגיע לצריכת חלבון מספקת, ולא כתחליף. על מנת להתאים את המינונים יש לפנות לדיאטן מוסמך על מנת שלא ליצור נזקים. למעשה, רבים מהמתאמנים בטוחים כי צריכה של אבקות אלו חייבת להיעשות בתום האימון. אולם, מחקרים מראים כי אין הבדל משמעותי בין צריכת האבקה לפני האימון או אחריו. אולם, אם החלטתם לצרוך את האבקה לפני האימון, חשוב להקפיד לשתות את התרכיז כ- 20 עד 30 דקות לפני הפעילות הגופנית. על מנת שאבקת מי הגבינה תעשה את העבודה כראוי, וחומצות האמינו יתרמו לבניית השרירים, עליה להתפרק היטב במערכת העיכול. במהלך הפעילות הגופנית מערכת העיכול מפחיתה את הפעילות, ולכן צריכה של האבקה קרוב מידי לפעילות עשויה לשבש את תהליכי הספיגה. במקרים כאלו החלבון אינו מספיק להתפרק, ואינו יוצר עליה של חומצות אמינו זמינות בזרם הדם לצורך בניה מיטבית של השריר.  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב