דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההכנות הנדרשות מהמועמדים למכרזים לניהול בתי ספר או מחלקות חינוך או פיקוח 

מאת    [ 09/02/2015 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2691 פעמים ]

ההחלטות של חברי וועדת הבחינה במכרז נקבעות על סמך היכרותכם מקשרים בעבודה, ו/או מהתדיינויות שנעשות אודותיכם לפני המכרז! תעשו עבודת הכנה טובה- תזכו במכרז. לא תעשו עבודת הכנה לפני המכרז- סיכוייכם להצלחה נמוכים, גם אם הנכן מוערכים בתפקידכם הנוכחי. אז מה נדרש מכם לעשות?

שימו לב כיצד בעלי התפקידים הבכירים מקפידים להראות את עצמם ולהבליט את מעשיהם בכל כנס, בכל אמצעי אינטרנטי, בכל מצגת, ובכל מושב! וכיצד הם מקפידים להיפגש ולהיראות בחברת מי שיכול לקדמם הלאה!

תפיסת קברניטי החינוך היא, שלא קל למצוא מועמדים מתאימים לניהול בתי ספר ומחלקות חינוך בעיריות או במועצות. תפקידי הניהול (או הפיקוח) לא קלים לביצוע, והשפעתם על הכפיפים להם רחבה. לכן, מצד אחד, נוטים קברניטי החינוך לבחור במועמדים שכבר הוכיחו את עצמם מבחינת הניסיון הניהולי שלהם, ובשנים האחרונות אנו עדים לתופעה שגיל המנהלים המתמנים עולה.  מצד שני, מי שניהל ועזב את משרתו הניהולית- עולה השאלה, מדוע הפסיקו את העסקתו? ומי שמנהל בפועל, עולה השאלה- ממה לא היה מבסוט? ואם נמנה אותו לתפקיד חדש- האם לא יעזוב גם אותו תוך שנה שנתיים? ומצד שלישי, לבחור את מי שטרם ניהל- זו לא בחירה מסוכנת מדי?

עוד שלאחר מכרזים לניהול בתי ספר תיכוניים או מחלקות חינוך, חברי וועדת הבחינה בעיריות ובמועצות זכאים לשלוח מועמדים למכונים פרטיים לבדיקת את מידת התאמתם לתפקיד, הרי שכשמדובר במשרות ניהול בתי ספר ומשרות פיקוח של משרד החינוך- הבחירה נעשית בתום המכרז, ממש. אין שלב נוסף לבדיקה!!! אם כן, בעוד שלמכרזים לניהול תיכון או מחלקת חינוך ניתן אולי להיבחר על סמך הופעה משכנעת במיוחד במכרז (ולתפיסתי- גם כאן לא מומלץ לדלג על שלבי ההכנה שלפני המכרז)- הרי שמינוי מנהלים ומפקחים במשרד החינוך אף פעם לא נעשה רק על סמך הופעה משכנעת של המועמדים במכרז עצמו. לא הגיוני לצפות מחברי וועדת הבחינה להפקיד תפקידים כל כך חשובים בהסתמך על התרשמות חד פעמית של 15-35 דקות במכרז!

אז איך להבין את הפוליטיקה הארגונית שבסביבת עבודתכם? למי לפנות ראשון? אילו הכרזות להכריז? ממי לבקש המלצה? כמה המלצות צריך? מה חשוב שייכתב בהמלצה? האם עדיפה המלצה בכתב או בעל פה? על מי לסמוך? ממי לבקש עזרה? איך לדעת מי הוא המשפיע העיקרי במכרז? כמה שיחות לערוך לפני מכרז? לכמה מכרזים כדאי להגיש מועמדות? איך לבנות את ההצגה האישית ואת החזון הניהולי שאציג? איך לגרום לאחרים לבחור דווקא בי?

מומלץ לקבל הדרכה ממקור מקצועי, שאין לו היכרות מוקדמת איתכם, שיכול להאזין לדבריכם באופן בלתי מוטה ובלתי מושפע מעמדות, מתפיסות ומאינטרסים של האנשים סביבכם. מי שמכיר את מערכת החינוך, את השאלות הנשאלות בראיונות שתערכו לקראת המכרז, ואת התשובות שתידרשו לענות. מי שיעזור לכם לציין את מלוא הנתונים המדגישים את התאמתכם לתפקיד המוצע, ואת ייחודיותכם.

הפגנת עליונות במכרז על שאר המועמדים היא מלאכת מחשבת, הדורשת "לתפור כל פעם את החליפה מחדש" בהתאם לתפקיד, לאנשים המשפיעים, ולקהל היעד אותו תשרתו בתפקידכם כמנהלים. ככול שתכינו את עצמכם בצורה מקיפה יותר לפני המכרז, ככול שתיפגשו עם האנשים הנכונים ותרתמו אותם לעזרתכם, ככול שתפגינו יותר קוהרנטיות לעמדותיהם, לאמונותיהם ולתפישותיהם, ככול שתטיבו לדלות מסך הפעולות והכישרונות המייחדים אתכם את אלו שיזכו אתכם בעליונות על שאר המועמדים במכרז – כך תוכלו לקדם את עצמכם- ולהצליח במכרז!!!

 

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב