כל דולר המושקע בפרסום באימייל מניב בממוצע 45.65 דולר במכירות
כל דולר המושקע בפרסום באימייל מניב בממוצע 45.65 דולר במכירות,
כך עולה מנתונים אותם מפרסם ה DMA - איגוד המשווקים הישירים
"שיווק מורשה באמצעות דוא"ל ישמור על מקומו בראש טבלת אסטרטגיות הפרסום המשתלמות גם בשנת 2008",
כך מצהיר איגוד המשווקים הישירים, ארגון עולמי הפועל לקידום השיווק הישיר מאז 1917 ומייצג את מרבית החברות ברשימת המאה של מגזין פורצ'ן.
בסוף שנת 2007 פרסם הארגון מחקר ובו הציג נתונים לגבי הכדאיות של ניהול קמפיין שיווקי באמצעות אימייל. עפ"י נתוני המחקר בשנת 2007 הניב כל דולר שהושקע בפרסום בדוא"ל תמורה בשיעור של 48.56 דולר במכירות בממוצע ואילו בשנת 2008 צפוי כל דולר המושקע בפרסום באמצעות האימייל לעמוד על שיעור של 45.65 דולר במכירות.
הנתונים ממחקר זה נתמכים על ידי מחקרים דומים רבים שפורסמו בשלוש השנים האחרונות על ידי חברות ייעוץ שיווקי דוגמת McKinsey, MarketingSherpa, Outsell Inc, JupiterResearch, ועוד.
יחס התמורה נמצא בירידה אך אימייל עדיין מוביל את טבלת הכדאיות של אסטרטגיות הפרסום השונות
למגינת ליבם של המשווקים באימייל המחקרים כולם מצביעים על מגמת ירידה שחלה בשנים האחרונות באפקטיביות של קמפיינים באימייל, מגמה המתבטאת ברמות תמורה שהולכות וקטנות משנה לשנה.
הכרסום שחל באפקטיביות של האימייל לא מונע ממנו להוביל את טבלת הכדאיות במחקרים שבהם ערכו השוואות בין הכדאיות של הפרסום בדוא"ל לבין הכדאיות של הפרסום בצורות מדיה אחרות. מחקרים אלה כולם הצביעו על כך שהפרסום באימייל עדיין מניב תמורות גבוהות בהרבה מאלה שמניבות שיטות פרסום אחרות שנבדקו.
מסקנות המחקרים מייחסות את הירידה ההדרגתית הנצפית ביחס התמורה שמניב האימייל לנזק שסופגת תדמיתו של הדואר האלקטרוני כאמצעי תקשורת עקב ההתפשטות של תופעת "דואר הזבל".
את יחס התמורה הגבוה שמניב השיווק המורשה באימייל מייחסים המחקרים לעובדה שמדובר בטכניקת פרסום בעלת יכולת פילוח ומיקוד מיטבית המאפשרת משלוח מסרים אישיים אפקטיביים המכוונים לטעמו של קהל המטרה.
קישור למאמר המציג את הנתונים המקוריים:
http://directmag.com/disciplines/email/email_roi_diminishing
מעצב מתמחה בתקשורת חזותית עסקית ושיווק באינטרנט וממשק משתמש
אמן:
Digital Art Print Gallery
Your place to browse, review, and purchase original Pop and Abstract Art digital prints with biblical, erotic, Jewish, mythical, political, and technological themes
---
אני מנהל הקראייטיב ב-Oleh.com, מרצה ב-HIT