עמידת ידיים, למה ואיך
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

עמידת ידיים, למה ואיך 

מאת    [ 07/02/2015 ]
מילים במאמר: 382   [ נצפה 2437 פעמים ]

 
 

בתור מתרגל יוגה מסור ולהטוטן אני מאוד אוהב את עמידות הידיים, עמידת ידיים דורשת ריכוז מירבי, כוח, יציבות והתמדה.

מה היתרונות של עמידת ידיים בתור תרגול יום-יומי?

אני כותב את יתרונות התרגיל בהתחשב שהמתרגל מבצע בצורה יום-יומית, או לפחות ארבע פעמים בשבוע.

ראשית כל עמידת ידיים מחזקת מאוד את השרירים, בעיקר שרירי הידיים וחגורת הכתפיים אך גם שרירי הליבה (שרירי הליבה תומכים במרכז הגוף ובעמידת ידיים חשוב לאסוף אותם וכך הם מתחזקים). מה שעוד מאוד מתחזק הוא אזור מפרק כף היד ושרירי האמה. בזמן ביצוע עמידת ידיים מופעל עומס של דחיסה על העצמות בידיים וכך העצמות מתחזקות ואנחנו מונעים מחלות דלילות העצם (אוסטופרוסיס) ושומרים על עצמות חזקות ובריאות. עמידת ידיים משפרת את הריכוז, בזמן התרגיל יש לשמור על שלווה ולהיות ממוקדים בשיווי משקל על הידיים. שיווי המשקת על הידיים משתפר. עמידת ידיים יכולה להוות מעין תרגול מניעה לבעיות כתפיים וכאבים בתנאי שמבצעים בצורה נכונה ולא מגזימים.

איך מתחילים להכין את הגוף לתנוחה?

אני הייתי ממליץ לקחת כחודש של הכנות וחיזוקים לפני שבכלל מנסים להיכנס לתנוחה. תלוי כמובן במצב האדם.

 איזה תרגולים מתאימים לחיזוק?

עמידות ידיים על הקיר, גם עם הגב כלפי הקיר וגם עם הפנים כלפי הקיר, לנסות להחזיק ככה בהתחלה מעט מאוד זמן ולתת לגוף בהדרגתיות להאריך את המשך, חשוב להחזיק את הבטן ושרירי הליבה וכך לשמור על הגב.

תנוחות שיווי משקל על הידיים, כמו תנוחת העורב או וואשיסטאסנה יכולים להוות תמיכה ותרגול נוסף.

תנוחה נוספת שאני ממליץ עליה היא מעמידת שש לפרוס את האצבעות ככה שתהיה לנו כף יד גדולה ואז לנתק מעט באוויר את הברכיים, תנוחה זו מחזקת הרבה שרירים הנמצאים בקבוצת השרירים של עמידת הידיים.

גם פשיטות מרפקים (שכיבות סמיכה) יכול להיות תוספת נחמדה לתרגול.

איך נכנסים לתנוחה?

שתי דרכים עקריות:

1- קפיצה ישירות לתנוחה באמצע החדר, חשוב להקפיד לקפוץ בצורה שווה מרגל ימין ומרגל שמאל, בהתחלה נוריד צפיות ונתרגל רק את הקפיצות תקופה עד שננסה להישאר בתנוחה.

2- מהקיר, (בוואריאציה שבה הגב פונה לקיר) ננתק רגל ואז עוד רגל וננסה להישאר כמה שאפשר ללא הקיר. זו דרך טובה למי שחושש ליפול ולהיפגע.

בכל אופן אני ממליץ להזיז רהיטים מהסביבה שבה מתרגלים כי יש נפילות לא צפויות לכל מיני כיוונים ולא נליפול על איזה כיסא.

חשוב לדעת - כמעט כל אחד יכול ללמוד לעשות עמידת ידיים, זה לא משהו שלקוח רק ממופעי קרקס או מופעי ג'אגלינג

 

 

 'קרקס בגיל' להטוטן מנחה סדנאות מופעי קרקס לילדים ומופעי אש סדנאות ג'אגלינג


050-7675152  kirkasbegil@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב