התהליך השיווקי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

התהליך השיווקי 

מאת    [ 05/02/2015 ]
מילים במאמר: 364   [ נצפה 1695 פעמים ]

 
 

התהליך השיווקי נע סביב הלקוח, המטרה העיקרית היא להבין מה הלקוח צריך ואת התנהגותו על מנת למלא לו את החסר. על מנת לשמור על פעילות שיווקית מוצלחת עלינו להתמקד בהגעה ללקוחות חדשים ושמירה על הלקוחות הקיימים והפיכתם לנאמנים למותג.

לשם כך, ישנם ארבעה שלבים:

ניתוח הסביבה הקרובה (סביבת המיקרו) – בדומה לתוכנית עסקית, עלינו לבחון את הסביבה בה אנו מעוניינים למכור. בין היתר, עלינו לבדוק את המוצרים של המתחרים את תהליך העבודה של הספקים והמפיצים. לאחר שנאסוף את המידע נוכל לדעת מהן בדיוק היכולות שלנו ולהציב מטרות.

ניתוח הסביבה הרחוקה (סביבת מאקרו) – עלינו לנתח גם את הסביבה הרחוקה ואת הגורמים בהם תלוי המוצר שלנו: ההשפעות המשפטיות והחוקים השונים (במידה ויש הגבלות מסוימות), את מצבם הכלכלי של האוכלוסייה, המצב החברתי והטכנולוגיות השונות. עלינו לזהות את המגבלות של העסק.

המחקר השיווקי – לאחר שהכרנו את המגבלות ואת קהל היעד, עלינו לערוך מחקר שיווקי על מנת לאתר את הצורך אצל הצרכנים. מוצר שממלא את הצורך החסר בקרב האוכלוסייה עתיד להיות לו ביקוש גדול. "ידע הוא כוח" – ככל שנדע יותר על קהל היעד שלנו כך נוכל להתאים את המוצרים השונים ולדעת כיצד לפעול על מנת להפוך את המוצר לפופולרי.

התנהגות הצרכנים – לאחר שחקרנו את הצורך אצל הלקוחות ואת המחסור במוצר מסוים, עלינו לזהות את התנהגות הצרכנים בסביבה בה אנו מעוניינים למכור. על מנת לייצר תהליך שיווקי מוצלח, עלינו לדעת כיצד לפעול עם לקוחות חדשים אליהם נצטרך לפנות, לקוחות שרכשו (השלב שאחרי המכירה) ושמירה על קשר איתם על מנת להפוך אותם לנאמנים למוצר. ככל שאוגרים יותר נתונים תהליך השיווקי נהיה חכם יותר. עלינו לדאוג תמיד למחקר עדכני ואיכותי אשר יצביע בשקיפות על התנהגותו של הצרכן. במקרים כאלה, מומלץ לא לפנות למכון מחקר ולא להיות תלויים בגורמים חיצוניים.

בניית האסטרטגיה – לאחר שהכרנו את קהל היעד, עלינו לבנות את הדרך בה נשיג את מטרותינו ולהציב יעדים. הרעיון הוא לחשוב "מספר צעדים קדימה". עלינו לקחת בחשבון מצבים קיצוניים על מנת שלא נהיה מופתעים בזמן אמת.

הטקטיקה – הוצאת האסטרטגיה לפועל. הטקטיקה עוסקת במספר היבטים שונים: המחיר, המוצר, המקום והמסחור.

חשוב לציין, לאורך כל תהליך השיווק עלינו להיות בקשר צמוד עם הלקוח על מנת שנוכל לערוך בקרה תמידית ולבדוק כיצד נוכל לשפר את אופן הפעילות שלנו.

קידום אתרים - מיתוג עסקים - קידום עסקים ברשתwww.seoman.co.il | 0545369468 | elirandoron@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב