דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין מסביר על הליך קבלת אזרחות למגורשי ספרד 

מאת    [ 03/02/2015 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 3101 פעמים ]

בעקבות היתרונות והזכויות הנלווים אל האזרחות האירופאית פועלים ישראלים רבים לקבלת אזרחות מתוקף מוצאם המשפחתי. צאצאים ליהדות צרפת, יהדות גרמניה וכעת גם יהדות גירוש ספרד יוכלו לפעול לקבלת אזרחות אירופאית אותה יחזיקו לצד האזרחות הישראלית. נציין כי הליך קבלת אזרחות אירופאית הוא הליך ממושך במהלכו תתבקשו להתמודד עם בירוקרטיה, תשלומי מסים שונים וגם דרישה לתרגום מסמכים על ידי נוטריון.

יתרונות של דרכון ספרדי

הדרכון הספרדי משמש כדרכון אירופאי לכל דבר, המחזיקים בו יוכלו לעבור בקלות בין מדינות אירופה. כמו כן, תהיינה הטבות שונות לאלו המבקשים להעתיק את מקום המגורים שלהם לאירופה, לעבוד באירופה או ללמוד במוסד אקדמי אירופי.

נוהל קבלת אזרחות ספרדית

החוק בספרד קובע כי כל אדם המבקש לקבל אזרחות ספרדית מתבקש לעבור הליך של התאזרחות במהלכו עליו לוותר על אזרחות קיימת נוספת. התקנה המעניקה אזרחות למגורשי ספרד מבאה עמה נוהל מעט שונה, נכון להיום, הישראלים אשר יקבלו אזרחות ספרדית מתוקף היותם צאצאים ליהדות ספרד יוכלו להמשיך להחזיק גם באזרחות הישראלית. אזרחות למגורשי ספרד ניתנת מתוקף אחריות היסטורית של ספרד כלפי אותם יהודים אשר גורשו.

חלון הזדמנויות לקבלת אזרחות למגורשי ספרד

שנת 2014 הביאה עמה בשורה טובה לצאצאי יהדות גירוש ספרד המעוניינים לקבל אזרחות ספרדית אירופאית. נציין כי תקנות החוק נמצאות כעת בשלבים אחרונים של גיבוש ואישור, התקנון הסופי צפוי להתפרסם בתוך מספר חודשים. עם פרסום התקנון המאפשר קבלת אזרחות למגורשי ספרד על המועמדים למהר להגיש את המסמכים והבקשות. יש להדגיש כי תהיה תקופת זמן קצובה במהלכה ניתן יהיה להגיש את המסמכים. בהתאם לכך, יש להתחיל בהליך איסוף המסמכים הדרושים להגשת הבקשה.

אלו מסמכים דרושים להגשת בקשה לקבלת האזרחות?

המסמכים הדרושים הם מסמכים אישיים ומסמכים המעידים על זיקה ברורה אל יהדות גירוש ספרד. על המועמדים להציג תעודה המעידה על מוצא רבני חתומה על ידי רשות רבנית בישראל או בחו"ל, הוכחה על יכולה שפת הלדינו (על המועמדים להיות דוברי לדינו), כתובת נישואין בנוסח ספרדי האוסרת על נשיאת אישה שנייה, מסמכים משפחתיים המעידים על מוצא ספרדי מובהק וזיקה אל יהדות ספרד. מסמכים משפחתיים כמו תעודות לידה, תעודות נישואין, דרכון ספרדי ישן, מסמכי מקרקעין וכן הלאה יוכלו לשמש אתכם כהוכחה מתאימה להגשת הבקשה. כדאי יהיה לצרף גם תמונות משפחתיות, צילומים של מצבות ותיאור מפורט של אילן היוחסין המשפחתי המציג את השורשים הספרדים. 

שירותי ליווי וייעוץ למועמדים צאצאי יהדות ספרד המבקשים לממש את זכותם לקבלת אזרחות ספרדית. המומחיות שלנו והליווי המקצועי הם היתרון שלכם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב