דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה יותר זולות מהלוואה בבנק 

מאת    [ 29/01/2015 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 1432 פעמים ]

עסקים מחפשים כל הזמן מימון עסקי זול יותר. כל בעל עסק כבר יודע שככל שאתה מגייס אשראי עסקי, בין אם זה הלוואות או כל צורה אחרת של אשראי לעסק, יש חשיבות רבה לתנאי ההלוואה. כיום כל תוספת פריסה להלוואה, הנחה בעלות הריבית וצמצום הדרישה לביטחונות יכול לסייע רבות לעסק. לכן, אפיק הלוואה בערבות מדינה הפך בקרב עסקים קטנים ובינוניים לכלי המימון מועדף הרבה יותר בהשוואה לגיוס הלוואה ישירה מהבנק. כאשר קרן סיוע לעסקים מעניקה הלוואות בתנאים הרבה יותר נוחים מההלוואות שהעסק מקבל מהבנק, הבחירה נעשית קלה הרבה יותר לאיזה אפיק הלוואה לבחור. בכללי הלוואה בערבות מדינה מעניקה תנאי הלוואה טובים יותר מכל גורם מימוני ומוסדי במשק.

הלוואות בערבות מדינה מוענקות דרך קרן שהקים משרד האוצר לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים להתמודד עם מחנק האשראי הקיים. כל עסק שמחזור ההכנסות שלו אינו עולה על 100 מיליון שקלים בשנה יכול לפנות לתהליך הגיוס של ערבות המדינה. הוא מקבל הלוואה מאחד הבנקים אשר פועלים מול הקרן בערבות מדינה. ההלוואה שהוא מקבל היא לפריסה של 5 שנים, בריבית שלא עולה על פריים+3.5% ועליו להציג רק 25% ביטחונות (או 90% לעסק בהקמה) והכל קבוע מראש לפי תנאי מכרז המדינה.

הלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה זולות יותר מהלוואות מסחריות בבנק עקב תנאי ההלוואה הנוחים יותר והם מסייעות לעסק המגייס אותם בשלושה דרכים.

דרך ראשונה היא, שהם מאפשרות לעסק לצמצם עלויות ריבית, זאת מכיוון שהריבית שהעסק מקבל על הלוואה בערבות מדינה אינה עולה על פריים+3.5%, הרבה יותר נמוך מההצעה שאותו עסק יקבל מהבנק. לדוגמה, נניח שעסק מקבל הצעה להלוואה של 100 אלף שקלים מהבנק בריבית ריאלית להצעה מבנק, שהיא פריים+8% ובמקביל יש לעסק את האפשרות לגייס הלוואה בערבות מדינה בריבית פריים+3.5%. אז רק בשנה הראשונה של החזר ההלוואה על העסק, במידה והוא מגייס הלוואה בערבות מדינה, העסק יחסוך כ-4.5% ריבית (שזה 4500 ש"ח) על השנה הראשונה. אז אנו רואים שגיוס של הלוואה בערבות מדינה מוריד לעסק את עלות הריבית הכוללת של העסק על ההלוואה.

דרך שנייה היא, שהם מצמצמים את ההחזר חודשי על ההלוואה. הפריסה של חמש שנים, שהיא הפריסה ארוכה יותר ממה שתקבלו מהבנק מורידה את ההחזר החודשי של העסק. כלומר, העסק מחזיר פחות כל חודש על הלוואה בערבות מדינה. למשל, החזר על הלוואה של 100 אלף שקלים ל-3 שנים היא בעלת החזר שינוע סביב 3000 ש"ח, בעוד שהחזר של הלוואה בגובה 100 אלף שקלים בפריסה ל-5 שנים תגרור החזר חודשי רק של כ-2000 ש"ח. לעסק קטן, ההבדל החודשי הזה של 1000 ש"ח יכול להיות קריטי.

דרך שלישית היא, שהם מאפשרים לבצע גיוס אשראי במינוף גבוה יותר מול הבנק. ערבות המדינה שהעסק מקבל מאפשרת לעסק לתת הרבה פחות ביטחונות ממה שיכל. זה מאפשר לעסק לגייס סכום הלוואה גבוה יותר או לחילופין לא לוותר על כמות גדולה של ביטחונות, כמו שהיה צריך לעשות בגיוס הלוואה ישירה מהבנק.

הלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה זולות יותר מהלוואות בבנק, הן מבחינת עלויות הריבית, הן מבחינת החזר ההלוואה החודשי והן מבחינת יכולות מינוף העסק.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב