דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לגרום לילד שלך להיות פעיל וליהנות מפעילות גופנית 

מאת    [ 28/01/2015 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2328 פעמים ]

 

ילדים לרוב מקשים ולא אוהבים לעשות משהו מאתגר או קשה ומתייאשים מאוד מהר, אז קודם כל חשוב ללמד ילדים כל מיומנות מוטורית בצורת שלבים, לחשוב איך להתחיל בצורה הפשוטה ביותר, צורה שהם כמעט יכולים להצליח או יכולים בלי בעיה, אתן כמה דוגמאות:

1- הליכה על חבל, מתחילים ללכת בעזרת שני מקלות (את המקלות מחזיקים בידיים ונתמכים ברצפה, ככה יש מגע עם הקרקע אבל הילד עושה את כל העבודה בעצמו, ככה הוא מרגיש שזה כיף והוא מצליח ורוצה להמשיך ללמוד ולנסות עם מקל אחד.

2- קפיצה בחבל, נתחיל עם משימה פשוטה, אני קורא לזה הנחש בא, המסובבים לא משלימים אפילו סיבוב מלא אלא רק מסובבים בחצי התחתון והילד צריך לרוץ מצד לצד ולקפוץ מעל הנחש, אחרי זה הילד יבקש לעבור לשלב הבא בעצמו.

3- לימוד כדורי ג'אגלינג, מתחילים עם כדור אחד, לזרוק ולתפוס בצורות שונות, כולם מצליחים ובונים את היכולת בצורה קלילה.

4- עליות מתח (עליות און בעברית) ניתן ללמד ילדים בצורת משחק, מתחילים במתקני שעשועים שיש סולם שוכב והילד צריך לעבור עם הידיים משלב לשלב, אחרי זה מאתגרים אותו במשימות שונות כשהוא תלוי.

5- תרגול הליכות יכול להיות פעילות מהנה לילדים (הליכת כלב, הליכת סרטן, ברווז, נחש, צפרדע) כל אלו הליכות ממש מהנות וגם משפרות כושר גופני וכוח בשרירים לצד שיווי משקל ולימוד מוטורי.

כמובן, יש עוד אין ספור רעיונות, העיקרון הוא לתת לילד חוויה של הצלחה, לשבח את הילד על כל ניסיון, לא לחזק את הילד רק על הצלחות אלא על כל ניסיון, כמובן בשלימוד מוטורי יש הרבה כישלונות בדרך להצלחה והרבה ילדים עשויים להפסיק בדרך, כמובן שאצל ילדים נחמד לעשות טקס וללכת לרכוש מוצר כזה או אחר, מוצר צבעוני ויפה בצבעים שהילד אוהב ולקרב אותו לזה.

בתור מורה לחינוך גופני ומורה חוגי ג'אגלינג ונמחה סדנאות ג'אגלינג ומופעי ג'אגלינג לילדים שעובד כל יום עם ילדים בתחום הגופני גיליתי כמה תובנות בתחום הפסיכולוגי אצל ילדים כשרוצים להגיש להם את התחום בצורה כיפית וחווייתית שיזכרו לכל החיים שספורט/תנועה זה כיף ונחמד ולא מטלה שצריך לעשות או לא לעשות (ברוב המקרים). כמובן שילדים אוהבים לשחק משחקים, חשוב שישחקו וילמדו משחקים וחוקים חדשים של משחקים כהכנה לחיים ודרך התבגרות נהדרת אבל כשרוצים ללמוד מיומנות או אם רוצים לפתח תחביב שלא מחייב קבוצה שלמה של ילדים ומאמן אלא משהו קליל שאפשר לעשות גם בבית צריך לחשוב בצורה יצירתית.

גיל אינלנדר - 'קרקס בגיל' להטוטן / ג'אגלר מנחה סדנאות מופעי קרקס לילדים ומופעי אש סדנאות ג'אגלינג, גיבוש, לימוד ג'אגלינג, הליכה על קביים ועל חבל לפרטים נוספים-050-7675152  kirkasbegil@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב