דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ כלכלי למשקי בית - כך תיפטרו מהאוברדראפט! 

מאת    [ 26/01/2015 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2550 פעמים ]

מי רוצה להיות מיליונר ? השאלה כמובן, צריכה להיות הפוכה - מי לא ? הרי כולנו היינו רוצים לראות את האוברדראפט נעלם, להפסיק לסנן את השיחות מהבנק, לחוש נינוחים אל מול ההתנהלות הפיננסית שלנו. למרבה הצער, מרביתנו לא מצויים במקום הזה, אלא מוצאים עצמנו חודש אחרי חודש במלחמת הישרדות קבועה - נאבקים בתשלומים, בדאגה, וגם במינוס שבבנק.

מהו ייעוץ כלכלי ? מהי ההקבלה שהוא יוצר בין המשפחה לבין העסק ?

תהליך של ייעוץ כלכלי מתייחס למשפחה כעסק לכל דבר, לנוכח העובדה כי קיים דמיון רב ביניהם, דוגמת מדדי הכנסות והוצאות, שינויים בכוח אדם (לידת ילדים, אבטלה), או תפעול נכסים. כמו עסק, גם משפחה נדרשת לתכנן את הוצאותיה לטווח הקצר (איך "לגמור את החודש"), ולזמן הארוך (חסכונות ללימודים לילדים, שדרוג מקום המגורים ופנסיה). לפיכך, כמו בעסק, חייבת משפחה לעבור הליך של ייעוץ כלכלי, במידה והיא רוצה למקסם את יכולותיה הפיננסיות ולהתנהל בתבונה.

ייעוץ כלכלי נועד למשפחות שרוצות לבצע מהפך בהתנהלות הכלכלית שלהן, הן בשל משבר כלכלי ממשי וקשיים קיימים מול הבנקים, והן בכדי למנוע מצב כזה ולהשקיע בלמידה של התנהלות כלכלית נכונה. ייעוץ כלכלי יוכל לסייע למשפחה לתכנן את הוצאותיה, לבחון את המאזן החודשי שלה ולמצוא דרכים לשנותו, וגם ללמוד כיצד לחסוך וכיצד לבנות בסיס טוב של תקשורת ואמון בכל הקשור להתנהלות הכלכלית בבית.

כיצד מתנהל ייעוץ כלכלי למשפחה ?

ייעוץ כלכלי מבוצע על ידי מומחה לנושא, הפועל כעצמאי או מטעם חברת ייעוץ כלכלי. תהליך ייעוץ כלכלי מתחיל במיפוי המצב הפיננסי של משק הבית – מהם מקורות ההכנסה של המשפחה ומה גובהם, מהן ההוצאות החודשיות של המשפחה (לרוב נבחנים אלה לתקופה של 3 חודשים אחורה, על מנת ליצור ממוצע שלהן), מהם הנכסים העומדים לרשותה (דירות, כלי רכב, בתי עסק), פעילויות מול הבנקים שהמשפחה מחוייבת להם (החזר הלוואות, משכנתאות), ונתונים רבים נוספים המשוקללים לתמונה כוללת.

למול התמונה שהתקבלה והוצגה לבני הבית, השלב הבא בתהליך ייעוץ כלכלי הינו הכנת תוכנית עבודה להבראה. מטרת תוכנית העבודה היא לסייע למשפחה להגיע ליחס הרצוי מבחינתה בין הכנסות והוצאות ולעמוד במטרות שהציבה לעצמה. בשלב זה, מסגלת המשפחה לעצמה הרגלים כלכליים נכונים, דוגמת תכנון סל קניות, מציאת מקומות רכישה זולים יותר, בדיקה שוטפת של נתוני האשראי ואף שינוי הרגלים במטרה לקצץ בהוצאות שאינן הכרחיות (להקטין את מספר הפעמים שאוכלים מחוץ לבית, לשנות את מסלולי התשלום עבור הטלפונים הסלולארים, ואולי אף להפסיק לעשן).

תהליך ייעוץ כלכלי מלווה את המשפחה לאורך כל הדרך, ומאפשר לה להסתכל מהצד ולבחון את התנהלותה. באמצעות ייעוץ כלכלי מקבלת המשפחה כלים נכונים יותר לניהול תקציב הבית, לומדת כיצד ליצור המשכיות כלכלית לפעולות שהיא מבצעת, וכיצד לנהל תקשורת איכותית עם בני הבית האחרים, על מנת לוודא שגם הם מתנהלים בהתאם ללקחים שנלמדו בתהליך ייעוץ כלכלי . כך מבריאים משפחות.

אביטן - חשבונאות, מיסוי וביטוח
08-6883455


דף עסקי בפייסבוק


אתר המשרד ליצירת קשר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב