דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 דברים שניתן לעשות עם PHP 

מאת    [ 25/01/2015 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 3624 פעמים ]

PHP היא שפת התכנות שבה כתובים רוב אתרי האינטרנט בעולם. שפת ה-PHP מתאימה במיוחד לפיתוח אתרי אינטרנט מכיוון שהיא מייצרת HTML. קוד ה-PHP רץ על שרתי האינטרנט (מחשבים שמיועדים לאחסון אתרי אינטרנט), ומייצר את ה- HTML שנשלח על גבי האינטרנט, ומגיע אל מחשב הלקוח, שם הוא מפוענח על ידי הדפדפן. הלקוח מקבל רק את ה- HTML , ואין לו כלל מושג על קוד ה-PHP שרץ על השרת ומייצר את ה-HTML.

אפשר לעשות לא מעט עם PHP, לדוגמה:


    • PHP מצטיין בעיבוד טקסט - PHP הוא לא במקרה השפה שבה כתובים רוב אתרי האינטרנט בעולם, וזה מפני שהוא כולל הרבה מאוד פונקציות שמצטיינות בעיבוד טקסט. לדוגמה, ניתן להשתמש ב-PHP כדי לספור את מספר התווים בתגובה שמשתמש מעוניין להעלות לאתר. ניתן לקצר את התגובה, או להציג רק את חלקה בטיזר, ואפילו ניתן לסנן מילים וביטויים ללא כל מאמץ מיוחד.
    • PHP מתמחה בטיפול בכתובות אינטרנט - אם אי פעם תהית כיצד אתה מקבל את התוכן הנכון בכל פעם שאתה נכנס לדף אינטרנט, או כיצד יכולה אותה כתובת להציג מידע שונה למשתמשים שונים, אז כדאי שתכיר את שפת ה-PHP שמסוגלת לטפל בכתובות אינטרנט, ולהגיש למשתמשים באתר מידע בהתאמה אישית, וזאת באופן אלגנטי ופשוט.
    • PHP מאפשר אינטראקציה עם משתמשים - PHP הופך את דפי האינטרנט ממשהו סטטי למשהו אינטראקטיבי, שיכול להגיב למשתמשים השונים ולצרכים המשתנים שלהם. לדוגמה, PHP מאפשר מילוי טפסים באתר, שליחת מיילים, הפצת תכנים ברשתות חברתיות, ואפילו איסוף מידע לצורך סקרי דעת קהל (דוגמת סקרי בחירות).
    • PHP עובד היטב עם מסדי נתונים - הכמות העצומה של מידע, אפילו באתר הפשוט ביותר, גורמת לזה שאי אפשר לשמור כל כך הרבה מידע בקוד בלבד, ולפיכך רוב המידע באתר נשמר במסדי נתונים. הכנסת הנתונים למסד הנתונים, כמו גם שליפתו ועדכונו נעשים ממש בקלות באמצעות PHP. לדוגמה, הרשת החברתית Facebook, משתמשת ב-PHP וכך גם ויקיפדיה. כשחושבים על כמות המידע העצומה ש-PHP מטפל בו באתרים אילו, מתחילים לקבל מושג על היכולות הבלתי נדלות שמציע החיבור הטבעי בין PHP ומסדי נתונים.
    • PHP מטפל היטב בגרפיקה - PHP מציע ספריות מיוחדות שיודעות לטפל היטב בתמונות ובקבצי גרפיקה, ובכלל כך מאפשר שינוי גודל התמונות, היפוך התמונות על צירם, האפרה (הפיכה לאפור), שינוי הרזולוציה, ועוד. וכל זאת כהרף עין.

עם כאלה יכולות, אין פלא ש- PHP הוא חלק עיקרי ובלתי נפרד מרוב אתרי האינטרנט בעולם.

אם הגעת עד לסוף המאמר, יתכן שתהית היכן ניתן ללמוד את שפת התכנות הזו, ואם הלימוד הוא לא מסובך מדי או יקר מדי. אז כן, אפשר ללמוד PHP, וזה עשוי להיות לא מסובך מדי אם מקדישים לכך את הזמן ואת תשומת הלב הראויים. דרך אחת ללמוד היא באמצעות ספרים, אלא שהם מתיישנים בקלות, ואינם מצליחים להדביק את קצב העדכון הטכנולוגי. יש גם אתרים מצוינים בחו"ל, אלא שמחסום השפה עלול להפריע לך לרכוש את היסודות ביעילות. ולפיכך, טוב לדעת, שיש מקור מקיף וכתוב בפשטות שמכיל שפע של מדריכים שמלמדים את נושא תכנות ה-PHP מהיסוד. ולא זו בלבד, אלא שניתן למוצאו בחינם ברשת באתר רשת-טק. המדריכים באתר מסבירים מהו PHP, מלווים את הלומד בהתקנה ראשונית של PHP על המחשב האישי, מסבירים את יסודות השפה כשפת תכנות, ומתקדמים לנושאים מורכבים יותר כדוגמת פונקציות מובנות שמספקת השפה, טיפול בטפסים, שליחת מיילים, התממשקות עם מסד הנתונים, ועוד מגוון גדול של נושאים שזוכים לטיפול המקיף ביותר בשפה העברית. כפי שתוכל לגלות בעצמך בקישור המצורף:

מדריכי ה-PHP באתר רשת-טק

יוסי בן הרוש, מתכנת אתרים עם ידע רחב בצד השרת ובצד הדפדפן. כותב על בסיס שבועי מדריכים בנושא באתר  reshetech.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב