פנדה 4.1 - איך להזהר ממלתעות הדוב החביב?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פנדה 4.1 - איך להזהר ממלתעות הדוב החביב? 

מאת    [ 24/01/2015 ]
מילים במאמר: 511   [ נצפה 1962 פעמים ]

 
 

מוכרחים להודות, כי מאז החלה גוגל בעידכוני פאנדה ופינגווין, הפכו  חייהם של בעלי אתרים וכמובן של מקדמי האתרים, הרבה יותר קשים. התאריך 25 בספטמבר 2014, יום פירסום עידכון פנדה 4.1, היה  אחד מאותם תאריכים שרבים מבעלי האתרים וכמותם מקדמי האתרים, היו שמחים למחוק, כמו את כל התאריכים שבהם פורסמו עידכוני פנדה. זה נכון בוודאי לגבי אלה שספגו ירידה של עד 90 אחוזים מהפניות שמקורן בחיפוש אורגני.

כיצד ניתן, איפוא, להזהר משיניה של הפנדה, הדב החביב שגוגל אימצה? ראשית נזכיר שפנדה הוא האלגוריתם העוסק בבחינת איכות התכנים שבאתרים השונים על פי שורה של קריטריונים הכלולים באלגוריתם זה. הקריטריונים הללו, כדרכה של גוגל, נשמרים קרוב לחזה של ענקית החיפוש.

עם זאת, מתוך ניסיון מצטבר, ניחושים מושכלים ואפילו אמירות ברורות של בכירי גוגל, ניתן ללמוד שפנדה "שופטת" את התכנים עפ"י הפרמטרים הבאים:


    • עד כמה התוכן עשיר או דל מבחינת איכותו ותרומתו לגולש.

    • מקוריות התכנים, קרי שלא מדובר בתוכן משוכפל, או תוכן "מסוחרר" (spinned), כלומר כזה שעבר שיכתוב בתוכנות אוטמטיות. 

בהכרזה האחרנה ציינה גוגל,  כי לא יהיו יותר עידכונים של פנדה וכי מעתה יוכללו העידכונים הללו כחלק אינטגרלי של תהליך אינדוקס העמודים.  בהקשר זה, כדאי לשים לב לדבריו של פייר פאר, מגוגל, ב-26 בספטמבר בגוגל+, שפעם העידכון כולל "סיגנלים" (ה"איתותים" שמרכיבים את ה"ציון" של גוגל לדפים הנסרקים) נוספים, שיסייעו לאתרים קטנים ולעסקים קטנים ובינוניים להתמקם טוב יותר בדפי תוצאות החיפוש.  יש בכך, איפוא, רמז למגמה שעליה הכריזה החברה בחודש מרץ השנה, כי היא מתכוונת להשיק גירסה "רכה" יותר של פנדה.

האופן שבו השפיע עידכון פנדה 4.1 על סוגים שונים של אתרים, בהמשך לגישה הזו שהציג פייר פאר, מעניין ביותר. אתרי אפילייט (affiliate), כלומר כאלה שמתרכזים בקידום של מוצרים שנמצאים באתרים של אתרים אחרים, כמו למשל אמזון, נפגעו קשות בעקבות העידכון. זאת, למרות שהחזיקו מעמד די יפה עד כה. הסיבה היא שאתרים אלה מכילים תוכן מועט המתייחס לכל מוצר ולכן מבחינת גוגל, תכנים אלה אינם תכנים איכותיים. בנוסף, מאחר שבאתרי אפילייט מסחריים, שכל תכליתם היא הצבת קישורים למוצרים באתרים כמו אמזון, כדי לקבל עמלה על הפניית גולשים, נתפסים כ"חוות קישורים", דבר שגוגל אינה מוכנה לקבל כאתרים לגיטימיים.

מעניין עוד יותר, שגם אתרי מידע רבים נפגעו. גם אתרים חשובים ומבוססים, כמו האתר הוותיק והמצויין HowStuffWorks.com, חשופים לפגיעה, בגלל שבעיני פנדה 4.1 יש חוסר בהירות מלאה לגבי טיב האתר. זאת, דווקא בגלל העושר הגדול והאיכותי של המידע שבו, בתחומים שונים, שעלול לצייר אותו  בעיני פנדה 4.1 כ"חוות תוכן".

לעומת העין העקומה שבה בוחנת פנדה 4.1 אתרי תוכן גדולים, אתרים קטנים יותר, אך  בעלי תוכן איכותי, שמתמקדים יותר בתחום אחד, זוכים לעידוד מפנדה 4.1. ומקבלים ממנה רוח גבית חיובית. 

המסקנה איפוא, ברורה, ככל שהאתר מתמקד בתוכן עשיר ואיכותי, כך יזכה לטפיחה על השכם מצד גוגל. לעומת זאת, אתר שיש בו מספר סוגי תוכן, אך שכל אחד מהם הוא דל מדי, יזכה למבט זועף מצד הדב החביב.

באופן דומה, אתרים עסקיים שהאתר שלהם יכלול לא רק את הצגת השירותים שהם מציעים ללקוחותיהם, אלא יכללו מידע רב, עשיר ואיכותי, יזכו להתמקם גבוה בדפי תוצאות החיפוש ואילו עסקים שיציבו מידע לאקוני ומבלי לספק תכנים עשירים ואיכותיים, "יחטפו" מגוגל ויתדרדרו מטה-מטה בדפי החיפוש. 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב