דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות והכלים 

מאת    [ 21/01/2015 ]

מילים במאמר: 1220   [ נצפה 2396 פעמים ]

בעידן הטכנולוגי והחופשי של היום צורת החשיבה בכל מה שקשור לזוגיות השתנה עד בלי היכר, החשוב הפך לטפל, והטפל לחשוב. השפעת המדיה אילוצים בחיים שינו באופן ניכר את הסטנדרטים המינימלים שנדרשים בין בני זוג, והם גובלים בין מציאות לדמיון, בין המצוי ללא מצוי בין חומריות לרוחניות, בין יופי פנימי ליופי חיצוני וכן הלאה. לכן נמצא בעידן הזה לא מעט בחורות שהגיעו לפורקן וכבר בגיל מתקדם, שמשום מה לא מצאו עדיין את בן זוגם ן, כנ"ל גם מצד הגבר.

רווקות

לא נעים להגיע לגיל מבוגר ללא בן/ת זוג, אבל אם נבחן נקודה זו לעומק נגיע למסקנה שהאשמה היא לא פחות באדם עצמו.  כל נשמה שירדה לעולם יש לה בן/ת זוג שעימו היא אמורה להתחתן, גם לנשמות שירדו ללא בן/ת זוג מצרפים לו נשמה אחרת בכדי להקים משפחה. (עיין בכתבה הקודמת שלי- זיווג מההיבט הרוחני) בעידן שלנו הבקשות של הרווקים/ת לרוב אינם מציאותיים, שזה אומר בחורה שבצעירותה היתה יפה, דורשת בעל עשיר ויפה, וגבר בגיל מבוגר עשיר ומבוסס דורש בחורה צעירה ויפה, או בחורה מבקשת בחור יפה, עשיר ומלומד, בזמן שהיא יכולה להציע רק יופי חיצוני, וכן על זו הדרך כל אחד מבקש מהשני מה שאין לו, או דרישותיו יותר ממה שהוא עצמו יכול להציע. כפי שיש לאדם דרישות גם לצד השני יש דרישות, שהם לא פחותים מדרישותיו שלו. לפיכך, החיים הם לא תוכנית כבקשתך, כל אדם ובת זוגתו המיועדת לו.

כאשר חבר מציע לחברו היכרות עם בחורה מסויימת או ההיפך שחברה מציעה לחברה בחור מסויים, רצוי ללכת לפגישה ללא שאלות כגון: מה הוא עוסק, כמה כסף יש לו, האם הוא יפה וכן הלאה, כי החזות החיצונית אינה הכל. לפעמים איש/ה יפגשו יכירו אחד את השני, ומגלים שהיופי החיצוני מתגמד לעומת היופי הפנימי. אין זה אומר עדיין שכל גבר שפוגשים הוא האחד, אלא רצוי ללמוד להתפשר על דברים שאינם חשובים במיוחד, במקרים שאם צד אחד שמן/ה תמיד אפשר לעשות דייאטה, האף עקום יש היום ניתוחי פלסטי, השיער לבן יש צבע. שהיום מבחינה חיצונית חוץ מגובה ניתן לשנות כמעט הכל. באותה מידה ישנם תכונות מסויימות באדם שניתן לשפרם, תלוי כמה רצון האדם חזק.

בגיל בוגר כל צד צריך להפנים שהוא כבר לא בגיל הטיפש עשרה, ומראהו אינו כפי שהיה צעיר, אין היופי החיצוני נשאר והזמן עושה את שלו, לכן עדיף להתפשר ולהתמקד בתכונות החיוביים שבאופי האדם, ולחפש אדם שתמיד יהיה לצידך בזמן שאת הכי הרבה זקוק/ה לו. אדם שיהיה מוכן להעניק ולתת כל מה שהשתוקקה נפשך מכל הבחינות. שיאהב אותך בכל מצב ובכל שעה ברע ובטוב.

על פי הקבלה כאשר אדם מחפש את זוגתו ומתפלל לשם כך, תמיד יבקש שילחו לו את בת זוגתו האמיתית, ללא שום תנאים או בקשה איך יהיה מראם החיצוני, או כמה עשיר יהיה, שהאלוקות מזווגת זיווגים שכבר נקבעו מראש, וזיווג אינו בשליטת האדם להחליט, למרות שבמציאות הגישמית נראה שאנחנו אלו שמחליטים כי אנו אוהבים.

זוג נשוי

זוג הם שני חצאי נשמות שנפגשים ומתאחדים יחדיו, ולכל צד יש את המגרעות והתכונות הטובות שבו, כל אחד בא עם מטען קודם, ושניהם אמורים לעזור אחד לשני ולעבוד על כל אחד ומגרעותיו, לגשר על פערים עד שיגיעו לשלמות והרמוניה. שאין אדם מושלם ובכולם יש טוב ורע, השאלה איך האדם מתמודד עם מצבים בכדי להשלים ולמלא את החסר. זכור, נישואין אינו ירח דבש מתמשך לכל זוג נשוי יש עליות וירידות בחיים, פעם רבים פעם אוהבים.

כעס: כאשר אחד מבני הזוג עצבני ונתון להתפרצות זעם, החוכמה היא לא להגיב ברגע זה, תמיד רצוי בזמן הכעס לומר לצד הכועס שהוא צודק. שאדם השרוי בכעס אינו שולט שליטה מלאה על התנהגותו, תגובותיו והמילים שפולט מפיו. לכן רצוי בזמן הסערה לא להיסחף, לשים את האגו בצד, ולאחר ששככה הסערה אז לבוא לדון עימו בדברים בכדי ליישר את ההדורים.

כאשר הבעל מגיע מהעבודה לרוב הוא עדיין טרוד מכל מה שעבר עליו במשך כל היום, לוקח לו לפחות שעה שלמה לעבור ממצב של מה שעבר בעבודה, למצב הנוכחי בבית, לכן מומלץ לא להטריד אותו בבעיות משפחתיות, אלא לדאוג לו קודם לארוחה דשנה, לאחר שדעתו כבר מיושבת ובטנו מלאה, אז לשבת ולדון בנושאים הקשורים לבעיות משפחתיות.

התקשרות: ניתקלתי בלא מעט נשים שיש להם אובססיה להתקשר לגבר בערך כל שעה, או בשעות הבוקר המוקדמות לשאול לשלומו, כאשר הן מאמינות שבזה הן מביעות את אהבתן אליו, זו טעות, הגבר מפרש זאת כהטרדה ולא דאגה או אהבה. בשעה שהוא שקוע בשינה או בעבודה אין הוא מעוניין שיטרידו באופן רצוף, תכונה זאת לפעמים מרחיקה את הגבר מהאשה, אם אשה רוצה להתקשר ולהתעניין בו רצוי פעם ביום בזמן הפסקת האוכל שלו.

מחמאה: אין אדם שלא אוהב לקבל מחמאות זה כעין זריקת אנדרלין לכל אחד, במיוחד אשה שעוברת במשך היום תהפוכות מתחים ודאגות לא פחות מהגבר, ומלבד עבודתה בחוץ מוטל עלייה גם הטיפול בילדים. מומלץ לתת מחמאה או מילות עידוד זה לא עולה כסף ואינו גורע כלום מהאדם רק מוסיף ליחסי הרמוניה, וכמו כן להחמיא גם לגבר.

אימון: האימוןאחד בשני הם אחד הדברים החשובים בזוגיות. צריך לזכור שגבר עם כל הגובה והשרירים שלו הוא עדיין כעין ילד בוגר. אם הוא בוגד לרוב יהיה מסיבה שאינו מוצא בביתו חום ואהבה, ואשה שתספק את צרכיו. במקרים אלו הם מתחיל לחפש אהבה ותשומת לב בחוץ, לכן רצוי תמיד לדאוג שהבעל שבע הן מבחינה חומרית אוכל, יחסי אישות,  והן מבחינה רוחנית, אהבה, איכפתיות, הבנה ואוזן קשבת, באותה מידה גם האשה זקוקה לחום ואהבה.

שתלטנות: הרבה זוגות נופלים בטעות הזאת, משום מה נדמה להם שאם הם נישואים הבן/ת זוג בחזקתם הבלעדית, והם שולטים עליהם. זו עוד אחת מהטעויות שבני זוג נקלעים אליה. אין אף צד בשליטת השני, אלא שניהם ביחד וכל אחד לחוד, שזה אומר, יש זמן שהם מקדישים אחד לשני ועושים דברים במשותף, ומצד שני צריך לתת מקום מרחב אחד לשני, כדאי שכל צד יעשה דברים אחרים כגון: להיות קצת עם חברים, לצאת למשחק כדורגל, או לפתח איזה תחביב שאוהב לעשות. ברגע שנותנים מרחב אחד לשני וללא השתלטות,  נוצר יחסים קרובים יותר שבנויים על אימון הדדי אחד בשני. כי אילו אחד מהצדדים ירצה לבגוד אין זה אומר שזה אמור להתרחש בלילה, הוא יכול לומר שהוא בעבודה ולמעשה הוא במקום אחר. לכן יצירת אימון הוא אחד העיקריים בין בני הזוג.

קנאה אובססית, הרבה פעמים יצר הקנאה גורם להתפוררות היחסים בין בני הזוג,  הצד הקנאי בוחן כל צעד ושעל מה השני עושה, והשני מרגיש לאט לאט כמו טבעת חנק על צווארו, ישנם נשים או גברים שמאמינים שבקנאה הם ממחישים את אהבתם, טעות, קנאה אובססית אולי בתחילת היחסים היא מחמיאה אך לאחר זמן מה היא מרחיקה.  קנאות מחמיאה רק אם זה נעשה במידה נורמלית, מידי פעם פה ושם, לכן רצוי להישמר ממגרעה זאת בה נכשלים רבים.

קמצנות: עוד אחת מיני המגרעות הקשות המפרידות בין בני זוג, (מדובר על אדם שיש לו אפשרויות, ולא עני מרוד) אדם קמצן קשה לו וקשה לבת זוגתו, שזה יוצר הרבה חיכוכים בניהם הגורם בסופו של דבר לפירוד. לכן האדם חייב לעבוד על מגרעה זאת ולתקנה, שבזבוז כספו על אשתו או ביתו הוא כעין בזבוז גם על עצמו שהוא חלק מהבית והמשפחה, ואם אינו רוצה לאבד את הנישואין, רצוי שיוציא ויאבד קצת מכספו ללא חשש.

  גירושין

אדם שמתגרש חש שכל עולמו חרב עליו, ויש שיחושו אנחת רווחה. לאחר גירושין האדם עובר תקופת מעבר ממצב נשוי/אה חזרה לחיי רווקות, ולפעמים יחוש כאדם אבוד. גירושין אינם סוף העולם, הרבה אנשים עוברים זאת, ואפשר לומר שזו תקופה של סיום פרק ישן בחיים, ותחילת פרק חדש. על כן אל יפול רוחך, אין זמן מיותר לאדם לבזבז על רחמים על עצמו, אלא תמיד ישאף להמשיך בחיים, ויאמין ששם מעבר לפינה מחכה בת זוג שהיא המתאימה לו ביותר, והיא הנשמה התאומה שלו. (עיין בכתבה קודמת על נשמה תאומה).

בהצלחה

 

 

 

Siona Thacker ציונה טאקר ספר "סוד הניצוץ האלוקי" sionathacker.net אתר האמנות  sionathacker.com ציונה טאקר חיזוי על פי הקבלה צור קשר  thackersiona@yahoo.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב