דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד אימון בעצימות גבוהה מסייע בשריפת שומן ? 

מאת    [ 18/01/2015 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 1986 פעמים ]

אימון בעצימות גבוהה הוא צורה מיוחדת של אימון שבו מבצועים אימונים במרווח מנוחה כלשהו המשלבים לסירוגין תקופות של עבודה אנאירובית אינטנסיבית עם תקופות מנוחה פחות אינטנסיביות. למשל, ביצוע 2 דקות של פעילות אנאירובית אינטנסיבית בדופק גבוה ואז דקה של אימון בדופק נמוך, עם חזרות למשך כחצי שעה. כאשר מתאמנים בכאלו מרווחים ומשנים את האינטנסיביות של העבודה מאתגרים את הגוף ומאפשרים לו להתפתח מבחינת היכולות בגוף. אימון בעצימות גבוהה, כמו שתיארנו לעיל, נמצא במגמה צומחת בעשור האחרון. הסיבה לכך היא שאימון אינטרוולים בעצימות גבוהה עובד, ויש הרבה מחקרים ומומחים בתחום הכושר והדיאטה שממליצים על סגנון אימון זה כסגנון המוביל. אימון בעצימות גבוהה בונה בצורה מהירה ונכונה את הגוף, בהשוואה לפעילויות ספורטיביות בדופק לב קבוע כגון ריצה.

ביצוע אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה הוא דרך מצוינת לשרוף הרבה שומן, לחטב את הגוף, ולבנות יעילות אתלטית בפרק זמן קצר. אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה הוא לא איזה טרנד אלא סוג אימון מוכח. הוא בסיס להרבה שיטות אימון, ביניהם גם שיטת האימון קרוספיט. אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה הוכח כאימון אשר מסייע רבות לגוף לשרוף שומן בגלל שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא שכאשר מבצעים אימונים בעצימות גבוהה הגוף מקפיץ מחדש את רמת חילוף החומרים כך שהגוף שורף יותר שומן במהלך האימון ואחריו, זה לעומת פעילות אירובית קבועה שלא משפיעה רבות על קצת חילוף החומרים. סיבה שנייה היא שאימון בעצימות גבוהה מפעיל יותר לחץ על השרירים. כאשר הרבה לחץ מופעל על השרירים בזמן קצר, תהליך התאוששות שלהם ארוך יותר, והגוף שורף יותר קלוריות כאשר הוא נמצא בתהליך התאוששות השרירים. אם אתה מעוניין להתחיל ולבצע אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה, חשוב שתבנה קודם את הכושר הגופני שלך אם אינך בכושר. כדי לבצע אימון בעצימות גבוהה צריך להיות מסוגל לבצע אימון של 20-30 דקות בדופק של כ-80% מהרף העליון של דופק הלב. אימון מסוג זה הוא אימון תובעני מבחינה פיזית, זה חשוב לבנות בהדרגה את הכושר בתכנית האימונים שלך, בכדי לא להגזים בזה. ניתן גם להירדם לחדרי כושר בהם יש מאמן אישי שמעניק הדרכה או להירשם למועדוני ספורט כגון קרוספיט.

שיטת האימון קרוספיט (CROSSFIT) מבוססת על אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה, כי זה הדרך הטובה ביותר להשיג שיפור ביכולת אתלטית, וזה המטרה המרכזית של קרוספיט. שאר התרומות של אימון כזה הם הבונוסים, החל מבניית מסת שריר ועד למה שכולם הכי רוצים וזה הורדת אחוזי שומן. בעזרת קרוספיט אשר לרדת מהר באחוזי השומן ולראות תוצאות. אבל גם חשוב לציין שכאשר נרשמים לאיזה מועדון קרוספיט מבצעים מגוון של אימונים, גם כאלו שלא מבוססים על אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה. בנוסף כאשר אתם לוקחים חלק בתכנית אימונים אתם גם מקבלים תפריט תזונה מותאם, תמיכה מנטאלית ועוד. הרבה פעמים מתאמנים חדשים עובדים בהדרגה על הכוח שלהם לפני שהם מתחילים להשקיע באימונים בעצימות גבוהה, זה משתנה בהתאם למתאמן. אך בשורה התחתונה קרוספיט משיג תוצאות.

ערן רגב,
קרוספיט קריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב