איך תניעו אנשים לקרא ולשתף חברים במאמר שלכם ב - 3 צעדים? משחוק תוכן Gameful Content כמו גלידה עם טוויסט
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך תניעו אנשים לקרא ולשתף חברים במאמר שלכם ב - 3 צעדים? משחוק תוכן Gameful Content כמו גלידה עם טוויסט 

מאת    [ 16/01/2015 ]
מילים במאמר: 517   [ נצפה 2690 פעמים ]

 
 

כתיבת מאמר טוב היא משימה לא פשוטה. לפני שתסיימו לכתוב ולפרסם את המאמר הבא שלכם באתר ובבלוג המקצועי כדאי שתדעו מספר עובדות. ידעתם שמתוך 100 האנשים שקוראים את המאמר הזה, תשעים לא יקראו את כולו? לא, אין סיכוי שהם יגללו לקרא עד סופו. יתר על כן, על פי נתוני מחקר של חברת צ'ארט-ביט חמשה מתוך אותם מאה הגולשים, יקראו רק את הכותרת ויתנו במקרה הטוב מבט חטוף בתמונה הראשית. הם כבר לא כאן. אאוץ! מתסכל.

קביעתו של ביל גייטס ש"התוכן הוא המלך" בשנת 1996 נכונה וחשובה מתמיד, אבל העולם האינטרנט השתנה ללא הכר מאז. הגולשים ברשת מופצצים במידע ותוכן שיווקי. לגיבורי משחקי המחשב ונסיכות הסלפי והאינסטגרם אין סבלנות והם פחות ממוקדים. כמו פרפרים הם מרחפים מעל שדות אין סופיים של פרחי מסרים. איך נלכוד את הקשב שלהם ונגרום להם להתמקד בתוכן שלנו וגם לשתף אותו עם חברים?

הפתרון שאני מציע הוא רשת. רשת שנקרא לה משחוק תוכן Gameful content.

דמיינו שאתם אוכלים את הגלידה האהובה עלכם כעת. מה אתם מרגישים?  תוכן משחקי הוא כמו גלידה טובה עם טוויסט. הטוויסט הוא משחוק Gamification שיגרום לאנשים לאהוב את התוכן וגם לשתף עם חברים. בתעשית הפרסום והשיווק ברשתות מדיה חברתיות קוראים לזה תוכן ויראלי, או באזז.  

איך תוכלו למשחק את התוכן שלכם בשלושה צעדים פשוטים?

A - Topping

נסחו כותרת מושכת ומניעה לפעולה. כותרת המאמר צריכה להיות כמו העטיפה והטופינג של גביע הגלידה היא צריכה להיות משעשעת וחידתית כאחד. הכותרת צריכה לרמוז על התוכן אך לא לגלות את הכל. חשוב: איך תוכל ליצור סקרנות בקרב הגולשים שיגרום להם להקליק על הכותרת? דוגמה טובה לכך היא אתר UPWORTHY שהצליח להגיע לתשעים מיליון משתמשים (יוניק יוזר) תוך שנה וחצי ולהיות האתר השלישי בגודלו בכמות השיתופים והלייקים בפייסבוק.

 B - Fun Core

הפכו את התוכן שלכם לחידון מהנה ומושך. שמונה או עשר שאלות יספיקו. ישנם סוגי חידונים שונים על פי נושא התוכן. לעיתים יתאים חידון טריוויה ולעיתים יתאים יותר שאלון וחידון אישיותי. את השאלות והתשובות לשאלות יש לנסח בשפה קלילה וכיפית. שילוב תמונות או קליפים רק יעצים את החוויה.

C - Sweet Finale with a taste for more

הכי חשוב, סיום מתוק שישאיר טעם לעוד. משחוק מבוסס על מתן משוב מיידי על הפעולות של המשתמשים / שחקנים. לכן יש ליצור משוב שנותן ערך אמיתי למשתמשים. עריכו וירצו לשתף עם חברים. כמו סופו של גביע הגלידה במילוי שוקולד, כבדו את הגולשים שלכם שהשקיעו זמן בחידון במתן משוב שכולל מידע משעש וחדש על עצמם שהם אהבו ופשוט יהיו חייבים לשתף עם החברים.

האם כל תוכן אפשר למשחק? עקרנית כן, אבל לא צריך למשחק כל תוכן כמו שלא כל דבר מתאים למשחק. ישנם תכנים שעשויים אפילו להנזק כתוצאה מהפעלת עקרונות ומנגנוני משחקים לא מושכלת. לכן יש לשקול מראש לאיזה קהלי יעד אתם כותבים את התוכן, האם משחוק של התוכן הולם ומתאים למטרות שלכם? מומלץ להעזר במומחי גיימיפיקציה וקריאטיב כדי לבחון מה מכל התוכן שאתם כותבים כדאי ורצוי למשחק? איזה פתרונות ואפליקציות משחוק תוכן יתאימו הכי טוב לצרכים שלכם ויובילו אתכם לשיפור תוצאות ולהצלחה.

 Gameful Content is like an Ice Cream with a twist, People will love to share with their friends. - Dr. Hanan Gazit

נעים להכיר. שמי ד"ר חנן גזית מייסד ומנכ"ל juloot interactive. אני עוזר לארגונים, חברות ויזמים לשלב גיימיפיקיישן - עקרונות ומנגנוני משחקים באפליקציות, פרסום, שיווק, מכירות והדרכה בכדי להעצים יכולות, לשפר תוצאות ולשחק כל הדרך להצלחה בהנאה.  להכיר את השירותים שלנו לארגונים וחברות הקלק/י gamification solutions | לפגישת ייעוץ חינמי הקלק/י start-gamify  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב