פנדה: איך חזר הצבע ללחיים של האתרים הסמכותיים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פנדה: איך חזר הצבע ללחיים של האתרים הסמכותיים 

מאת    [ 14/01/2015 ]
מילים במאמר: 397   [ נצפה 1483 פעמים ]

 
 

הסמכותיות (Authority)  היא מרכיב מרכזי בקידום אתרים. זוהי אמת ברורה לכל. כאשר אנו מקבלים הכרה בכך שאנחנו "אוטוריטה" בתחום, יש משיכה חזקה של גולשים שמשחרים למוצא פינו (זה נכון כמובן לגבי כל תחום). כך גם ביחס לקישור מהאתר שלנו. אם האתר שלנו נחשב "סמכות" בתחום, הוא יהיה מקור לחיזור מצד אתרים רבים שירצו למשוך ממנו קישור, בגלל התועלת במונחי קידום אתרים, שיוכלו להפיק ממנו במבחני האיכות של מנועי החיפוש (והעיניים כמובן נשואות בעיקר לגוגל).

החמקמקות של  "סמכותיות"

יחד עם זאת, ההגדרה ל"סמכות", או "אוטוריטה" נשארת חמקמקה למדי. מקדמי אתרים נמצאים במירוץ מתמיד אחר הפתרון הנכון להתמודדות עם סוגיה זו, מאחר שההגדרה משתנה לאורך השנים. זאת, בהתאם לסיגנלים שעל פיהם קובעים מנועי החיפוש את מידת הסמכותיות של אתר זה או אחר. הסיגנלים משתנים, או נוספים אליהם חדשים ולא תמיד ברור לנו מהם ועוד יותר מכך, לא ברור עד כמה מנועי החיפוש יודעים אכן להגדיר באופן "אובייקטיבי", מהו המתכון להגדרתו של אתר כסמכותי ועד כמה הוא סמכותי. מאז החלו לצאת עידכונים של "פנדה", שכזכור עוסקים בתוכן של האתרים, נפגעו אתרים רבים שהוגדרו קודם לכן סמכותיים. היו אתרים שספגו מכה אנושה, כאשר הדירוג שלהם בחיפושים האורגניים של גוגל צנח פלאים אפילו עד כדי 90 אחוזים!

Authorship - למי שייך התוכן

אחד הגורמים המרכזיים שפגעו באתרים אלה הוא הסיגנל של ה-authorship כלומר ה"קרדיט" של מחבר התוכן שבאתר. מקור הפגיעה היה באתרים שפשוט עשו "קיצור דרך" והעתיקו מהם תכנים – יותר מכך, אם בזדון ואם מתוך חוסר הבנה, ייחסו את כתיבת התוכן לעצמם – כלומר את ה-authorship, שמתברר לפיכך, שפרמטר זה הוא חלק חשוב בקביעת הסמכותיות. האתרים שהעתיקו את התכנים ואת הבעלות עליהם זינקו בדירוג ואילו הבעלים המקוריים ובעלי זכויות היוצרים נפלו קשות בדירוג.

פנדה עושה סדר – הפעם באמת

גוגל, יש לציין לזכותה, הבינה בסופו של דבר שלמרות הערך הגדול של סיגנל הבעלות, היכולת לעשות מניפולציות בלתי לגיטימיות ב-authorship, גורמת לעיוות המציאות ופגיעה באתרים הסמכותיים באמת.

השינוי בגישת גוגל כבר ב-17 במאי 2014 (למרות שמאט קטס חשף אותו רק שלושה ימים אחר-כך), כאשר בעידכון האחרון הגדול של גוגל, האלגוריתם משקף כבר נוסחה טובה לגבי מהו אתר סמכותי ולא ממהר לעניק סמכותיות גבוהה לאתרים שלפתע פתאום, או תוך זמן קצר, התמלאו תכנים המזכים בציוני איכות גבוהים.

מיקומם של אתרים סמכותיים שנפגעו קודם לכן זינק חזרה למעלה – הגם שלא תמיד למקום הגבוה המקורי – כנראה משום שדפים רבים שהועתקו מהם עדיין נזקפים לטובת האתרים שהעתיקו מהם...    

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב