דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קמפיין קידום מכירות אפקטיבי - איך עושים את זה נכון 

מאת    [ 13/01/2015 ]

מילים במאמר: 676   [ נצפה 2028 פעמים ]

בשנים האחרונות תרבות האינסטנט משתלטת על כל תחומי החברה וכיוצא בזה גם על תהליך צריכת המוצרים על ידי הלקוחות. לצרכנים אין סבלנות וזמן לרכוש את מוצריהם במעורבות גבוהה בשל העובדה שמירב המוצרים והשירותים היום הם בעלי תוחלת חיים קצרה ותחלופה מהירה, לכן הצרכנים מחפשים חוויה, התרגשות וקנייה מהירה. על כן, כל חברה או עסק המעוניין לא רק לקדם את מוצריו, מותגיו ולהגדיל את מחזור המכירות, אלא גם לבדל עצמו מאחרים, חייב לשלב באסטרטגיית השיווק שלו גם פעילות קידום מכירות. פעילות הקד"מ אינה באה במקום פעילויות שיווק אחרות והכרחיות אלא בתוספת עוצמתית וחשובה להן. תפקידם של פעילויות אלו למעשה יכול להתחלק לשני תפקידים – חיזוק ערך והעלאת נכסיות המותג או לתפקד כמניע לפעולת רכישה של מוצרי החברה, לעיתים פעילות קד"מ מוצלחת יכולה לקיים את שני התפקידים בו זמנית. על מנת שתוכל לקיימם בצורה הטובה ביותר עליה לספק חוויה לצרכן, להוות נקודת מפגש עבורו עם המותג, כך שהמותג יסלול את דרכו לTOP OF MIND  של הצרכן.

בכדי שפעילות קד"מ תהיה אפקטיבית ומוצלחת על החברה לדעת להתאים את הקונספט שלה לקהל המטרה הספציפי והנכון. תהליך בחירת קהל המטרה הנכון מתחיל בהבנת צורכי הלקוח ותהליכי קבלת ההחלטות שלו, על מנת להתאים את הפעילות לצרכיו ולשימושים שלו. לדוגמא כאשר מכוונים אל קהל מטרה צעיר, תוסס ודינמי, על הפעילות להעביר את האווירה התוססת לצרכן על מנת שירגיש שהמותג מותאם לו. אחת האפשרויות לפעילות קד"מ ממוקדת מטרה אך כזאת שעדיין פונה לקהל רחב היא דיילות בנקודות מכירה. הדיילות אשר נמצאות בנקודות מכירה אטרקטיביות יוצרות אצל הצרכן נקודת מפגש נוספת ומעניינת ובכך מעלות את הסיכוי של סגירת עסקה והגברת המכירות בטווח הקצר. נקודת המכירה נמצאת במקום אטרקטיבי מבחינת קהל המטרה, כגון סופר, רשתות "עשה זאת בעצמך", חנויות בעלות קונספט ספציפי ועוד, ובכך הדיילות נפגשות בעיקר עם קהל המטרה שאליו הפעילות מכוונת. על החברה לדעת לבחור נקודות אלו בקפידה יתרה – לבחון באילו נקודות יש טראפיק גבוה, באילו שעות הפעילות גדולה יותר בנקודה, באילו ימים וכדומה. הדיילות, אשר מעבר לתפקידן כאנשי מכירות הדיילות אף מתפקדות כמעבירות חוויה, בכך הן מהוות אמצעי שיווק מכירתי מאוד חזק בשל היותם משפיעות על החלטת הצרכן בנקודת מכירה ברגע הנתון. תפקידן של הדיילות בנקודות מכירה מגוון ומותאם בהתאם לדרישה של פעילות הקד"מ.

אם מטרתה היא לזהות ולהגביר צורך בקרב הצרכנים – הדיילות יכולות לעורר צרכים שונים על ידי גירויים חיצוניים כגון טעימות. על ידי הטעמה הדיילות יוצרות גירוי ועידוד להתנסות במוצר בקרב הצרכן, התנסות חיובית תוביל בצורה כמעט וודאית להתנסות נוספת. לכן ההתנסות הראשונית של הצרכן במוצר צריכה להיות מושלמת, היא חייבת להיות מלווה בחיוך והרגשה נעימה מצד הדיילת, עמדתה צריכה להיות נקייה ועוד.

אם מטרה של הפעילות היא מתן אינפורמציה ללקוחות פוטנציאלים ובכך להעלות את נכסיות המותג – הדיילות נותנת לכך מענה מושלם בשל התמקדותן במטרה והימצאותן בנקודה הנכונה. מתן האינפורמציה יכול להוות כטיזר לצרכן, גם אם אינו היה מודע למוצר הוא ייחרט לו במודעות לפעם הבאה שבה הוא ייפגש אתו. המטרה יכולה להתבצע על ידי חילוק פליירים או עלוני מידע, אך על מנת שהמטרה תהיה ממוקדת, נכונה ואפקטיבית על הדיילות לעבור הדרכה על המוצר ולדעת להעביר את האינפורמציה בצורה אישית ומדויקת, בשל העובדה שאין תחליף למגע אנושי.

לבסוף, במידה ומטרת הפעילות היא להגדיל את מחזור המכירות בטווח הקצר – הדיילות יכולות להניע את הצרכן לקבלת ההחלטות הנכונות על ידי מתן יתרונות תועלות של המוצר והבאתו לסגירת העסקה באותו רגע. על כן, על הדיילות להיות בעלות ניסיון מכירתי מוכח וטיפול בהתנגדויות.

 חשוב לזכור כמובן, פעילות קד"מ בנקודות מכירה הינה פעילות אינטימית וייצוגית ועל כן על הדיילות להיות איכותיות, הסברתיות, נעימות וייצוגיות ככל האפשר. הן מהוות את הפנים של המותג ומוצריו ועל מנת שהמותג ייחרט בזיכרונו של הצרכן לטובה והנכסיות שלו תעלה, עליהן לייצג אותו בצורה המיטבית.

בסופו של יום אנו עדים לכך שצרכנים מוקפים כל היום בגירויים מאינסוף מוצרים ומותגים שרובם חולפים על פניהם מבלי שישימו לב אליהם. חברת קד"מ טובה נותנת את המענה לחברות ועסקים בכך שהן יוצרות הזדמנויות לבידול המוצר על ידי דיילות. כפי שציינו אחד האמצעים הטובים ביותר לכך הוא דיילות בנקודות מכירה אשר חושפות את המוצר/ מותג לקהל מטרה ממוקד וספציפי ומעלים את המודעות שלו בקרב הצרכנים, על כן נוכחות של דיילות אלו בנקודות המכירה היא חשובה מועילה ומשפיעה רבות. 

הולמרקום חברת קד"מ המספקת פתרונות שיווק מתקדמים וייחודיים. מתמחים בדיול בנקודות מכירה, תערוכות, כנסים והפקת אירועים. שירותי כח אדם המותאמים לצרכי הלקוחות:- אירועים תדמיתיים- דיילות מכירה- דיילות הסברה- דיילות ברמניות- דיילות דוגמניות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב