אדום לוהט!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אדום לוהט! 

מאת    [ 12/01/2015 ]
מילים במאמר: 414   [ נצפה 2063 פעמים ]

 
 

השנה החדשה כבר פה, חג המולד ביקר אותנו ממש עכשיו וסנטה קלאוס מעולם לא היה מאושר יותר: זה בדיוק הזמן לדבר על הצבע האדום! אדום זה צבע של שמחה, אהבה וחום, אז פלא שסנטה לובש את אותו הדבר כל השנה?!

 אדום – פנים רבות לו

לא כולם יודעים, אבל לצבע האדום יש הרבה פאות ושיוכים במגוון תרבויות. הנה כמה עובדות מעניינות על הצבע העז שאולי יפתיעו גם אתכם:


    • בתרבות הסינית, אדום הוא צבע לעושר ומזל ומשמש לקישוט ולבגדי חתונה.
    • בשוק ההון בארה”ב, אדום מסמל ירידה במניה. לעומת זאת, בשוק של מזרח אסיה אדום מסמל דווקא עליה בשוויה.
    • בקבלה היהודית, הצבע האדום קשור למידת הגבורה והדין.
 הכול בעיני המתבונן

ידעתם כי הצבע האדום נקלט בצורה מיטבית רק ברשתית העין של בני האדם? אצל יונקים אחרים לעומת זאת, האדום עלול להופיע כירוק, וזאת בשל כמות מופחתת של קולטנים ברשתית העין שלהם, לעומת זו של בני אדם.

 האדום בראי התרבות

התכונה הכי בולטת של האדום היא כמובן הבולטות שלו, לטוב ולרע: יש שיראו בו סימן אזהרה ויש שדווקא יראו בו את סמל לחום ואהבה.

לצבע האדום יש גם שימוש חברתי שנובע מהקונטקסט התרבותי אליו אנו משייכים אותו. אין ספק שלאדום יש כוח – ובתרבויות לא מעטות הוא מהווה מפגן כביר של עוצמה ועושר. בסין העתידה ובאפריקה, הוא שימש עבור הפגנת נכסים ושיקוף של מעמד סוציו אקונומי גבוה. ברומא העתיקה, האזרחים החזקים ביותר נקראו “אלו שלובשים אדום”. כיום, אנשי עסקים לובשים עניבה אדומה כדי להפגין ביטחון, ופניהם של מיטב הסלבריטאים מתקבלים בכבוד רב על… השטיח האדום.

 אדום בעולם העסקים

מהעולם התרבותי לעולם העסקי – גם שם שולט האדום ביד רמה. בתעשיית האוכל למשל השימוש באדום הוא מאוד נפוץ, ומתקשר לניסיונות הבלתי נדלים לגרום לצרכן תחושה של תאווה ותשוקה כלפי המוצר, ואף תחושות מיניות.

 

הנה כמה דוגמאות בולטות של מותגים מובילים: 

Heinz – האסוציאציה הראשונית שעולה היא כמובן צבע העגבנייה ממנה יוצרים את הקטשופ, אך האדום משמש כאן גם כגורם משיכה, נהנתנות ורצון לרכוש את המוצר בשל בולטותו.

Coca Cola – אולי המותג המוכר מכולם: המותג של כל המותגים כולם. כאן לבחירה באדום אין אפילו קשר אסוציאטיבי כמו במקרה של היינז, אלא רק ניסיון להפוך את המוצר לסקסי יותר, מושך יותר ומעורר תאווה.

KFC – תחום המזון המהיר הוא מאוד תחרותי, וכיום ישנן מאות רשתות המתחרות על מנת להיכנס ללחמנייה שלנו. הצורך לבלוט מעל המתחרים ולהשליך תחושה של תאווה למוצרים שלהם קיים בצורה מאוד בולטת, והשימוש באדום מורגש לאורך כל המותג.

אלו רק כמה דוגמאות על קצה המזלג לשימושים השונים שיש לצבע המדהים והוורסטילי הזה להציע. את האדום ניתן לפרש בכמה מישורים, ואולי זה סוד קסמו.

Stwodio design mobile apps | web design | branding 0545493201 | www.stwodio.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב