דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדום לוהט! 

מאת    [ 12/01/2015 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 3443 פעמים ]

השנה החדשה כבר פה, חג המולד ביקר אותנו ממש עכשיו וסנטה קלאוס מעולם לא היה מאושר יותר: זה בדיוק הזמן לדבר על הצבע האדום! אדום זה צבע של שמחה, אהבה וחום, אז פלא שסנטה לובש את אותו הדבר כל השנה?!

 אדום – פנים רבות לו

לא כולם יודעים, אבל לצבע האדום יש הרבה פאות ושיוכים במגוון תרבויות. הנה כמה עובדות מעניינות על הצבע העז שאולי יפתיעו גם אתכם:


    • בתרבות הסינית, אדום הוא צבע לעושר ומזל ומשמש לקישוט ולבגדי חתונה.
    • בשוק ההון בארה”ב, אדום מסמל ירידה במניה. לעומת זאת, בשוק של מזרח אסיה אדום מסמל דווקא עליה בשוויה.
    • בקבלה היהודית, הצבע האדום קשור למידת הגבורה והדין.
 הכול בעיני המתבונן

ידעתם כי הצבע האדום נקלט בצורה מיטבית רק ברשתית העין של בני האדם? אצל יונקים אחרים לעומת זאת, האדום עלול להופיע כירוק, וזאת בשל כמות מופחתת של קולטנים ברשתית העין שלהם, לעומת זו של בני אדם.

 האדום בראי התרבות

התכונה הכי בולטת של האדום היא כמובן הבולטות שלו, לטוב ולרע: יש שיראו בו סימן אזהרה ויש שדווקא יראו בו את סמל לחום ואהבה.

לצבע האדום יש גם שימוש חברתי שנובע מהקונטקסט התרבותי אליו אנו משייכים אותו. אין ספק שלאדום יש כוח – ובתרבויות לא מעטות הוא מהווה מפגן כביר של עוצמה ועושר. בסין העתידה ובאפריקה, הוא שימש עבור הפגנת נכסים ושיקוף של מעמד סוציו אקונומי גבוה. ברומא העתיקה, האזרחים החזקים ביותר נקראו “אלו שלובשים אדום”. כיום, אנשי עסקים לובשים עניבה אדומה כדי להפגין ביטחון, ופניהם של מיטב הסלבריטאים מתקבלים בכבוד רב על… השטיח האדום.

 אדום בעולם העסקים

מהעולם התרבותי לעולם העסקי – גם שם שולט האדום ביד רמה. בתעשיית האוכל למשל השימוש באדום הוא מאוד נפוץ, ומתקשר לניסיונות הבלתי נדלים לגרום לצרכן תחושה של תאווה ותשוקה כלפי המוצר, ואף תחושות מיניות.

 

הנה כמה דוגמאות בולטות של מותגים מובילים: 

Heinz – האסוציאציה הראשונית שעולה היא כמובן צבע העגבנייה ממנה יוצרים את הקטשופ, אך האדום משמש כאן גם כגורם משיכה, נהנתנות ורצון לרכוש את המוצר בשל בולטותו.

Coca Cola – אולי המותג המוכר מכולם: המותג של כל המותגים כולם. כאן לבחירה באדום אין אפילו קשר אסוציאטיבי כמו במקרה של היינז, אלא רק ניסיון להפוך את המוצר לסקסי יותר, מושך יותר ומעורר תאווה.

KFC – תחום המזון המהיר הוא מאוד תחרותי, וכיום ישנן מאות רשתות המתחרות על מנת להיכנס ללחמנייה שלנו. הצורך לבלוט מעל המתחרים ולהשליך תחושה של תאווה למוצרים שלהם קיים בצורה מאוד בולטת, והשימוש באדום מורגש לאורך כל המותג.

אלו רק כמה דוגמאות על קצה המזלג לשימושים השונים שיש לצבע המדהים והוורסטילי הזה להציע. את האדום ניתן לפרש בכמה מישורים, ואולי זה סוד קסמו.

Stwodio design mobile apps | web design | branding 0545493201 | www.stwodio.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב